ΑΠΟΣΤΟΛΗ: στην Ιταλία για τους νέους εξωλέμβιους κινητήρες Suzuki DF350AMD και Suzuki DF300BMD
Βρεθήκαµε στη γοητευτική πόλη Μπαβένο, χτισµένη στις όχθες της λίµνης Ματζόρε στη νότια πλευρά των Άλπεων, καλεσµένοι της εταιρίας Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ και της Suzuki Europe για το λανσάρισµα των νέων, βελτιωµένων εξωλέµβιων Suzuki DF350AMD και DF300BMD.
1η Πανευρωπαϊκή παρουσίαση στη Λίμνη Ματζόρε | Αποστολή: Γιώργος Πολυχρονίου
Η Suzuki, µε αφορµή την βελτίωση της υπάρχουσας Ναυαρχίδας της οικογένειας (DF350A/325A/300B), πραγµατοποίησε press event µε καλεσµένους δηµοσιογράφους ειδικού τύπου µαζί µε αντιπροσώπους και συνεργάτες της Suzuki από Ιταλία, Γαλλία, Γερµανία και άλλα Ευρωπαϊκά κράτη.
Οι νέες εξωλέµβιες DF350AMD και DF300BMD κάνουν την εµπειρία του σκάφους ακόµα πιο ευχάριστη και άνετη χάρη στο ενσωµατωµένο στον κινητήρα σύστηµα διεύθυνσης (υδραυλικό τιµόνι) µε ηλεκτρική υποβοήθηση, υποστηρίζουν επίσης το καινοτόµο σύστηµα steer-by-wire, και το νέο σύστηµα ελέγχου Joystick της Suzuki, που διευκολύνει τα µέγιστα στους ελιγµούς πρόσδεσης και µανουβρών σε περιορισµένο χώρο (µαρίνες κλπ.).
Επιπλέον, έγιναν αναβαθµίσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων και το πόδι για µεγαλύτερες ταχύτητες, µειωµένη κατανάλωση, ευκολότερο σέρβις και επιπλέον αξιοπιστία σε όλα τα επίπεδα.
Μπροστά από την πλωτή εξέδρα του ξενοδοχείου, υπήρχαν τρία σκάφη διαθέσιµα για τις δοκιµές. Τα φουσκωτά RANIERI CAYMAN 38.0 Executive Trofeo µε δύο κινητήρες DF350AMD, και ZAR 79SL µε κινητήρα DF300BMD, καθώς και το Ιταλικό πολυεστερικό AS MARINE 28GLX µε κινητήρα DF350 AMD.
Από την Ελλάδα παραβρέθηκαν ο κ. Κώστας Μαρκουλάκης, διευθυντής του Marine Division της Ελληνικής Αντιπροσωπείας Ν. Ι. Θεοχαράκης, ο φίλος και συνεργάτης ∆ηµήτρης Καραγεωργίου από το psarema-skafos.gr και υπογράφων εκπροσωπώντας το έντυπο περιοδικό Boat & Fishing αλλά και την αναβαθµισµένη ιστοσελίδα
boatfishing.gr.
Σε µία ειδικά διαµορφωµένη αίθουσα του ξενοδοχείου Grand Hotel DINO, παρουσιάστηκαν µε ιδιαίτερη λεπτοµέρεια όλες οι νέες εξελίξεις της Suzuki Marine και των αναβαθµισµένων εξωλέµβιων που θα είχαµε την ευκαιρία να δούµε στο νερό την επόµενη ηµέρα.
Η παρουσίαση ξεκίνησε από τον κ. Paolo Illariuzzi, αντιπρόσωπο της Suzuki στην Ιταλία που είχε τη χαρά για µία ακόµη χρονιά να φιλοξενεί press event της Suzuki.
Ακολούθησε ο κ. Makinose, Area Marketing Manager Europe, Middle East & Africa της Suzuki καθώς και συνεργάτες του, παρουσιάζοντας µε κάθε λεπτοµέρεια τις τεχνολογίες των νέων εξωλέµβιων, οικονοµικά στοιχεία του οµίλου, καθώς και την έµφαση που δίνει ο Ιαπωνικός κατασκευαστής στις δράσεις υπέρ του περιβάλλοντος παρουσιάζοντας το Suzuki Clean Ocean Project, αλλά και τη πρώτη παγκοσµίως παγίδα µικροπλαστικών που µπορεί να εγκατασταθεί σε εξωλέµβιους κινητήρες.
Οι εξωλέµβιοι Suzuki DF350AMD και DF300BMD
Ξεκινώντας θα πρέπει να σηµειώσουµε ότι και οι δύο κινητήρες είναι κληρονόµοι της παράδοσης που έχει σηµαδέψει την ιστορία των εξωλέµβιων µε το σύστηµα πρόωσης Suzuki Dual Prop µε διπλές αντίθετα περιστρεφόµενες προπέλες. ∆ιατηρούν επίσης το ήδη επιτυχηµένο µπλοκ των βραβευµένων DF350A τετράχρονων κινητήρων V6 µεγάλου κυβισµού 4.390 cm3 παρουσιάζοντας κάποιες µηχανικές και τεχνολογικές καινοτοµίες.
Νέο ενσωµατωµένο σύστηµα διεύθυνσης
Η πρώτη καινοτοµία που θα πρέπει να αναφέρουµε και είναι κοινή για τα δύο µοντέλα (DF350AMD και DF300BMD), είναι το ηλεκτροϋδραυλικό σύστηµα διεύθυνσης που είναι ενσωµατωµένο στον κινητήρα, στο κορµό της µηχανής.
Τα πλεονεκτήµατα αυτής της αναβάθµισης είναι διακριτά µε τη πρώτη µατιά στη πρύµνη µας, ο καθρέφτης έχει πιο καθαρή και τακτοποιηµένη εµφάνιση και περισσότερο χώρο. Έτσι, οι κινητήρες µπορούν να τοποθετηθούν σε σκάφη που η λεκάνη τους δεν είχε διαθέσιµο χώρο για τον εξωτερικό κύλινδρο. Επιπλέον βελτιώνεται και η συµπεριφορά στο νερό. Η απόκριση στο τιµόνι γίνεται ακόµα πιο ακριβής και… φυσική.
Άλλο ένα πλεονέκτηµα είναι ότι πλέον ο χειριστής διαθέτει περισσότερο tilt, χωρίς κίνδυνο ζηµιάς. Εξασφαλίζεται λοιπόν µεγαλύτερη απόσταση από την επιφάνεια του νερού διατηρώντας τα πόδια εκτός όταν το σκάφος είναι δεµένο χωρίς να βρέχονται και να υπάρχει φθορά.
Ηλεκτρονικά χειριστήρια και joystick
Τα νέα µοντέλα DF350AMD και DF300BMD είναι εξοπλισµένα µε το σύστηµα SPC µε τα νέα ηλεκτρονικά χειριστήρια Drive by Wire (διατίθεται επίσης σε εξωλέµβιες στη σειρά Suzuki µεταξύ 115 και 350 HP) και το προαιρετικό σύστηµα διεύθυνσης Steer byWire, το οποίο περιλαµβάνει το νέο χειριστήριο Joystick, που ενισχύει ακόµη περισσότερο την αίσθηση µεταξύ του κυβερνήτη και του σκάφους του, χαρίζοντας απόλυτη οδηγική ακρίβεια σε µανούβρες.
Το δοκιµάσαµε στο RANIERI CAYMAN 38 µε τους δύο κινητήρες DF350AMD, όπου µε τη βοήθεια του συστήµατος Steer by Wire, η κάθε εξωλέµβια µπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα (πρόσω – ανάποδα ή να στρίβει ανεξάρτητα από το ζευγάρι της) «υπακούοντας» τις εντολές του joystick, πετυχαίνοντας ελιγµούς πιο άµεσους και ακριβείς, σε σηµείο να κάνει το σκάφος να κινηθεί προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Αλλαγές στο πόδι/κιβώτιο ταχυτήτων
Μία άλλη µηχανική αυτή τη φορά βελτίωση είναι ο νέος σχεδιασµός του κιβώτιου ταχυτήτων, όπου επέτρεψε να µειωθεί 4% της µετωπικής προβαλλόµενης επιφάνειας του ποδιού. Μπορεί να φαίνεται µικρή λεπτοµέρεια, αλλά πρακτικά µεταφράζεται σε 2% υψηλότερη ταχύτητα από τα προηγούµενα µοντέλα ίδιας ισχύος και σε µείωση της κατανάλωσης καυσίµου.
Επανασχεδιάστηκε και το σύστηµα λίπανσης, έχοντας καλύτερη κυκλοφορία αλλά και δυνατότητα αντικατάστασης χωρίς να χρειαστεί να βγει το σκάφος από το νερό. Πλέον χρειάζεται λιγότερο λιπαντικό, από τα 3,2 στα 2,8 λίτρα, βελτιώνοντας και την διαχείριση της θερµοκρασίας του.
Άλλες βελτιώσεις/τεχνολογίες
Θα πρέπει να αναφέρουµε πως υπάρχουν µικρές βελτιώσεις σε διάφορα σηµεία του κινητήρα, όπως στο σύστηµα εισαγωγής αέρα Suzuki Dual Louver, το οποίο επιτρέπει στον κινητήρα να αντλεί άφθονο φρέσκο αέρα, διαχωρίζοντας παράλληλα το νερό, τον ψεκασµό και την υγρασία από τον αέρα.
Οι διπλοί αεραγωγοί κάτω από το κέλυφος, “παγιδεύουν” τα µεγαλύτερα σταγονίδια νερού και κατ’ επέκταση την υγρασία, µε αποτέλεσµα τη µηδενική εισαγωγή νερού κατά την λειτουργία του κινητήρα.
Φυσικά και οι νέοι DF350AMD και DF300BMD εκµεταλλεύονται την τεχνολογία Suzuki Lean Burn Control, για βελτιωµένη οικονοµία καυσίµου καθ ‘όλο το εύρος των στροφών και ειδικά σε ταχύτητα πλεύσης.
Suzuki Dual Prop System
Στο στοίχηµα αύξησης της ιπποδύναµης από ένα σχετικά compact κινητήρα όλα έπρεπε να µετρήσουν, ακόµα και η χαµένη ενέργεια από τη περιστροφική ενέργεια – ροπή της προπέλας. Εδώ η ισχύ του κινητήρα κατανέµεται σε έξι φτερά, αντί για τρία.
Οι προπέλες µε αντίθετη περιστροφή παρέχουν επιπλέον επιφάνεια, για περισσότερη σταθερότητα και αυξηµένη υποθαλάσσια “πρόσφυση”. Αυτό σύµφωνα µε τους µηχανικούς έχει ως αποτέλεσµα εξαιρετική επιτάχυνση, ακόµα καλύτερες µέγιστες ταχύτητες, βέλτιστη κατευθυντική κίνηση (εξάλειψη της ροπής του τιµονιού) και εξαφανίζει τη τάση του σκάφους στις αποθαλασσώσεις να γέρνει αριστερά εξ’ αιτίας της στροφορµής. Τέλος, µε την παρουσία διπλών προπελών, δεν υπάρχει πλέον η συνθήκη δεξιού – αριστερού κινητήρα στις διπλές τοποθετήσεις και η ανταπόκριση στα ανάποδα είναι περισσότερο καθοριστική.
Τα σκάφη της δοκιµής
∆οκιµάσαµε και τα τρία σκάφη, στα νερά της λίµνης Maggiore, απολαµβάνοντας την φιλοξενία των κυβερνητών αλλά και το ιδιαίτερα γραφικό περιβάλλον.
Ξεκινήσαµε µε το Zar Formenti 79 SL το οποίο «έδενε» υπέροχα µε την DF300BMD. Το ιταλικό ναυπηγείο ZAR FORMENTI αντιπροσωπεύεται στη χώρα µας από τον Κωνσταντίνο Βλάχο και την εταιρία του Nautica Center.
Οι µετρήσεις πραγµατοποιήθηκαν µε τρία άτοµα στο σκάφος και µε γεµάτο το ρεζερβουάρ καυσίµου κατά την δήλωση του χειριστή. Στις 4000 σ.α.λ., η ταχύτητα κρουαζιέρας ήταν 26 κόµβοι µε κατανάλωση 46 λίτρων την ώρα, που σηµαίνει 1.77 λίτρο ανά ναυτικό µίλι. Η επιτάχυνση που καταγράψαµε ήταν 3,4″ για να βρεθεί σε φάση πλαναρίσµατος (µε 13 κόµβους) και 19,5″ για να φτάσει στους 43,1 κόµβους τελική ταχύτητα.
Το «πλαστικό» σκάφος της δοκιµής, το As Marine 28 GLX µε µονή τοποθέτηση DF350AMD, έφτασε 26,5 κόµβους στις 4.000 σ.α.λ µε 1,87 λτ/νµ κατανάλωση και 43 κόµβους µέγιστη ταχύτητα.
Το Ranieri Cayman 38 µε την διπλή τοποθέτηση DF350AMD, ένα φουσκωτό σχεδόν 12 στις 4000 σ.α.λ. ταξίδευε µε 25 κόµβους για και κατανάλωση 3,7 λίτρα/ν.µ.
Όσον αφορά την επιτάχυνση χρειάστηκε 5″ για να πλανάρει µε 14,8 κόµβους, ενώ για να φτάσουµε τους 48,5 κόµβους µέγιστης ταχύτητας χρειάστηκαν 32″.
SUZUKI-MARINE
Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ
210 48 33 328