Το Aegean 494 Fishing το οποίο θα παρουσιαστεί στην Boat & Fishing Show 2023, 9- 12 Μαρτίου στο MEC Παιανίας, κερδίζει τους φίλους του ψαρέµατος µε την πρώτη µατιά! Πρόκειται για ένα πραγµατικά µεγάλο πεντάµετρο RIB κεντρικής κονσόλας (center console), ιδιαίτερα ευρύχωρο για την κατηγορία του.
Βασισµένη στο Aegean 494, η έκδοση Fishing στοχεύει αποκλειστικά στα ψαρέµατα από σκάφος, συνδυάζοντας αξιοπλοΐα χωρίς την ανάγκη µεγάλης ιπποδύναµης και επιδόσεις, για γρήγορες µετακινήσεις σε µακρινούς ψαρότοπους.
Το µοντέλο σχεδιάστηκε από το Γιώργο Ιωάννου, µε προτεραιότητα την άνετη µετακίνηση τού πληρώµατος. Έτσι, το κατάστρωµά του παραµένει λιτό, διατηρώντας τα απαραίτητα, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για να ψαρέψουµε, τόσο στο πλωριό, όσο και στο πρυµιό τµήµα. Επιπλέον, εξίσου σηµαντική είναι η ευκολία µετακίνησης περιµετρικά της κονσόλας.
Το 494 είναι ένα από τα µεγαλύτερα πεντάµετρα, µιας και η γάστρα του είναι ακριβώς 5 µέτρα. Έτσι, έχουµε ένα όσο το δυνατόν µεγαλύτερο σκάφος, χωρίς το φόρο πολυτελείας. Η γάστρα του Aegean 494 Fishing είναι η ίδια, δοκιµασµένη γάστρα που χρησιµοποιεί το «τουριστικό» 494, αγγλικής νοοτροπίας και προέλευσης, βαθιά και στενή, για καλύτερη απόσβεση και λιγότερους κραδασµούς στον κυµατισµό.
Το ψηλό chine «σηκώνει» τους αεροθάλαµους ψηλά, αποµακρύνοντάς τους από την ίσαλο γραµµή, τόσο ώστε να συµµετέχουν στη πλεύση όταν το σκάφος στρίψει ή σε πιο έντονο κυµατισµό.
Με αυτόν τον τρόπο και η πλεύση γίνεται µε όσο το δυνατόν λιγότερες τριβές (άρα οικονοµία στην κατανάλωση και µεγαλύτερες ταχύτητες) και η κλίση του σκάφους οροθετείται κρατώντας ευστάθεια και ασφάλεια στο ταξίδι. Επιπλέον, εκεί σταµατά και το σπρέι, κρατώντας στεγνό το κατάστρωµα.
Το κατάστρωµα
Ένα RIB που θα χρησιµοποιηθεί για ψάρεµα, ανεξαρτήτως του µήκους του, θα χρειαστεί µεγάλη άπλα στο εσωτερικό του. Καναπέδες, ξαπλώστρες και άλλοι αντίστοιχοι χώροι, κρίνονται περιττοί και συνήθως εµποδίζουν, αφού θέλουµε σε όποιο σηµείο και να βρισκόµαστε στο σκάφος να έχουµε τη δυνατότητα να ακουµπάµε µε τα πόδια στους αεροθαλάµους, ώστε να µπορούµε να ψαρέψουµε ένα µεγάλο ψάρι. Επίσης, η µετακίνηση προς και από την πλώρη πρέπει να γίνεται ανεµπόδιστα, ιδίως αν έχουµε εκεί ηλεκτρική άγκυρα.
Έτσι, στο 494 Fishing αφαιρέθηκε ο πίσω καναπές και τα πλαϊνά ταµπούκια της πλώρης, ενώ και η κονσόλα µεταφέρθηκε στο κέντρο.
Η βασική του έκδοση είναι µε κεντρική κονσόλα και ένα κάθισµα ηµιόρθιου τύπου οδηγού- συνοδηγού, αλλά ανάλογα µε τις ανάγκες του εκάστοτε ιδιοκτήτη, µπορούν να γίνουν διάφορες αλλαγές. Για παράδειγµα, να τοποθετηθεί µεγαλύτερη κονσόλα, όπως διέθετε το συγκεκριµένο της δοκιµής (κονσόλα από 8µετρο,) µε µεγάλο ταµπλό για οθόνες ηλεκτρονικών οργάνων, αλλά και καθίσµατα bucket για το χειριστή και το συγκυβερνήτη.
Τα συγκεκριµένα καθίσµατα είναι περιστρεφόµενα, ρυθµιζόµενα καθ’ ύψος και κατά µήκος, µε αµπούλα αζώτου για αµορτισέρ, που προσφέρει ακόµα πιο ξεκούραστο ταξίδι.
Στη µεγάλη δελφινιέρα της πλώρης, υπάρχει ο χώρος για να τοποθετηθεί ηλεκτρική άγκυρα, χωρίς να χρειαστεί επιπρόσθετη υπερκατασκευή, αφήνοντας χώρο στα αριστερά για να πατήσουµε µπαίνοντας στο σκάφος.
Το hard nose στην πλώρη δηµιουργεί µεγάλο αποθηκευτικό χώρο σε δύο διαφορετικά ταµπούκια, που σύµφωνα µε τον κατασκευαστή έχουν συνολικό όγκο 450 µε 500 λίτρα. Εκεί θα χωρέσουν όλα τα σωστικά και βοηθητικά του σκάφους, ενώ στο στρίτσο µπορούν να φιλοξενηθούν οι δύο κυκλικές κουλούρες, ακόµα και η πλευστική σχεδία.
Στο ντεκ του πλωριού τµήµατος του σκάφους, υπάρχει καταπακτή µε το τανκ καυσίµου, χωρητικότητας 103 lt, ενώ είναι στην επιλογή του ιδιοκτήτη αν θα χρειαστεί να βάλει δεύτερο τανκ ή να αφήσει τον ελεύθερο χώρο σαν ακόµα ένα αµπάρι.
Εκτός από τον αποθηκευτικό χώρο της κονσόλας, υπάρχει και το κλασικό αµπάρι στο πρυµιό κατάστρωµα, το ταµπούκι που οι περισσότεροι χρησιµοποιούµε σαν ψυγείο τοποθετώντας πάγο, µε χωρητικότητα 80 λίτρα.
Επιπλέον, στην περίπτωση που δεν τοποθετηθούν τα καθίσµατα bucket, αλλά το ηµιόρθιο κάθισµα της βασικής έκδοσης, θα υπάρχει ένας έξτρα χώρος αποθήκευσης.
Στους αεροθάλαµους έχουν τοποθετηθεί πολυεστερικά «σαµάρια» για την τοποθέτηση καλαµοθηκών και σύµφωνα µε τον κατασκευαστή υπάρχουν πολλά αξεσουάρ ή λύσεις για να διαµορφωθεί το σκάφος ανάλογα µε τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Μπορεί να µπει ανοξείδωτο bimini για σκιά, δεξαµενή ζωντανού δολώµατος, βάσεις για εξωτερικό ψυγείο πάγου κλπ.
Κατάπρυµα τοποθετούνται δύο πλατφόρµες για τη σκάλα µπάνιου και τον βοηθητικό κινητήρα, καθώς και ένας ανοξείδωτος ιστός µε τα φώτα πλεύσης.
Στην θάλασσα
Το Aegean 494 Fishing είναι ελαφρύτερο κατά 70 – 80 κιλά από το Aegean 494. Έτσι, η µεταφορά και το ρίξιµο στη θάλασσα γίνεται ακόµα πιο εύκολα, χωρίς την ανάγκη αυτοκινήτου υψηλού κυβισµού. Επίσης, το ελαφρύτερο βάρος δίνει τη δυνατότητα πλεύσης µε µικρότερη ιπποδύναµη (της τάξεως των 70 µε 80 ίππων), ταξιδεύοντας ικανοποιητικά.
Στο σκάφος τής δοκιµής ήταν τοποθετηµένη µία Suzuki DF 100 Hp, η οποία αποτελεί και την πρόταση του Γιώργου Ιωάννου, λόγω του χαµηλού βάρους και της ταυτόχρονης δύναµης που διαθέτει.
Ταχύτητα κρουαζιέρας θα υπολογίσετε στις 4200 σ.α.λ., τους 23 κόµβους µε κατανάλωση µόλις 0,66 lt/nm. Μέγιστη ταχύτητα φτάσαµε τους 35 κόµβους όπου τα σκάφος συνέχισε να ταξιδεύει σταθερά. Η πλεύση τού Aegean 494 Fishing παραµένει ευθύγραµµη, προσφέροντας ξεκούραστη διαδροµή, χωρίς κραδασµούς. Η πολυεστερική πλώρη και το σωστό ζύγισµα στα βάρη από τον κατασκευαστή, είναι εύκολα αντιληπτά από τον τρόπο που πλανάρει, ταξιδεύει και συµπεριφέρεται στον κυµατισµό.
Συµπερασµατικά, το νέο Aegean 494 Fishing αποτελεί το ιδανικό RIB για όσους ασχολούνται εντατικά µε το ψάρεµα, προσφέροντας άπλετο χώρο στο κατάστρωµα, πολύ καλή πλεύση, ενώ είναι ιδανικό και για «καταδροµικές» αλιευτικές εξορµήσεις!
Aegean R.I.B.S
210 701 2222
info@aegeanboats.com