Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

ΔΟΚΙΜΗ: φουσκωτό Olympic 500 Pro

January 5, 2016

ΔΟΚΙΜΗ: φουσκωτό Olympic 500 Pro


Όσο αποκτά κάποιος περισσότερες εµπειρίες στην θάλασσα, τόσο ζητά σκάφη εξειδικευµένα και σχεδιασµένα εξαρχής για να του προσφέρουν αυτό που ακριβώς χρειάζεται.

Το Olympic 500 Pro είναι ένα σκάφος εργαλείο. Στιβαρό και αξιόπλοο, κατασκευάστηκε και σχεδιάστηκε ειδικά για ψαροτουφεκάδες χωρίς αυτό να το εµποδίζει να µπορεί να είναι «µάχιµο» και για τις περισσότερες τεχνικές ψαρέµατος από σκάφος. Το µεγάλο του πλεονέκτηµα είναι η δυνατότητα να κινείται µε µικρούς κινητήρες, µε ιδιαίτερα µικρές καταναλώσεις, καθώς και η ευκολία που προσφέρει στην ανέλκυση – καθέκλυση αλλά και την ρυµούλκηση µε ένα απλό ΙΧ χάρη στο µειωµένο του βάρος.

Olympic-500-pro_3

Η Olympic παρουσίασε την ανανεωµένη έκδοση µε µαύρο fibre style µπαλόνι (το οποίο διατηρεί σωστή θερµοκρασία ακόµα και το καλοκαίρι), αρκετές βελτιώσεις στο κατάστρωµα και µε ιδιαίτερα ελκυστική τιµή! Bασίστηκε στην γάστρα του κλασικού Olympic 484 όπου µε κάποιες αλλαγές (όπως την προσθήκη µικρού πέλµατος στο transom), στήθηκε πάνω της ένα λιτό και αβέρτο κατάστρωµα. Με την ίδια γάστρα κατασκευάζεται επίσης το Aeas 520 µε καθαρά τουριστική διαµόρφωση στο ντεκ και το Sport µε µια ενδιάµεση – µικτή προσέγγιση.

Olympic-500-pro_4Ο κατασκευαστής ∆ηµήτρης Καρυοφύλλης σχεδίασε το 500 Pro σύµφωνα µε τις υποδείξεις της εθνικής οµάδας υποβρυχίου κυνηγίου, αφήνοντας όσο το δυνατόν µεγαλύτερο χώρο στο κατάστρωµα χωρίς όµως να στερήσει από το σκάφος τους αποθηκευτικούς χώρους. Απεναντίας χρησιµοποιεί το ντεκ διαµορφώνοντας αρκετές αποθήκες. Εκτός λοιπόν το αµπάρι της πλώρης, του πρυµιού καναπέ και της κονσόλας, διαµορφώνεται ένα αρκετά µεγάλο αµπάρι µπροστά από την κονσόλα, στο πάτωµα, στην σχετική φωτογραφία φαίνεται το βάθος του αφού ο κουβάς της άγκυρας µπορεί να µείνει όρθιος στο εσωτερικό του. Εκεί αποθηκεύουµε ακόµα και ψαροτούφεκα, πέδιλα ή καλάµια αν δεν τοποθετηθεί τανκ νερού. Τα νερά αποστραγγίζουν µε υδρορροές φτάνοντας στην σεντίνα της πρύµνης όπου και µε την αντλία µπορούµε να τα αφαιρέσουµε. Η όλη διαρρύθµιση του καταστρώµατος έχει δηµιουργήσει άνετους χώρους µετακίνησης του πληρώµατος ενώ τα ψηλά µπαλόνια προσφέρουν την ασφάλεια που χρειάζεται. Το πάτωµα διαθέτει αντιολισθητική επιφάνεια και σωστή αποστράγγιση των νερών.

Olympic-500-pro_6Στην πλώρη βρίσκεται κολληµένη στους αεροθαλάµους µια µικρή δελφινιέρα, ακολουθεί κάτω από τα µαξιλάρια το στρίτσο για την άγκυρα και το αµπάρι της πλώρης µε περιµετρικό χείλος για να µην εισχωρούν νερά στο εσωτερικό. Η κονσόλα τοποθετείται δεξιά αφήνοντας άνετο πέρασµα στα αριστερά του σκάφους. Το µέγεθός της είναι αρκετό για να φιλοξενήσει τα όργανα του κινητήρα αλλά και ότι ηλεκτρονικό εξοπλισµό χρειαζόµαστε. Ανοίγοντας το στεγανό ντουλάπι κάτω από το τιµόνι υπάρχει ράφι για να αποθηκεύσουµε τα πράγµατά µας, αλλά και να επιθεωρήσουµε τις µπαταρίες. Άλλο ένα πορτάκι τοποθετείται µπροστά από την κονσόλα, στο ύψος του ταµπλό που µας δίνει πρόσβαση πίσω από τα ηλεκτρικά για οποιαδήποτε εργασία χρειαστεί. Κάτω από την κονσόλα µπαίνει το τανκ καυσίµου 60 – 100 λίτρων, ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη.

Olympic-500-pro_8

Το κάθισµα – καναπές της πρύµνης, µπορεί να φιλοξενήσει δύο άτοµα, και τοποθετείται πρόσθετο στο κατάστρωµα. Έχει σωστή εργονοµία κρύβοντας στο εσωτερικό του ένα άνετο αποθηκευτικό χώρο για τα σωστικά και µπορεί να τοποθρτηθεί ρυθµιζόµενο κάθισµα αν θέλουµε η πλάτη να πέφτει πίσω. Πίσω του υπάρχει ελεύθερος χώρος ως τον καθρέπτη όπου και µπαίνει ψυγείο πάγου. Λίγο πριν τον καθρέπτη, στο πάτωµα διακρίνουµε άλλο ένα πλαστικό πορτάκι που εξυπηρετεί για την επιθεώρηση της αντλίας σεντίνας.

Olympic-500-pro_11 Olympic-500-pro_7

 

 

 

 

 

 

Στη θάλασσα
Στο νερό το Olympic 500 Pro ταξιδεύει γλυκά και ανάλαφρα, χωρίς ορθοπλώρισµα, και µε αξιοσηµείωτο για τα µέτρα του ζύγισµα. Η µειωµένη ανάγκη ιπποδύναµης είναι εύκολα κατανοητή όταν βρεθεί κάποιος στην θέση του χειριστή και κατεβάσει την µανέτα, το πλανάρισµα έρχεται άµεσα και χωρίς δυσκολία.

Olympic-500-pro_2

Στον καθρέπτη του σύµφωνα µε τα τεχνικά χαρακτηριστικά µπορούµε να τοποθετήσουµε κινητήρα από 40 ως 90 ίππους, τα περισσότερα 500 Pro φόρεσαν στον καθρέπτη τους κινητήρες 60 ίππων πετυχαίνοντας ταχύτητες ως και 34 κόµβους τελική µε καταναλώσεις µισό λίτρο το ναυτικό µίλι (σε µέτρηση µε Yamaha F60 4.000 σαλ, 21 κόµβους, 0,5 λτ./νµ.). Εξίσου καλές επιδόσεις είχε και µε 70άρη. Το σκάφος της δοκιµής φορούσε έναν παλιό δίχρονο κινητήρα Mercury 70 Hp, όπου είχε στην κατοχή του ο αγοραστής του, µε τον οποίο έφτανε τους 35 κόµβους χωρίς να το πιέσουµε ιδιαίτερα λόγω του κυµατισµού που επικρατούσε.

Olympic-500-pro_13_pinakasΣυµπερασµατικά το Olympic 500 Pro είναι ένα µία εξαιρετική πρόταση για όσους θέλουν ένα στιβαρό αξιόπλοο RIB για τα ψαρέµατά τους. Μπορεί εύκολα να µετατραπεί ώστε να προσεγγίσει τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός, όπως να τοποθετηθούν ίπποι, µικρότερη υπερκατασκευή πλώρης κλπ. Τώρα η Olympic το προσφέρει σε νέα ιδιαίτερα ελκυστική τιµή, κάνοντάς το πιο προσιτό από ποτέ!

Πληροφορίες: OLYMPIC – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΗΣ,

τηλ.: 22960 22002, www.olr.gr

Tags
Δοκιμές Φουσκωτών Φουσκωτά για ψάρεμα Φουσκωτά για Ψαροτούφεκο Δοκιμές Σκαφών Φουσκωτό σκάφος Φουσκωτά Δημήτρης Καρυοφύλλης Olympic Ribs
Comodo SSL