Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: 18 πεντάμετρα Φουσκωτά Σκάφη RIB

November 21, 2018

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: 18 πεντάμετρα Φουσκωτά Σκάφη RIB

Η κατηγορία των πεντάµετρων φουσκωτών ανέκαθεν υπήρξε η πιο αγαπηµένη και λειτουργική αφού συνδυάζει αξιοπλοΐα, ασφάλεια χωρίς το κόστος απόκτησης και χρήσης να ξεφεύγει. Όπως αναφέραµε και στο προηγούµενο αφιέρωµα στα πολυεστερικά, τα πεντάµετρα ανήκουν στη χρυσή τοµή. (διαβάστε σχετικά εδώ)

Κατ’ αρχήν τα πεντάμετρα δεν υπάγονται σε ετήσια φορολογική επιβάρυνση µε το Φόρο Πολυτελούς ∆ιαβίωσης ο οποίος είναι για αρκετούς και µεγάλος ανασταλτικός παράγοντας (ξεκινά από τα 5,01 µέτρα και πάνω όπου γράφεται στην φορολογική δήλωση σαν 6 µέτρα µιας και δεν έχει δεκαδικούς αριθµούς). Έτσι το πεντάµετρο παραµένει ένα σκάφος που µας κοστίζει λιγότερο, προσφέροντας τη δυνατότητα να κάνουµε ακόµα και κάποια πιο µακρινά ταξίδια. Μη ξεχνάµε ότι τα πρώτα πεντάµετρα RIB, ήταν τα µεγάλα της τότε εποχής που διέσχισαν τις θάλασσές µας από άκρη σε άκρη. Η ασφάλεια που προσφέρουν οι αεροθάλαµοι, η ποιότητα πλεύσης αλλά και το φιλόξενο κατάστρωµα (µε τον αεροθάλαµο να αποτελεί ένα τεράστιο µαξιλάρι που µπορούµε να καθίσουµε περιµετρικά) το κάνει κατάλληλο για ένα µεγάλο εύρος δραστηριοτήτων όπως αναψυχή, ψάρεµα ή θαλάσσια σπορ. Έτσι παρουσιάζουµε 18 σκάφη της κατηγορίας που βρίσκονται από τα 4,3 έως τα 5 µέτρα και τα είδαµε τόσο στην έκθεση Boat & Fishing Show όσο και µέσα από τις δοκιµές του περιοδικού Boat & Fishing.

Το συγκεκριμένο αφιέρωμα δημοσιεύτηκε το 2016, μείνετε συντονισμένοι για το νέο αφιέρωμα αλλά και την Έκθεση Σκάφος Ψάρεμα – Boat & Fishing Show 2019 , που θα πραγματοποιηθεί 29 – 31 Μαρτίου, στο Helexpo Maroussi με πολλές Πανελλήνιες Πρεμιέρες σε σκάφη ελληνικά και εισαγωγής!

ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ
ΣΚΑΦΟΣ ΨΑΡΕΜΑ – BOAT & FISHING SHOW
29 – 31 MAΡΤΙΟΥ, HELEXPO MAROUSSI

 Είναι αναµενόµενο η ανασφάλεια που επικρατεί, να βάζει κάποιον σε δίλληµα σχετικά µε την αγορά ή όχι ενός σκάφους. Παρόλα αυτά η γενικότερη ψυχολογική πίεση κάνει µεγαλύτερη από ποτέ την ανάγκη ενασχόλησης µε κάτι που πραγµατικά προσφέρει ηρεµία και απόδραση από τη σκληρή καθηµερινότητα. Όσοι αγαπούν τη θάλασσα, το σκάφος, το ψάρεµα και τα θαλάσσια σπορ γενικότερα, ξέρουν την καλύτερη «συνταγή διαφυγής». Αν λοιπόν είστε σε φάση που θέλετε να πάρετε ένα σκάφος αλλά διστάζετε για όλα αυτά που συµβαίνουν γύρω σας, θα σας πρότεινα ένα σκάφος της κατηγορίας των 5 µέτρων ώστε να µείνετε χαµηλά σε κόστος χρήσης και απόκτησης.

Γιατί φουσκωτό 5µετρο σκάφος
Ας δούµε συνοπτικά τους λόγους για τους οποίους κάποιος θα επέλεγε ένα πεντάµετρο σκάφος και πιο συγκεκριµένα ένα φουσκωτό έναντι πολυεστερικού. Τα πλεονεκτήµατα του πολυεστερικού τα αναλύσαµε στο προηγούµενο τεύχος, στο σχετικό αφιέρωµα µε τα 12 πολυεστερικά σκάφη. Μιλώντας λοιπόν για την κατηγορία των πεντάµετρων (φουσκωτά και πολυεστερικά), αρχικά ένας σηµαντικός λόγος είναι ο Φόρος Πολυτελούς ∆ιαβίωσης που αναφέραµε και παραπάνω, µέχρι τα 5 µέτρα δεν έχει ΦΠ∆ παρά µόνο σκάφη ΠΑΝΩ ΑΠΟ πέντε µέτρα ήτοι 5,01 µ., 5,02 µ. κ.ο.κ. Ένας άλλος σηµαντικός λόγος είναι ότι το φουσκωτό διαθέτει εξαιρετική πλεύση για τα µέτρα του αφού οι αεροθάλαµοι του επιτρέπουν να έχει βαθύτερο V αλλά και πιο επιθετική γάστρα προσφέροντας ταχύτητα και απόσβεση στο καιρό, άρα και πιο ξεκούραστο ταξίδι. ∆εν µπορούµε να παραβλέψουµε το θέµα της ασφάλειας, τα µπαλόνια θα διατηρήσουν το σκάφος στην επιφάνεια ακόµα και αν αυτό σπάσει, ή γυρίσει ανάποδα.

Οι αεροθάλαµοι επιπλέον δίνουν µεγαλύτερη φιλοξενία στο πλήρωµα, αφού µπορείς να καθίσεις περιµετρικά ή να ξαπλώσεις πάνω τους στην πλώρη στο κρεβάτι ηλιοθεραπείας, σε σχέση µε τις σκληρές κουπαστές ενός πολυεστερικού. Ακόµα τα µπαλόνια προσφέρουν ευστάθεια και συνήθως λιγότερο σπρέι. Από την άλλη πλευρά ένα φουσκωτό καταστρέφεται αν µείνει στο λιµάνι, και «γερνά» γρήγορα. Οπότε το καλύτερο είναι να το βγάζουµε και να µην το αφήνουµε σε µόνιµη θέση. Οι αεροθάλαµοι επιπλέον δεσµεύουν χώρο καταστρώµατος και µειώνουν τα ταµπούκια. Για το ψάρεµα οι απόψεις διίστανται. Παλιότερα που τα ψαρέµατα από σκάφος ήταν η καθετή στο χέρι και το παραγάδι, οι αεροθάλαµοι κούραζαν µε τον όγκο τους. Στις σύγχρονες τεχνικές µε τα καλάµια δεν αντιµετωπίζουµε αυτό το πρόβληµα, το µόνο που χρειάζεται είναι µία προσοχή στο ανέβασµα των ψαριών και τα αγκάθια τους. Για το ψαροτούφεκο εξυπηρετούν ιδιαίτερα τα φουσκωτά αφού οι αεροθάλαµοι είναι πιο χαµηλοί και πιο κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας.

Aegean 494
Η Aegean RIBs κέρδισε τις εντυπώσεις στην έκθεση Boat & Fishing Show 2015 παρουσιάζοντας µία νέα πρόταση, απόσταγµα του επιτυχηµένου Aegean 444 αλλά και του 616, µε ιδιαίτερα µεγάλους εσωτερικούς χώρους, λειτουργικό κατάστρωµα και µήκος που είναι εύκολο στη µεταφορά, στο ρίξιµο και τον χειρισµό. ∆ιαθέτει ίδια φιλοσοφία µε το µικρότερο «αδελφάκι» του, δηλαδή ένα «καταδροµικό» φουσκωτό, ιδανικό για ψαροτουφεκάδικες, αλιευτικές ή και οικογενειακές εξορµήσεις µε την παρέα. Μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα 4 άτοµα, να κάνει µεγάλα ταξίδια µε αρκετή αυτονοµία, µεγάλους χώρους αποθήκευσης, χώρο για να κοιµηθούν άνετα δύο άτοµα στο πλωριό τµήµα του σκάφους. ∆ιαθέτει 2 αρκετά ευρύχωρα µακρόσθενα ταµπούκια, ένα στην αριστερή πλευρά και ένα στη δεξιά, όπου ανοίγουν µε τέτοιο τρόπο ώστε να µπορούν να χωρέσουν ακόµα και καλάµι ή ψαροτούφεκο µήκους 1,70 µ. Ταυτόχρονα το 494 παραµένει φιλόξενο και λειτουργικό και για χρήση σαν οικογενειακό σκάφος, διαθέτοντας πλατφόρµες στην πρύµνη, ντουζιέρα και προσεχτική σχεδίαση σε όλο το ντεκ.
•Aegean RIBS – Γ. Ιωάννου, 210 7012222, www.aegeanboats.com

Attack 500
Η πολυετή πείρα της Attack δηµιούργησε ένα νέο µοντέλο το Attack 500, ένα φουσκωτό σκάφος που στοχεύει τόσο στο ναυτικό κάµπινγκ µε την οικογένεια όσο και στις ψαρευτικές εξορµήσεις µε την παρέα. Το πλούσιο σε αποθηκευτικούς χώρους και άνετο κατάστρωµα, µπορεί να φιλοξενήσει την οικογένεια για τις µικρές ή και µεγαλύτερες εξορµήσεις. Η γάστρα του έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει γρήγορο και οικονοµικό ταξίδι, κινείται µε ιπποδυνάµεις από 70 ίππους ως και 150 για πιο extreme καταστάσεις. Για τους φίλους του ψαροτούφεκου ή του ψαρέµατος, η διαµόρφωση του καταστρώµατος επιτρέπει την αποθήκευση ψαροτούφεκων ή καλαµιών στα ειδικά µακριά ντουλάπια. Τα µπαλόνια όπως και στα µεγαλύτερα µοντέλα είναι επενδυµένα από το περιµετρικό λάστιχο και κάτω µε ενισχυµένο GRP εξασφαλίζοντας µηδενικές φθορές και αντοχή στον χρόνο. Μετά από όλα αυτά και σε συνδυασµό µε την βαθιά γάστρα 25 µοιρών µε στεπ, πολλά παρατροπίδια και µεγάλη ίσαλο γραµµή 4,80, το νέο Attack 500 αποτελεί το νέο πολυµορφικό RIB του ναυπηγείου.
•Attack Boats, 26610 40327, www.attack-boats.com

DIVERIB 4.95
H Diverib µετά το πολύ πετυχηµένο µοντέλο των 5.5 µέτρων προχώρησε στην κατασκευή ενός 5µετρου διατηρώντας όλα τα καλά χαρακτηριστικά που αγαπήθηκαν από όλους τους ιδιοκτήτες του 5.5. Τα κυριότερα από αυτά είναι οικονοµία καυσίµου, καλή απόσβεση, σωστή εκµετάλλευση χώρων σε συνδυασµό µε λογική τιµή. Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας Παναγιώτης Ζώτος, αφουγκράζοντας τις ανάγκες της αγοράς, σχεδίασε ένα σκάφος που να µπορεί να κινείται µε ιδιαίτερα µικρούς για την κατηγορία του κινητήρες, µε ελάχιστη κατανάλωση και ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο κατάστρωµα το οποίο µπορεί να προσαρµοστεί ανάλογα την χρήση που το προορίζει ο υποψήφιος αγοραστής. Σε αυτό συµβάλει η µικρή διάµετρος των αεροθαλάµων καθώς και η χαµηλή τοποθέτησή τους. Η γάστρα µε ιδιαίτερα βαθύ V ακολουθώντας τα ελληνικά πρότυπα, δουλεύει άριστα στον κυµατισµό απορροφώντας τους κραδασµούς, χωρίς να βρέχει τους επιβαίνοντες. Το chine της γάστρας διατηρεί τους αεροθαλάµους ψηλά ώστε να µην συµµετέχουν στην πλεύση εξασφαλίζοντας µειωµένες τριβές και οικονοµία καυσίµου. Σε έντονο κυµατισµό, όµως, και σε στροφές οι αεροθάλαµοι αποκτούν ενεργό ρόλο βελτιώνοντας την πλεύση και την ευστάθεια του σκάφους.
•Diverib – Παν. Ζώτος, 210 6626058, www.diverib.gr

FOST 4.95
Μετά το επιτυχηµένο Twister 535, ο κατασκευαστής των FOST, Πέτρος Φωστιέρης κατασκευάζει ένα νέο RIB µε την ίδια φιλοσοφία αλλά και ναυπηγική γραµµή στη γάστρα. Το FOST 4.95 είναι η νέα πρόταση, διαθέτει ένα λιτό και έξυπνα διαµορφωµένο ντεκ, κατάλληλο για ψάρεµα ή αναψυχή. Με 52 µοίρες είσοδο και 24 µοίρες γωνία V στο deadrise, το FOST 4,95 µπορεί να ανταπεξέλθει σε δύσκολες καιρικές συνθήκες προσφέροντας γρήγορο και ξεκούραστο ταξίδι. Στο καθρέπτη του σαν συνιστώµενη ιπποδύναµη θα υπολογίσετε τους 90 ίππους µε ελάχιστη τους 75 Hp. ∆ιαθέτει ένα πλούσιο εξοπλισµό ικανό να καλύψει κάθε ανάγκη. Υπάρχει η δυνατότητα custom λύσεων, αναλόγως την χρήση που το προορίζει ο ιδιοκτήτης, όπως για παράδειγµα διαµόρφωση για ναυτικό τουρισµό ή water sports, ψαροτούφεκο ή ψάρεµα. Το FOST 4.95 µε βάρος 280 κιλά είναι εύκολο στην ανέλκυση – καθέλκυση, όµορφο σχεδιαστικά µε στενούς σπορ αεροθαλάµους, κατάλληλο εξίσου για µακρινές όσο και κοντινές θαλασσινές εξορµήσεις.
•Fost – Πέτρος Φωστιέρης, 210 6022000, www.fost.gr

Grand Golden Line G500 LF
Το φουσκωτό Golden Line G500 είναι µία απολύτως νέα πρόταση της οµάδας σχεδιαστών της GRAND όπου έκανε το ντεµπούτο του για πρώτη φορά στην έκθεση Boat & Fishing Show 2016. Παρότι διατηρεί την γραµµή των νέων µοντέλων Golden Line, ξεχωρίζει µε το µοναδικό του στυλ, παρουσιάζοντας ένα RIB που συνδυάζει ταυτόχρονα πολυτέλεια και σπορ ναυτική σχεδίαση. Η γάστρα του σχεδιάστηκε µε µεγάλη γωνία εισόδου στη πλώρη, για τη σωστή αντιµετώπιση του κύµατος. Ανοίγει στις 21 µοίρες στη µέση και καταλήγει µε ένα βαθύ V 18 µοιρών στο deadrise. Για την αποφυγή καρφωµάτων όταν ταξιδεύουµε µε έντονο κυµατισµό οι αεροθάλαµοι στο σηµείο της πλώρης ανασηκώνονται. Το κατάστρωµά του είναι ιδιαίτερα όµορφο, µε άνετα καθίσµατα και µεγάλους χώρους αποθήκευσης. Η κονσόλα έχει χαµηλό προφίλ µε σπορ γραµµή και βρίσκεται στα δεξιά τοποθετηµένη αφήνοντας πλευρικά της άνετο πέρασµα. Άλλωστε το φαρδύ κατάστρωµα πλάτους 2,35 µ. επιτρέπει για να διαµορφωθεί όλος ο χώρος έτσι ώστε να προσφέρει φιλοξενία και άνεση.
•Leadmar, 210 97 00 200, www.leadmar.gr

Olympic 500 PRO
Το Olympic 500 Pro είναι ένα σκάφος εργαλείο. Στιβαρό και αξιόπλοο, κατασκευάστηκε και σχεδιάστηκε αρχικά για ψαροτουφεκάδες χωρίς αυτό να το εµποδίζει να µπορεί να είναι «µάχιµο» και για τις περισσότερες τεχνικές ψαρέµατος από σκάφος. Το µεγάλο του πλεονέκτηµα είναι η δυνατότητα να κινείται µε µικρούς κινητήρες, µε ιδιαίτερα µικρές καταναλώσεις, καθώς και η ευκολία που προσφέρει στην ανέλκυση – καθέκλυση αλλά και την ρυµούλκηση µε ένα απλό ΙΧ χάρη στο µειωµένο του βάρος. Η Olympic παρουσίασε στην έκθεση Boat & Fishing Show την ανανεωµένη έκδοση µε µαύρο fibre style µπαλόνι (το οποίο διατηρεί σωστή θερµοκρασία ακόµα και το καλοκαίρι), αρκετές βελτιώσεις στο κατάστρωµα και µε ιδιαίτερα ελκυστική τιµή! Bασίστηκε στην γάστρα του κλασικού Olympic 484 όπου µε κάποιες αλλαγές (όπως την προσθήκη µικρού πέλµατος στο transom), στήθηκε πάνω της ένα λιτό και αβέρτο κατάστρωµα. Με την ίδια γάστρα κατασκευάζεται επίσης το Aeas 520 µε καθαρά τουριστική διαµόρφωση στο ντεκ και το Sport µε µια ενδιάµεση – µικτή προσέγγιση.
•OLYMPIC RIBS – ∆. ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΗΣ, 22960 22002, www.olr.gr

Larsen 495
Στην έκθεση Boat & Fishing Show 2016 η Delipoulios Marine παρουσίασε ένα φουσκωτό ελαφρύ, γρήγορο, οικονοµικό και πολυχρηστικό, το Larsen 495. Το δυνατό «χαρτί» του Larsen είναι η δυνατότητα να ταξιδεύει γρήγορα µε ιδιαίτερα µικρές καταναλώσεις έτσι ώστε να επιτρέπει τη συχνή χρήση είτε για ψάρεµα είτε για αναψυχή. Η γάστρα του διαθέτει ένα αεριζόµενο στεπ για µεγαλύτερη ταχύτητα. Το κατάστρωµα είναι σχεδιασµένο έτσι ώστε να δίνει όσο το δυνατόν περισσότερο ελεύθερο χώρο, ώστε να µπορούµε να ψαρέψουµε άνετα, να έχουµε µαζί µας ψυγείο ή να διευκολύνει στο ντύσιµο για τους ψαροτουφεκάδες. Η εξαιρετική συµπεριφορά στη θάλασσα και οι υψηλές για την κατηγορία του επιδόσεις το κάνουν ικανό να συµµετέχει και σε αγώνες ταχυπλοΐας! Έτσι ο αντιπρόσωπος Άγγελος ∆εληπούλιος συµµετείχε µε ένα Larsen 495 στον αγώνα του Μακρύγιαλου, κερδίζοντας την πρώτη θέση στη κατηγορία τουρισµού, τόσο στον αγώνα Offshore όσο και στου Τριγώνου.
ΕΛΗΠΟΥΛΙΟΣ MARINE, 23920 92298, www.delipouliosmarine.gr

LASER 18
Έτοιµο είναι το πρώτο τουριστικό LASER 18, όπου και έκανε το ντεµπούτο του στην έκθεση Boat & Fishing Show 2016 και στη θάλασσα στη Πανελλήνια Συνάντηση Φουσκωτών στην Αλόννησο αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις! Το σκάφος µε µήκος 4,99 µέτρα (χωρίς δηλαδή Φόρο Πολυτελούς ∆ιαβίωσης), αλλάζει τα δεδοµένα στην κατηγορία, αφού καταφέρνει να «βγάλει» χώρους που θα βρούµε µόνο σε αρκετά µεγαλύτερα RIB. Κρεβάτι 2 x 1,5 m, φαρδιά ευρύχωρη κονσόλα, ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη – συγκυβερνήτη, αναπαυτικά καθίσµατα για το πλήρωµα στην πρύµνη, µεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι σε όλο το κατάστρωµα, είναι κάποια µόνο από τα πλεονεκτήµατα που έχει το νέο πεντάµετρο LASER. Η γάστρα κατασκευάστηκε εξαρχής από τον ίδιο τον Ηλία Καρρά και δοκιµάστηκε εντατικά µε αγωνιστικό κατάστρωµα, ώστε το σκάφος της παραγωγής να συνδυάζει την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, µε τη µέγιστη ταχύτητα. Το σκάφος διαθέτει πλούσιο εξοπλισµό, διατίθεται σε δύο εκδόσεις, µε ή χωρίς αεροθάλαµους αλλάζοντας αρκετά και το τελικό κόστος απόκτησης.
•Craft Marine – Laser RIBs, 210 2842103, 210 2816697, www.riblaser.gr

Lobster 495
Το Lobster 495 το είδαµε στην έκθεση του Boat & Fishing Show 2014, όπου και τράβηξε το ενδιαφέρον των επισκεπτών αφού συνδυάζει µία «επιθετική» γάστρα, ένα φιλόξενο κατάστρωµα και όλα αυτά σε µια ιδιαίτερα ελκυστική τιµή. Το 5µετρο είναι το µεσαίο RIB της γκάµας της George Marine, στη γάστρα του διαθέτει 2 + 1 παρατροπίδια και πέλµα 15 εκατοστών για γρήγορο πλανάρισµα και ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Το deck είναι διαµορφωµένο µε απλό αλλά συνάµα και λειτουργικό τρόπο, µε άνετο καναπέ στη πλώρη που γίνεται κρεβάτι, κονσόλα τοποθετηµένη στα δεξιά, και καναπές πρύµνης µε πτυσσόµενη πλάτη. Τα δύο αµπάρια πλώρης και πρύµνης θα φιλοξενήσουν µε άνεση τα σωστικά και τον εξοπλισµό του πληρώµατος. Στη θάλασσα η συµπεριφορά του είναι εξαιρετική, χωρίς τριγµούς και άλλους θορύβους, που δείχνουν γενικά µια στιβαρή κατασκευή. Ταξιδεύει ακόµα και µε µικρούς κινητήρες των 60 ίππων ξεπερνώντας τους 31 κόµβους.
•George Marine – Γ. Μελισσάρης, 210 6042278, www.georgemarine.gr

Marin PRO 494
Το Marin PRO 494 κατασκευάζεται για λογαριασµό της Loukianos Boats από την Hydrosport, τη Νορβηγική εταιρεία που παράγει στο ναυπηγείο της στην Πορτογαλία µια µεγάλη γκάµα φουσκωτών σκαφών και εξάγει παγκοσµίως. Το ολικό µήκος του σκάφους µαζί µε τις απολήξεις των αεροθαλάµων στην πρύµνη φτάνει τα 4,94 µέτρα µε µέγιστη ιπποδύναµη τους 90 ίππους και συνιστώµενη τους 60 ίππους. Στη πράξη ακόµα και µε κινητήρα 50 ίππων ταξιδεύει αξιόλογα. Η επιθετική σπορ γάστρα του, µε 24 µοίρες γωνία, είναι στεπάτη για να επιτυχαίνει µεγαλύτερες επιδόσεις και οικονοµία µε µικρούς κινητήρες. Η ποιότητα κατασκευής ξεχωρίζει από την πρώτη στιγµή που θα βρεθούµε στο κατάστρωµά του, µε σωστό φινίρισµα και ανθρωποµετρική µελέτη για ασφαλή και άνετη παραµονή στο σκάφος.
Στο κατάστρωµα µπορούν να τοποθετηθούν είτε ίπποι είτε κάθισµα – καναπές. Η Loukianos Boats συνεχίζει να εµπλουτίζει την γκάµα της µε σκάφη υψηλού δείκτη value for money όπου συνδυάζουν ποιότητα κατασκευής, πλεύσης σε ανταγωνιστικά πακέτα.
•LOUKIANOS BOATS, 210 5447452, www.loukianos.gr

MOSTRO 501 OFFSHORE
H Mostro είναι µία από τις πιο γνωστές ελληνικές εταιρίες κατασκευής φουσκωτών σκαφών στην χώρα µας αφού µετρά πάνω από 30 χρόνια συνεχής παρουσίας. ∆ιατηρώντας το διαχρονικό στυλ µε τους µεγάλους αεροθαλάµους, τα σκάφη της είναι επιβλητικά και αναγνωρίσιµα σε όλες της κατηγορίες, από τα πολύ µικρά ως και τα µεγάλα καµπινάτα. Ένα από τα πιο επιτυχηµένα RIB του ναυπηγείου είναι το MOSTRO 501 OFFSHORE. Όπως προδίδει και το όνοµά του, το 501 είναι σχεδιασµένο για δύσκολες καιρικές συνθήκες, µε 27 µοίρες βαθύ V στην πρύµνη για την µεγαλύτερη δυνατή απόσβεση και απολαυστικό ταξίδι για τον χειριστή και το πλήρωµα. Η γάστρα του έχει αποδείξει και µε το παραπάνω όλα αυτά τα χρόνια τις πλευστικές τους δυνατότητες ταξιδεύοντας χιλιάδες µίλια στο Αιγαίο. Έχοντας κατά καιρούς δεχτεί παρεµβάσεις το 501 Offshore παραµένει σύγχρονο διατηρώντας την κλασική σχεδίαση µε έµφαση την αξιοπλοΐα, την ασφάλεια και την άνεση τόσο στη τουριστική χρήση όσο και για ψάρεµα – ψαροτούφεκο.
•Mostro, 210 6038034-5, www.mostro.gr

NEPTUNE 4.30 RIB
Η EVAL διαθέτει φουσκωτά σκάφη RIB µε αβέρτο κατάστρωµα όπου µε µια µεγάλη γκάµα εξοπλισµού µπορούµε να τα τροποποιήσουµε στη µορφή που θέλουµε, δηλαδή έχουµε την επιλογή κονσόλα jockey (ίππος) ή κάθισµα – αµπάρι και απλή κονσόλα. Το NEPTUNE 4.30 RIB είναι η ναυαρχίδα της NEPTUNE, µε πολυεστερική γάστρα σχήµατος “V” που εξασφαλίζει σταθερούς και ακριβείς χειρισµούς καθώς και εξαιρετικές επιδόσεις. Είναι ιδανικό τόσο για θαλάσσια σπορ όσο και για ψάρεµα. Όλα τα σκάφη Neptune είναι κατασκευασµένα από ύφασµα 1100 denier το οποίο είναι ειδικά επικαλυµµένο µε PVC και από τις δύο πλευρές του. Η συγκεκριµένη µέθοδος έχει αποδειχθεί ότι προσφέρει υψηλή ανθεκτικότητα, καθώς και απόλυτη στεγανότητα και αεροστεγή συµπεριφορά στο σκάφος. Παράλληλα, τα σκάφη Neptune προσφέρουν υψηλά επίπεδα αντίστασης στις φθορές, τα καύσιµα, τις υπεριώδεις ακτίνες (UV), διαθέτουν ενισχυµένες κολλήσεις και συνοδεύονται από εγγύηση. Σε συνδυασµό µε κινητήρες Parsun αλλά και τα αξεσουάρ από την τεράστια γκάµα της EVAL, µπορείτε να φτιάξετε το ιδανικό RIB για τις µικρές ή και µεγαλύτερες αποδράσεις σας.
•EVAL, 210 5590872-6, www.eval.gr

Selva EVOLUTION D.470
Σε αυτή τη σειρά, την κλασική σειρά φουσκωτών της Selva, υπάρχουν 12 µοντέλα από τα 4,7 ως τα 9,6 µέτρα. ∆ιαθέτουν µεσογειακό κατάστρωµα, µε έµφαση την τουριστική χρήση, άνετους καναπέδες στην πρύµνη, ευρύχωρα κρεβάτια ηλιοθεραπείας στην πλώρη. Το D.470 είναι το µικρότερο της σειράς, παρόλα αυτά η διαρρύθµιση του καταστρώµατος είναι ιδανική για όµορφες τουριστικές εξορµήσεις, µε την πλώρη να διαµορφώνεται σε ένα άνετο κρεβάτι ηλιοθεραπείας µε το πρόσθετο µαξιλάρι που ενώνει τον καναπέ µε το κάθισµα µπροστά από την κονσόλα. Η κονσόλα βρίσκεται στα δεξιά του σκάφους αφήνοντας άνετο πέρασµα αριστερά. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ταξιδεύει µε ιδιαίτερα µικρούς κινητήρες από 40 ως και 70 ίππους. Σε αυτό συµβάλλει το χαµηλό βάρος 250 κιλών αλλά και η σχεδίαση της γάστρας. Όλα όσα θα χρειαστούµε βρίσκονται στο βασικό εξοπλισµό, ακόµα και το πρόσθετο κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Η Selva, όπως αναφέραµε και παραπάνω διαθέτει τα σκάφη της σε ανταγωνιστικά πακέτα σκάφος – κινητήρα και όλα τοποθετηµένα από το εργοστάσιο.
•ΜΟΤΟ∆ΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε., 210 6293 500, www.motodiktio.gr

STREAM 4.30
Τα φουσκωτά Stream είναι µία πρόσφατη παρουσία στο χώρο, στοχεύοντας σε σκάφη µε λιτό – έξυπνο κατάστρωµα, ιδανικά για χρήση σε ψαροτούφεκο αλλά και ψάρεµα γενικότερα. Ο κατασκευαστής, Βαγγέλης Κατσαµπάρης, ξεκίνησε ως τεχνικός φουσκωτών από το 1985 και από το 1992 δραστηριοποιείται στην κατασκευή. Σχεδιάζοντας τα φουσκωτά STREAM θέλησε να αξιοποιήσει ένα λιτό ντεκ που θα µπορεί να διαµορφώνεται ανάλογα µε τις ανάγκες του εκάστοτε αγοραστή. Με χαµηλό βάρος ώστε να µεταφέρεται εύκολα αλλά και να ταξιδεύει χωρίς να χρειάζεται µεγάλες ιπποδυνάµεις. Στιβαρό, ευρύχωρο, σωστά ζυγισµένο για την µέγιστη αξιοποίηση της γάστρας στη πλεύση, το 4.30 αποτελεί εργαλείο για όσους βρίσκονται συνέχεια στη θάλασσα. Το Stream 4.30 έχει και µεγαλύτερο «αδερφάκι» στα 5 µέτρα, που σύντοµα θα δοκιµάσουµε και θα παρουσιάσουµε στο Boat & Fishing.
•Stream RIBS – Β. ΚΑΤΣΑΜΠΑΡΗΣ, 26910 31122, www.stream-ribs.gr

TopLine MAX 500 Tourism
Η εταιρεία TOP LINE είναι γνωστή για την ποιότητα κατασκευής στα σκάφη της αλλά και την εµµονή µε την αξιοπλοΐα και την ταχύτητα. Η σειρά MAX διατηρεί αυτά τα χαρακτηριστικά, διαµορφώνοντας ένα πολυµορφικό σκάφος µε έντονα χαρακτηριστικά offshore. Με αρµονία στις γραµµές και τους χώρους του, συνδυάζει άψογα υψηλές επιδόσεις µε γρήγορη και σταθερή πλεύση, ενώ οι εννέα ανεξάρτητοι αποθηκευτικοί χώροι του καθώς και οι άνετοι χώροι στο deck, το κατατάσσουν στα αµιγώς εκδροµικά σκάφη. Μάλιστα στο βασικό εξοπλισµό συµπεριλαµβάνεται τα προσθαφαιρούµενα µαξιλάρια µετατροπής ενιαίου sundeck πλώρης. Η εµπειρία στο σχεδιασµό και την εξέλιξη της γάστρας οδήγησε σε ένα καλοτάξιδο σκάφος, και ιδιαίτερα οικονοµικό. Ο κατασκευαστής το προτείνει µε συνιστώµενη ιπποδύναµη 80 Hp, µε 90 ίππους µετρήσεις του ναυπηγείου δίνουν ταχύτητες πάνω από 40 κόµβους, και κατανάλωση 0,5 – 0,6 λτ./νµ. σε ταχύτητα κρουαζιέρας. Παρέχεται µε πλήρη βασικό εξοπλισµό, έτσι ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των επιβατών και ρυµουλκείται από οποιονδήποτε τύπο αυτοκινήτου.
•Top Line – Π. Καπλερής, 210 6025515, www.topline.gr

Viper 480 Smart
Το Smart 4.80 συνδυάζει πολλά πλεονεκτήµατα, ευκολία στην χρήση, ασφάλεια στη θάλασσα, µειωµένα έξοδα λειτουργίας – συντήρησης και έτσι διαχρονικά αποτελεί µια έξυπνη (Smart) επιλογή. Το Smart 4.80 πλανάρει γρήγορα, κρατά υψηλή ταχύτητα χωρίς να χτυπά δείχνοντας πως ένα καλό «σετάρισµα» µπορεί να «απογειώσει» τη συµπεριφορά ενός φουσκωτού. Το κατάστρωµα µπορεί να διαρρυθµιστεί ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Στην κλασική του σχεδίαση η κονσόλα βρίσκεται στον πίσω καναπέ αφήνοντας µπροστά µεγάλο ελεύθερο χώρο, ο οποίος και µετατρέπεται εύκολα σε ένα κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Toποθετώντας πιο µπροστά την κονσόλα δηµιουργείται χώρος για δύο επιπλέον ηµιόρθιες θέσεις (για κυβερνήτη – συγκυβερνήτη) ενώ ο πίσω καναπές µένει ελεύθερος για το πλήρωµα. Οι custom λύσεις είναι µία πάγια τακτική της VIPER, αφού ο κατασκευαστής Σπύρος Κοτσάµπασης µπορεί να σχεδιάσει και να φτιάξει το σκάφος ακριβώς στις ανάγκες του αγοραστή. Το Viper 480 Smart συνδυάζει στιβαρότητα, πλεύση, οικονοµία στην χρήση και ανταγωνιστική τιµή απόκτησης µε υψηλό δείκτη value for money, όπως άλλωστε ισχύει σε όλα τα µοντέλα της Viper.
•VIPER RIBS – F-KOTSAMPASIS, 210 8975 669, 6944 518 937, www.f-kotsampasis.gr

ZAR 47
Το νέο ZAR 47 είναι το «µικρό – µεγάλο» RIB της Ιταλικής ZAR που είδαµε στο περίπτερο της ελληνικής αντιπροσωπείας Nautica Center στην έκθεση Boat & Fishing Show. Με µήκος 4,86 µέτρων και την εξαιρετική σχεδίαση του καταστρώµατος, καταφέρνει να προσφέρει τη µέγιστη άνεση και απόλαυση του πληρώµατος, είτε στο ταξίδι αλλά και όχι µόνο. Η εντυπωσιακή διαρρύθµιση προσφέρει δύο µεγάλα διπλά πτυσσόµενα κρεβάτια, 6 µεγάλα ταµπούκια για τον εξοπλισµό µας και µια σειρά από µοναδικούς συνδυασµούς διαρρύθµισης καταστρώµατος (κρεβάτια – τραπέζια – καθίσµατα). Όλα έχουν σχεδιαστεί για τη µέγιστη άνεση και απόλαυση του πληρώµατος στη παραµονή του στο σκάφος, είτε ταξιδεύει είτε όχι. Η διαµόρφωση αυτή και η ευκολία µετατροπής ανάλογα τις ανάγκες του πληρώµατος, το κάνουν µοναδικό για τουρισµό, για ατελείωτες βόλτες µε την οικογένεια ή την παρέα και βέβαια τη δυνατότητα διαβίωσης στο σκάφος µε την κατάλληλη τέντα. Στο καθρέπτη του µπορεί να τοποθετηθεί κινητήρας από 40 ως 90 ίππους, µε µέγιστη ιπποδύναµη τους 115 ίππους.
•NAUTICA CENTER, 24280 91700, www.nautica-center.gr

WAVE AEGEAN 16
Η σειρά Aegean του ναυπηγείου φουσκωτών σκαφών Wave Boats του κύριου ∆ηµήτρη Γεωργίου αποτελεί εδώ και χρόνια best seller της εταιρείας αφού συνδυάζουν εξίσου την χρήση αναψυχής µε το ψάρεµα. Συγκεκριµένα το Aegean 16 σχεδιάστηκε ειδικά για τις ελληνικές δύσκολες θάλασσες, γι’ αυτό και παραµένει ένα από τα πιο τουριστικά µοντέλα της κατηγορίας. Η γάστρα του µπορεί να αντεπεξέλθει σε άσχηµες καιρικές συνθήκες έχοντας ένα βαθύ V µε 55 µοίρες στην είσοδο και 23 στο transom. Βλέποντας το στην θάλασσα θα παρατηρήσουµε ότι η πλώρη σχηµατίζει «τσαρούχι» ένα ελαφρύ ανασήκωµα που δίνει βασικά µεγαλύτερα βρεχάµενα, και τη δυνατότητα να πλέει µε υψηλό κυµατισµό αποφεύγοντας το κάρφωµα, και «δουλεύοντας» το κύµα για καλύτερη απόσβεση. Το AEGEAN 16 είναι λοιπόν ένα ταξιδιάρικο φουσκωτό που διαθέτει ένα εργονοµιακά σχεδιασµένο κατάστρωµα για πολλές και ξεκούραστες ώρες πλεύσης. Στιβαρό και αξιόπλοο, κατασκευάζεται µε τα καλύτερες πρώτες ύλες και µε την αξιοπιστία της Wave Boats.
•Wave Boats – ∆. Γεωργίου, 22990 76998, www.waveboats.gr

Tags
RIB Φουσκωτά Σκάφη Φουσκωτά Σκάφη
Comodo SSL