Σήφης Βαλυράκης: Χτυπήθηκε από την προπέλα στο κεφάλι
Επανερχόμαστε στον άδικο χαμό του Σήφη Βαλυράκη στον Ευβοϊκό όπου μπορεί να παραμένει άγνωστη η αιτία πτώσης στη θάλασσα, όμως το χτύπημα στο κεφάλι μαρτυρά ότι τραυματίστηκε με την ίδια του την προπέλα…
Πιθανόν να μην είχε αυτή την τραγική εξέλιξη αν φορούσε το quick stop.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του protothema.gr, η πιθανότερη αιτία που προκάλεσε τον θάνατο του Σήφη Βαλυράκη είναι τα χτυπήματα από αιχμηρό αντικείμενο στο κεφάλι και πιο συγκεκριμένα στο πρόσωπο.
Οι πρώτες εκτιμήσεις του ιατροδικαστή νωρίς σήμερα το πρωί είναι ότι πιθανόν τα χτυπήματα να προκλήθηκαν από την προπέλα του σκάφους όταν ο πρώην υπουργός έπεσε στη θάλασσα κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Τα κτυπήματα στο πρόσωπο, ειδικά ένα από αυτά είναι σοβαρό, και έχει αποκολληθεί μέρος αυτού. Επιπλέον είχε ακρωτηριαστεί δάχτυλο του αριστερού χεριού του.
Οι πληροφορίες του Λιμενικού από δύο αυτόπτες μάρτυρες
Ο πρώτος δήλωσε ότι είδε το σκάφος «να φέρνει σβούρες» οπότε οι Λιμενικοί θεωρούν ότι αυτός ήταν ο λόγος που προκλήθηκαν από την προπέλα τα μοιραία κτυπήματα.
Ο άλλος μάρτυρας κατέθεσε ότι το είδε το σκάφος να κατευθύνεται προς το «Νησί των Ονείρων» ή Πεζονήσι. Όταν εντοπίστηκε, προασαραγμένο, η μηχανή του ήταν στο πρόσω, ήταν σε λειτουργία. Μέσα σε αυτό βρέθηκαν δύο ψαροντούφεκα.
Άγνωστη η αιτία πτώσης στη θάλασσα
Όσο για τον λόγο της πτώσης του Σήφη Βαλυράκη στη θάλασσα οι Λιμενικές αρχές εκτιμούν είτε ότι γλίστρησε είτε ότι είχε λιποθυμικό επεισόδιο. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν ο πρώην υπουργός αντιμετώπιζε ένα καρδιακό πρόβλημα. Όλα θα φανούν από την ιατροδικαστική εξέταση σε κάθε περίπτωση. Το Λιμενικό αποκλείει το ενδεχόμενο το σκάφος του Σήφη Βαλυράκη να κτυπήθηκε από άλλο, καθώς και το σενάριο να κολύμπησε. Η σορός παρασύρθηκε στο νησάκι από τους νοτιάδες που έπνεαν στην περιοχή
Πως χτύπησε από την ίδια του την προπέλα
Όπως αναφέραμε και στο προηγούμενο σχετικό άρθρο, η βάρκα περιστρέφεται όταν «διπλώσει» ο εξωλέμβιος κινητήρας, και αυτό συμβαίνει είτε με λαγουδέρα είτε με τιμόνι, στις μονές τοποθετήσεις λόγω της τάση της δεξιόστροφης προπέλας. Αν φορούσε το quick stop το σκάφος θα έσβηνε αμέσως χωρίς να συνεχίζει την πορεία του ή τις περιστροφές γύρω από τον εαυτό του. Αν παραμείνει ο κινητήρας σε λειτουργία, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να χτυπηθεί το άτομο από τη προπέλα και βέβαια δεν μπορεί να ανέβει στο σκάφος καθώς αυτό περιστρέφεται, ενώ ακόμα και η περίπτωση να μην έστριψε την στιγμή που έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα, το σκάφος απομακρύνεται αφήνοντας τον αβοήθητο. Αυτά είναι βέβαια μόνο υποθέσεις.
Ας κρατήσουμε στο μυαλό μας ότι ποτέ δεν πρέπει να χειριζόμαστε σκάφος χωρίς quick stop.
Η σύζυγος του Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη, γνωστή ζωγράφος με σημαντικά έργα, ήταν συνηθισμένη στις τακτικές εξορμήσεις του και παρά τις ανησυχίες που εξέφραζε όταν τον έβλεπε να φεύγει μόνος για κατάδυση, ήξερε ότι δύσκολα θα μπορούσε να του στερήσει την επαφή με τον βυθό της θάλασσας και τις μυστηριακές εικόνες που δημιουργούν συναισθήματα ενός άλλου, μαγικού κόσμου.
Ωστόσο τελικά κάτι δεν πήγε καλά, γεγονός που αντιλήφθηκε πρώτη η σύζυγος του η οποία και τηλεφώνησε στο Λιμεναρχείο Ερέτριας, φανερά αναστατωμένη. Είχαν μεσολαβήσει αρκετές ώρες από τη στιγμή που ο Σήφης Βαλυράκης ξεκίνησε με προορισμό το «Νησί των Ονείρων» αλλά δεν είχε επικοινωνήσει μαζί της για να την καθησυχάσει ότι θα καθυστερήσει. Όπως εξήγησε η σύζυγος του στους λιμενικούς, οι βόλτες με το φουσκωτό σκάφος του στο «Νησί των Ονείρων» ήταν μεν τακτικές αλλά πάντα επέστρεφε συγκεκριμένη ώρα κι αν ήθελε για κάποιο λόγο να παρατείνει το χρόνο παραμονής του στο νερό, πάντα ειδοποιούσε ότι θα αργήσει να επιστρέψει.
Πηγή: protothema.gr