Το Compass 150 CC ξεφεύγει από τα πεπατηµένα της ταχύπλοης βάρκας χάρης στο µοντέρνο σχεδιασµό αλλά και τον σύγχρονο τρόπο κατασκευής. Ταυτόχρονα διατηρεί ένα εξαιρετικά ευρύχωρο για το µήκος του κατάστρωµα που επιτρέπει όχι µόνο το ψάρεµα αλλά και την άνετη θαλασσινή βόλτα µιας τετραµελής οικογένειας.
Το νέο µοντέλο της γνωστής εταιρίας Compass αποτελεί εξαιρετικό δείγµα της σωστής δουλειάς που γίνεται εδώ και κάποια χρόνια στο ναυπηγείο αναβαθµίζοντας τόσο τα νέα µοντέλα όσο και τα προηγούµενα. Σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί µε σκοπό να µπει δυναµικά στην ανοιχτή κατηγορία των 4,5 µέτρων κεντρικής κονσόλας. Παρότι το κατάστρωµα έχει όλες τις προϋποθέσεις που χρειάζεται για το ψάρεµα, η σπορ εµφάνιση το «ταξινοµεί» περισσότερο σε ταχύπλοο αναψυχής για watersports και θαλασσινές βόλτες µε την οικογένεια.
Η κατασκευή του γίνεται µε µία νέα µέθοδο που έχει υιοθετήσει η Compass, µοναδική για τα ελληνικά δεδοµένα. Πρόκειται για το σύστηµα S4 (Second Skin Stringer System) το οποίο αφορά το «δέσιµο» του σκάφους και όχι µόνο. Όλα τα σκάφη αποτελούνται από δύο βασικά µέρη, το πολυεστερικό τµήµα του καταστρώµατος και αυτό της γάστρας τα οποία «κουµπώνουν» µεταξύ τους µε κάποιες ενισχύσεις στο εσωτερικό της γάστρας. Στην περίπτωση της Compass κατασκευάζεται ένα τρίτο πολυεστερικό κοµµάτι σαν δοµικό στοιχείο του σκάφους και τοποθετείται ανάµεσα στη γάστρα και το ντεκ. Κολλιέται εσωτερικά και «δένει» πολύ καλύτερα το σκάφος µηδενίζοντας την χρήση ξύλου. Είναι απολύτως στεγανό και καλύπτει την γάστρα σε όλο της το µήκος και πλάτος δίνοντας έτσι γυαλιστερούς εσωτερικούς χώρους ντουλαπιών, διπλά τοιχώµατα στα πλαϊνά της γάστρας και αίσθηση στιβαρότητας. Είναι σχεδιασµένο µε τέτοιο τρόπο που οδηγεί όλα τα νερά (κατά το εσωτερικό πλύσιµο) στην τρόµπα σεντίνας. Παράλληλα πριν την συγκόλληση µε την κουβέρτα γεµίζεται µε αδιάβροχο αφρό πολυουρεθάνης για την επίτευξη της απαραίτητης πλευστότητας σε περίπτωση κατάκλισης από νερό. Στο σχετικό σχεδιάγραµµα φαίνεται ακριβώς ο τρόπος κατασκευής του S4 και όπως καταλαβαίνετε υπερτερεί σε όλα τα σηµεία σε σχέση µε τον παραδοσιακό τρόπο «δεσίµατος», µε το ανάλογο όµως κόστος τόσο στην σχεδίασή του όσο και την κατασκευή αφού για να επιτευχτεί χρειάζεται 3D σχεδίαση του σκάφους.
Η σχεδίαση του deck έγινε µε βάση την µεγιστοποίηση των αποθηκευτικών χώρων, την λειτουργική θέση οδήγησης και την άνετη φιλοξενία ακόµα και 5 επιβατών. Σε σκάφη αυτού του µήκους σπάνια βλέπουµε ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη. Και όµως το πλάτος και η διαρρύθµιση επιτρέπουν τη χρήση του ώστε στο καναπέ της πρύµνης να δηµιουργηθούν δύο άνετα καθίσµατα αλλά και δεξαµενή ζωντανού δολώµατος.
Παρατηρώντας το κατάστρωµα θα προσέξουµε ότι υπάρχουν αρκετές έξυπνες επιλογές που προσφέρουν άπλα και άνεση. Στην πλώρη το στρίτσο διαθέτει καπάκι µε αντιολισθητική επιφάνεια για την εύκολη επιβίβαση. Οι δέστρες βρίσκονται στις άκρες ώστε να µην εµποδίζουν. Η πλώρη αποτελείται από έναν καναπέ σχήµατος V µε σκαλοπάτι για εύκολη µετακίνηση και ειδικές προσθήκες αν θέλουµε να διαµορφώσουµε κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Επίσης η διαρρύθµιση του επιτρέπει την χρήση τραπεζιού τοποθετώντας µια βάση στο πάτωµα. Οι δύο πάγκοι του καναπέ διαµορφώνουν δύο αρκετά µεγάλα αµπάρια ενώ ένα τρίτο βρίσκεται στο πάτωµα (αποθηκευτική καταπακτή).
Σε αυτό το σηµείο τοποθετείται το ντεπόζιτο νερού ή ότι άλλο θέλουµε, το σηµαντικό είναι ότι ο χώρος αποστραγγίζει φτάνοντας στη σεντίνα. Η σχεδίαση της κονσόλας είναι ιδιαίτερα εξυπηρετική, δίνει άνετο πέρασµα αφού µειώνει τον όγκο της χαµηλά και ανοίγει πέφτοντας πίσω. Υπάρχουν επίσης κάποιες έξυπνες παροχές όπως ψυγείο πάγου πρίµα (εναλλακτικά δοχείο ζωντανού), ποτηροθήκες, εξέδρα µπάνιου µε αναδιπλούµενη σκάλα και καθρέπτη που φιλοξενεί και την βοηθητική µηχανή. Επίσης όλοι η αποθηκευτικοί χώροι ασφαλίζουν µε κλείστρα όπως και το κάθισµα και η διαιρούµενη κονσόλα.
Στην θάλασσα το Compass 150 CC συνεχίζει να εκπλήσσει, αυτή την φορά µε την πλεύση του. Χωρίς να ορθοπλωρίζει, περνάει άµεσα στο play χωρίς να «σπρώχνει» νερά. Αντιθέτως πλέει ευθύγραµµα, δεν σηκώνει σπρέι και το βασικότερο για τα µέτρα του έχει καλή απόσβεση.
Η γάστρα του είναι και αυτή σχεδιασµένη από την αρχή, µε βαθιά είσοδο που καταλήγει στις 18 µοίρες στο µέσο και 15 µοίρες στον καθρέπτη. Στο τελευταίο τµήµα του η επιφάνεια είναι φλατ χωρίς παρατροπίδια για γρήγορο πλανάρισµα αλλά και για να διατηρεί την επαφή µε την θάλασσα σε πιο άσχηµο καιρό. Στις µετρήσεις µε τον Mercury 30 Bigfoot και δύο άτοµα πλήρωµα η µέγιστη ταχύτητα ήταν τα 30 µίλια/ώρα ενώ σαν ταχύτητα κρουαζιέρας θα υπολογίσετε από 17 – 22 µίλια/ώρα στις 4.500 µε 5.000 σ.α.λ.
Συµπερασµατικά το αποτέλεσµα δικαιώνει την Compass. Το 150 CC κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο στην θάλασσα (πλεύση, φιλοξενία και λειτουργικότητα καταστρώµατος)
όσο και στο τρέιλερ (σπορ εµφάνιση) διαµορφώνοντας µια εξαιρετική πρόταση για τα 4.50 µέτρα, για όποια χρήση και αν προορίζεται.