Έχει έρθει πλέον η περίοδος της διαχείμασης, που βγάζουμε τα σκάφη μας από το νερό για να τα φυλάξουμε και να τα συντηρήσουμε, ώστε να είναι έτοιμα για την επόμενη σεζόν. Τώρα είναι η καλύτερη περίοδος για να αντιμετωπίσουμε τυχόν προβλήματα που είχαμε εντοπίσει όλο το καλοκαίρι.
Τα προβλήµατα που δεν είναι αρκετά σηµαντικά, συνήθως τα αναβάλλουµε για την περίοδο που το σκάφος θα βγει έξω. Αν κάτι, για παράδειγµα, συνέβη µία ή δύο φορές, δεν πρέπει να το αγνοήσουµε. Υπήρχε λόγος που συνέβη και αν δεν βρούµε το λόγο για να λύσουµε το πρόβληµα, τότε θα ξανασυµβεί.
Φυσικά, εννοείται, πως τα σκάφη µας και ειδικά τις µηχανές θα πρέπει να τα εµπιστευόµαστε σε επαγγελµατίες για τη συντήρησή τους, πόσο µάλλον για τις επισκευές.
Ωστόσο, εδώ συγκεντρώσαµε κάποια απλά βήµατα που θα µας βοηθήσουν να εντοπίσουµε το πρόβληµα για να το εξηγήσουµε καλύτερα, ή σε κάποιες περιπτώσεις, γι’ αυτούς που τους αρέσει να αφιερώνουν χρόνο και να ασχολούνται µε το σκάφος τους, να προσπαθήσουµε να το συνεφέρουµε µόνοι µας, αν µπορούµε.
1. Η µηχανή δεν παίρνει µπροστά
– ∆εν έχουµε καύσιµα
– Σωληνώσεις καυσίµου βουλωµένες
– Το σύστηµα σβησίµατος είναι ενεργοποιηµένο ή έχει βλάβη
– Βρώµικο φίλτρο πετρελαίου
– Λάθος χρήση συστήµατος προθέρµανσης
– Αέρας στο κύκλωµα καυσίµου
– Πρόβληµα συµπίεσης
– Λάθος καύσιµο
– Σύνδεση µπαταρίας
– Στάθµη µπαταρίας
2. Η µίζα γυρίζει τη µηχανή µε δυσκολία
– Πεσµένη µπαταρία
– Κακές ηλεκτρικές συνδέσεις
– Λάθος τύπος λαδιού
3. Η µηχανή ξεκινάει δύσκολα
– Σωληνώσεις καυσίµου βουλωµένες
– Το σύστηµα σβησίµατος, αν είναι µε ντίζα, δεν είναι πλήρως απενεργοποιηµένο ή έχει βλάβη
– Βρώµικο φίλτρο πετρελαίου
– Ελλιπής αερισµός, βρώµικο ή βουλωµένο φίλτρο αέρα
– Λάθος χρήση συστήµατος προθέρµανσης
– Αέρας στο κύκλωµα καυσίµου
– Βουλωµένα εξαεριστικά δεξαµενής καυσίµου
– Πρόβληµα συµπίεσης
– Λάθος καύσιµο
– Εµπόδιο στην εξάτµιση της µηχανής
4. Η µηχανή «ρετάρει»
– Σωληνώσεις καυσίµου βουλωµένες ή µε ακαθαρσίες
– Σωληνώσεις καυσίµου τσακισµένες ή υπάρχει κάπου διαρροή
– Βρώµικο φίλτρο πετρελαίου
– Αέρας στο κύκλωµα καυσίµου
– Πρόβληµα συµπίεσης
– Υψηλή θερµοκρασία της µηχανής
5. Πεσµένη ισχύς της µηχανής
– Ακαθαρσίες στις σωληνώσεις καυσίµου, διαρροή ή τσάκισµα
– Βρώµικο φίλτρο πετρελαίου
– Ελλιπής αερισµός, βρώµικο ή βουλωµένο φίλτρο αέρα
– Αέρας στο κύκλωµα καυσίµου
– Βουλωµένο(α) εξαεριστικό(ά) δεξαµενής καυσίµου
– Πρόβληµα συµπίεσης
– Λάθος καύσιµο
– Πρόβληµα στα χειριστήρια της µηχανής
– Υψηλή θερµοκρασία της µηχανής
– Χαµηλή θερµοκρασία της µηχανής
– Εµπόδιο στην εξάτµιση της µηχανής
– Λάθος προπέλα,προπέλα µε βλάβη ή ξένα σώµατα πάνω στην επιφάνειά της
6. Μαύρα καυσαέρια
– Ελλιπής αερισµός, βρώµικο ή βουλωµένο φίλτρο αέρα
– Πρόβληµα συµπίεσης
– Λάθος καύσιµο
– Χαµηλή θερµοκρασία της µηχανής
– Εµπόδιο στην εξάτµιση της µηχανής
7. Άσπρα – γαλάζια καυσαέρια
– Λάθος τύπος λαδιού
– Πρόβληµα συµπίεσης
– Χαµηλή θερµοκρασία της µηχανής
8. Υψηλή κατανάλωση καυσίµου
– Ελλιπής αερισµός, βρώµικο ή βουλωµένο φίλτρο αέρα
– Πρόβληµα συµπίεσης
– Λάθος καύσιµο
– Πρόβληµα στα χειριστήρια της µηχανής
– Χαµηλή θερµοκρασία της µηχανής
– Εµπόδιο στην εξάτµιση της µηχανής
– ∆ιαρροή καυσίµου
– Λάθος αντλία καυσίµου
9. Χαµηλή πίεση λαδιού
– Λάθος τύπος λαδιού
– Σφάλµα οργάνου
– Χαµηλή στάθµη λαδιού στο κάρτερ
– Βρώµικο φίλτρο λαδιού
– Βουλωµένη ή χαλασµένη αντλία λαδιού
10. Υψηλή πίεση λαδιού
– Λάθος τύπος λαδιού
– Σφάλµα οργάνου
11. Υψηλή θερµοκρασία µηχανής
– Ελλιπής αερισµός, βρώµικο ή βουλωµένο φίλτρο αέρα
– Εµπόδιο στην εξάτµιση της µηχανής
– Βλάβη στο θερµοστάτη
– Πρόβληµα στις σωλήνες ή στις διόδους των υγρών ψύξης
– Ιµάντας χαλαρός ή κοµµένος
– Το ψυγείο της µηχανής έχει λίγα υγρά ή paraflu
– Βλάβη στην αντλία θαλάσσης, στον κυκλοφορητή (impeller) ή την αντλία γλυκού νερού/paraflu
12. Κραδασµοί
– Πρόβληµα συµπίεσης
– Πρόβληµα στα χειριστήρια της µηχανής
– Υψηλή θερµοκρασία της µηχανής
– Πρόβληµα στην ευθυγράµµιση άξονα- µηχανής
– Φθαρµένα ρουλεµάν
– Φθαρµένες ή κοµµένες βάσεις µηχανής
13. Η µηχανή ξεκινά και σβήνει
– Βρώµικο φίλτρο πετρελαίου
– Ελλιπής αερισµός, βρώµικο ή βουλωµένο φίλτρο αέρα
– Αέρας στο κύκλωµα καυσίµου
14. Η µηχανή «χτυπάει»
– Λάθος καύσιµο
– Υψηλή θερµοκρασία της µηχανής
– Χαµηλή στάθµη λαδιού στο κάρτερ
15. Οι µπαταρίες δεν φορτίζονται
– Κακές ηλεκτρικές συνδέσεις
– Ιµάντας χαλαρός ή κοµµένος
– Βλάβη στο διεγέρτη του alternator
– Βλάβη στο alternator γενικά
16. Χαµηλή τάση ηλεκτρικού ρεύµατος
– Πεσµένη µπαταρία
– Βλάβη του alternator
– Υπερβολική κατανάλωση ενέργειας (συνήθως από ψυγείο) και όχι ανάλογος χρόνος φόρτισης.