Πωλήσεις ΝΕΩΝ μικρών σκαφών 2015 (σκάφη ως τα 12 μέτρα)
Παρουσιάζουμε τις πωλήσεις νέων μικρών σκαφών για το έτος 2015 όπως προκύπτουν από τον συγκεντρωτικό αριθμητικό πίνακα μικρών σκαφών που καταχωρίσθηκαν στα βιβλία εγγραφής μικρών σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.) στα λιμεναρχεία και τους λιμενικούς σταθμούς όλης της χώρας.
Όπως βλέπουμε από το σχετικό πίνακα οι πωλήσεις νέων μικρών σκαφών (ένα ερασιτεχνικό σκάφος για να χαρακτηρίζεται ως «μικρό σκάφος» πρέπει να είναι ολικού μήκους μέχρι και 12 μέτρα) έφτασαν τα 2.423 τεμάχια.
Η κατηγορία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι τα πολυεστερικά από 4,01 ως και 5 μέτρα, με πωλήσεις 797 σκάφη, κάτι αναμενόμενο αφού οι ιδιοκτήτες λαμβάνουν υπόψη τους για την επιλογή σκάφους, τον άδικο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που καλούνται οι ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών σκαφών πάνω από 5 μέτρα να πληρώσουν.
Στα φουσκωτά εξίσου σημαντικές πωλήσεις έχει η κατηγορία από 4,01 ως και 5 μέτρα (120 σκάφη), κρατώντας όμως τις περισσότερες στα μικρά βοηθητικά (μέχρι και 3 μέτρα, από 3,01 μέχρι και 4 μέτρα) σε σύνολο 401 σκάφη.
Στη κατηγορία “Άλλο”, συμπεριλαμβάνονται ξύλινα σκάφη, αλουμινένια και πολυεθυλενίου τα οποία σε σύνολο φτάνουν τα 111 σκάφη.
Οι πωλήσεις δείχνουν τάσεις σταθεροποίησης, δεν παύουν όμως να είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με το παρελθόν. Σε ένα κλάδο που παράγει, καθαρά ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ, με τεράστιες δυνατότητες εξαγωγικής δραστηριότητας, η οποιαδήποτε φορολόγηση έχει πολλαπλάσιες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, γι’ αυτό και θεωρούμε ότι τόσο ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης όσο και τα υψηλά τεκμήρια στα σκάφη αναψυχής εχούν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα από ότι θέλουν να πετύχουν.