ΑΠΟΣΤΟΛΗ: VARAZZE PRESS EVENT 2013 | Yamaha F200F,F200G και Helm Master
Η Yamaha Ευρώπης στα τέλη Μαΐου διοργάνωσε στο Varazze της Ιταλίας την επίσηµη πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας ελαφριάς και δυνατής F 200 αλλά και του εντυπωσιακού Helm Master System.
Το περιοδικό Boat & Fishing ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση, έτσι για δύο ηµέρες είχαµε 7 σκάφη στην διάθεσή µας µε τοποθετήσεις Yamaha F200 αλλά και το νέο σύστηµα Joystick, όπου αλλάζει τα δεδοµένα στην µανούβρες στο λιµάνι. Συνοδός της Ελληνικής αποστολής ο κ. Γιάννης Μουστάκης τεχνικός διευθυντής Marine της Μοτοδυναµικής, πρόσφερε τα µέγιστα στον προγραµµατισµό των δοκιµών, συµµετείχε ενεργά στα τεστ και απαντούσε µε λεπτοµέρεια σε κάθε µας απορία.
Με δεδοµένο ότι οι εταιρίες έχουν µειώσει αρκετά τα budget για τέτοιες εκδηλώσεις, η απόφαση της Yamaha και του ∆ιευθυντή Μάρκετινγκ Ευρώπης κ. Remko Visser, δείχνει την σηµαντικότητα τόσο του νέου κινητήρα όσο και του νέου συστήµατος όπου θα αναλύσουµε στις σελίδες που ακολουθούν. Έχοντας βρεθεί σε αρκετές «πρεµιέρες» κινητήρων, σπάνια έχουµε τον απαραίτητο χρόνο να δοκιµάσουµε όλα τα σκάφη δοκιµής, να χειριστούµε οι ίδιοι τα σκάφη και να πραγµατοποιήσουµε µετρήσεις. Στην συγκεκριµένη όµως περίπτωση η ΜΟΤΟ∆ΥΝΑΜΙΚΗ εξασφάλισε µία ηµέρα επιπλέον, έτσι το πρωί της Τρίτης βρισκόµασταν στην µαρίνα µαζί µε τους Ιταλούς δηµοσιογράφους όπου σε µικρά γκρουπ των 3 – 4 ατόµων θα δοκιµάζαµε τα σκάφη στα νερά της Ιταλικής Ριβιέρας. Τα φουσκωτά σκάφη της δοκιµής ήταν το Capelli Tempest 700, το Lomac 710 και το Zodiac N-ZO 680 µε τοποθέτηση της νέας 4κύλινδρης εν σειρά Yamaha F 200. Στα πολυεστερικά ίδια τοποθέτηση είχαµε στο Pacific Craft 670 Open, και σε διπλή το «θηριώδες» Jeanneau Merry Fisher 855 Marlin των 4 συνολικά τόνων (σκάφος – κινητήρες – καύσιµα – πλήρωµα). Το Helm Master υπήρχε διαθέσιµο στην θάλασσα σε δύο σκάφη, το Capelli Osia 315 και το Sessa Key Largo 34.
Φτάνοντας στις όµορφες εγκαταστάσεις της µαρίνας του Varazze, µας υποδέχτηκε ο κ. Visser, και αφού µας ενηµέρωσε για το πρόγραµµα της ηµέρας είχαµε κάποιο χρόνο να ασχοληθούµε µε τον εξοµοιωτή του Helm Master όπου και έγινε η πρώτη εξοικείωση µε τις λειτουργίες του. Η ακρίβεια χειρισµού του ψηφιακού σκάφους στην οθόνη έδιναν µάλλον την εντύπωση υπερβολής του προγραµµατιστή, η πραγµατική δοκιµή όµως λίγο αργότερα έδειξε πως όντως οι δυνατότητές του είναι απίστευτες µετατρέπει ακόµα και τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς χειρισµούς στο λιµάνι, σε παιχνίδι.
Στο ίδιο χώρο υπήρχε και ένας κινητήρας Yamaha F 200, ο οποίος «απολάµβανε» τα φλας των δηµοσιογράφων. Το νέο 200άρι της Yamaha είναι ουσιαστικά πιο ελαφρύ, 50+ κιλά, µε κυβισµό 2.875 λίτρα, τετρακύλινδρο σε σειρά µε VCT, στοχεύοντας σε σκάφη που χρειάζονται δύναµη χωρίς επιπλέον βάρος στον καθρέπτη.
Ο σχεδιασµός του είναι ιδανικός και για repowering µε µειωµένο πλάτος και ειδικά µελετηµένο µπρακέτο ώστε να τοποθετείται στις ίδιες τρύπες µε παλιότερους δίχρονους ή τετράχρονους κινητήρες. Για τον ίδιο λόγο διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την F 200 F µε µηχανικά χειριστήρια και δυνατότητα χρήσης των παλαιών και ήδη τοποθετηµένων οργάνων, και την F 200 G µε ηλεκτρονικά χειριστήρια. Η πρώτη υπάρχει ήδη διαθέσιµη στην Ελληνική αγορά και µάλιστα έχει τοποθετηθεί σε σκάφος όπου και θα σας παρουσιάσουµε πολύ σύντοµα. Τις υπόλοιπες τεχνικές λεπτοµέρειες για τον κινητήρα θα µπορείτε να τις διαβάσετε στο αναλυτικό άρθρο του Βασίλη Νικολάου.
Με τα µπουφάν κουµπωµένα ως τον λαιµό (δύο µέρες πριν απολαµβάναµε τον ήλιο και την θάλασσα στο νησί της Ρόδου), το θερµόµετρο να δείχνει 15 βαθµούς Κελσίου, µπήκαµε στα σκάφη για τις πρώτες δοκιµές. Ο νέος Yamaha F 200, έδειχνε τα «δόντια» του σε όλες τις τοποθετήσεις, εκεί όµως που πραγµατικά ξεχώριζε ήταν στο Zodiac N-Zo 6.80 το οποίο «αντανακλά» και την ταυτότητα του κινητήρα, ένα µοτέρ όπου θα προσφέρει δύναµη χωρίς βάρος στον καθρέπτη, άρα καλύτερο ζύγισµα και πλεύση. Από την άλλη πλευρά εξίσου καλές ήταν και οι µετρήσεις του Jeanneau µε την διπλή τοποθέτηση προσφέροντας δύναµη σε όλο το φάσµα στροφών. Επίσης αυτό που παρατηρήσαµε γενικά ήταν η µειωµένη κατανάλωση σε όλο το φάσµα στροφών, κυρίως στις µεσαίες όπου και γίνεται η περισσότερη χρήση.
Μας άρεσαν τα νέα έγχρωµα ηλεκτρονικά όργανα όπου προσφέρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον χειριστή, το Y-Cop immobilizer για αποφυγή κλοπής και φυσικά το Variable Trolling RPM µε το οποίο ρυθµίζεις ακριβώς τις στροφές που θες, ένα πολύ χρήσιµο σύστηµα για τους φίλους της συρτής.
∆ίπλα από τις φωτογραφίες των σκαφών, παραθέτουµε πίνακες µε τις µετρήσεις ταχύτητας – κατανάλωσης όπου µπορείτε να βγάλετε και εσείς τα δικά σας συµπεράσµατα.
Συµπερασµατικά, η Yamaha συνεχίζει να βάζει τον πήχη ψηλά, προσφέροντας καινοτόµα προϊόντα µε κύριο µέληµα την αξιοπιστία. Στο dvd http://www.boatfishing.gr/videos/yamaha-varazze-press-event-2013/ αξίζει να δείτε τον νέο F200 και το Helm Master στην πράξη.
Helm Master System
Αυτό που πραγµατικά δεν «χόρταινα» να βλέπω αλλά και να δοκιµάζω στα δύο σκάφη που ήταν τοποθετηµένο, είναι το νέο σύστηµα χειρισµού µε το joystick, το Ηelm Master System. Αφορά σκάφη µε διπλές ή τριπλές(!) τοποθετήσεις των Yamaha V6 (4.2L) 225 έως 300hp και 350hp V8 οι οποίες επικοινωνούν ηλεκτρονικά µε το joystick και µέσω «έξυπνων» µονάδων ECU µεταφέρουν τις κινήσεις του µοχλού στους κινητήρες. Αυτοί µπορούν να κινούνται αριστερά – δεξιά ή να κοµπλάρουν πρόσω – ανάποδα, ανεξάρτητα µεταξύ τους (χωρίς µπάρα ζεύξης), κάνοντας ελιγµούς που ποτέ δε θα φανταζόµασταν ή θα «απαιτούσαµε», ακόµα και από τον πιο έµπειρο χειριστή. Για παράδειγµα, η εντελώς πλάγια µετακίνηση είναι ένας από αυτούς, στο DVD µπορείτε να δείτε πλάνα από το Helm Master και πόσο όµορφα µεταφέρει την κίνηση του εργονοµικού µοχλού στο σκάφος µετακινώντας απλώς το joystick προς την επιθυµητή κατεύθυνση.
Κατασκευάστηκε σε συνεργασία µε την Volvo – Penta η οποία πρωτοστάτησε σε αυτά τα συστήµατα µε το IPS για εσωλέµβιους κινητήρες, µε την ίδια λογική λειτουργεί και στους εξωλέµβιους. Η ταχύτητα που µπορεί να αναπτύξει είναι µικρή, οι στροφές δεν µπορούν να προσπεράσουν τις 1.100 σ.α.λ., επίσης για θέµα ασφάλειας το τιµόνι όλη την διάρκεια που χρησιµοποιούµε το joystick κλειδώνει και δεν κινείται, οι µανέτες όµως µένουν σε «ετοιµότητα» και µόλις τις κινήσουµε το joystick αποσυνδέεται. Επιπλέον µε το Helm Master έχουµε και άλλες δυνατότητες, όπως η ρύθµιση σκληρότητας του τιµονιού, ρύθµιση στροφών trolling ανά 50 σ.α.λ., αυτόµατο τριµ, immobilizer και άλλες ευκολίες που σκοπό έχουν να κάνουν εύκολη την ζωή µας στην θάλασσα.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ:
http://www.boatfishing.gr/videos/yamaha-varazze-press-event-2013/