Το ιταλικό ναυπηγείο φουσκωτών σκαφών Capelli, κατασκευάζει 33 διαφορετικά µεγέθη σκαφών, σε τέσσερις σειρές και από αυτά, τα έξι σε διαφορετικές εκδόσεις. Πρόκειται για τις σειρές Linea Top µε 21 συνολικά µοντέλα, τη σειρά Linea tender µε 7 µοντέλα, την Linea work µε 7 επίσης και την σειρά Linea easy µε τέσσερα.
Το σκάφος της δοκιµής µας, είναι το 770 Sun και ανήκει στην πρώτη σειρά. Πρόκειται για τη διάδοχο έκδοση του πολύ επιτυχηµένου 750, που έχει υποστεί κάποιες βελτιώσεις στη γάστρα και τροποποιήσεις στο deck, που το κάνουν περισσότερο λειτουργικό, µε έµφαση στο day cruise και το ναυτικό camping. Η δελφινιέρα, είναι ένα κοµµάτι του εξοπλισµού των φουσκωτών, στο οποίο οι ιταλοί κατασκευαστές έχουν πολλές φορές τολµήσει µε τις προτάσεις τους. Στη συγκεκριµένη περίπτωση, πρόκειται για µια κατασκευή που δεν υπολείπεται σε όγκο, όµως προσφέρει µεγάλο αποθηκευτικό χώρο για το στοίβαγµα της αλυσίδας, µεγάλη ωφέλιµη επιφάνεια για το πλήρωµα και χωνευτό εργάτη, ιδιαίτερα σηµαντικό σηµείο κατά την άποψή µου και όχι µόνο για λόγους καλαισθησίας, ενώ και η άγκυρα είναι σκεπασµένη.
Το πλωριό ταµπούκι, έχει σχήµα ‘Π’ µε ενιαίο χώρο. Το καπάκι ανοίγει στη µέση. Αν και δείχνει µικρό σε σχέση µε τη συνολική επιφάνεια, το άνοιγµα του προσφέρει πολύ εύκολη πρόσβαση. Ο ελεύθερος χώρος µέχρι την κονσόλα, γίνεται ενιαίος µε την προσθήκη σετ, που τοποθετείται εύκολα. Εδώ, και το πρώτο κρεβάτι. Η κονσόλα, είναι τοποθετηµένη στη µέση και δεν έχει κάθισµα εµπρός. Υπάρχει ένα βασικό επίπεδο για τα όργανα, όπου µπορούν να τοποθετηθούν τόσο αυτά της µηχανής, όσο και τα υπόλοιπα «βασικά», GPS, VHF, Stereo κλπ. Το παρµπρίζ είναι υψηλό και προσφέρει αποτελεσµατική προστασία, ενώ υπάρχει και roll bar µε διπλά σηµεία στήριξης. Στην αριστερή µπάντα της, υπάρχει χαµηλό πορτάκι, για την πρόσβαση στο εσωτερικό. Χαµηλά, κάτω από το τιµόνι, υπάρχει πτυσσόµενη θήκη για µικροαντικείµενα. Και τα δύο που είναι κατασκευασµένα από ξύλο, ίδιο µε αυτό της επένδυσης.
Το κάθισµα του κυβερνήτη, έχει ελαφρά κλίση στην πλάτη για την στήριξη του σώµατος. Πρόκειται για ένα πολυεστερικό κουτί µε ενιαίο χώρο εσωτερικά, µε καθίσµατα που βλέπει προς τα πίσω. Το µέγεθος του, δεν είναι όσο αυτό της κονσόλας, αλλά επεκτείνεται µέχρι το δεξιό µπαλόνι. Ανάµεσα σε αυτό και τον καναπέ, µπορεί να τοποθετηθεί τραπέζι και να εξυπηρετήσει εύκολα έξι άτοµα. Εκτός από το τραπέζι όµως, µε την τοποθέτηση του κατάλληλου εξοπλισµού, διαµορφώνεται εδώ το δεύτερο κρεβάτι. Έτσι, µαζί µε το αντίστοιχο µπροστά, µπορούν άνετα να φιλοξενηθούν 4 άτοµα. Η τέντα, επιλογής σας βεβαίως. Ο καναπές πίσω, είναι τριθέσιος και τοποθετηµένος πάνω στο καπάκι του αποθηκευτικού χώρου. Το άνοιγµα είναι ικανοποιητικό το ίδιο και ο προσφερόµενος όγκος. Στο πλάι του, υπάρχουν δύο πολυεστερικές υπερβάσεις, όπου εκτός από τις χειρολαβές για το πλήρωµα, υπάρχουν και οι βάσεις για τη στήριξη του πολυεστερικού roll bar. Το εύρος του καναπέ, δεν καλύπτει ολόκληρο τον προσφερόµενο χώρο καθώς στην αριστερή µπάντα, διαµορφώνεται ένας µικρός διάδροµος για την πρόσβαση πίσω. Και ας δούµε τι υπάρχει πίσω. ∆ύο άνετα πατήµατα δίπλα από τη λεκάνη της µηχανής, η ντουσιέρα, η σκάλα µπάνιου και η βάση για την εφεδρική µηχανή. 2+1 παρατροπίδια «τρέχουν» στη γάστρα, που έχει µικρές διαφορές από εκείνη του 7.50 που αντικατέστησε, µε γνώµονα κυρίως στη νέα διαµόρφωση βαρών, από τον επανασχεδιασµένο deck και καταλήγουν στον καθρέφτη.
Η αιχµηρή γωνία εισόδου είναι 48ο µε κατάληξη στις 21,5ο Τα µπαλόνια, έχουν διάµετρο 65 εκατοστά, µε υλικό κατασκευής H/N. Το ρεζερβουάρ καυσίµων, µάλλον µικρό για µεγαλύτερα ταξίδια, χωράει 240 λίτρα, ενώ αυτό του νερού, 60 λίτρα. Ο καιρός στο κανάλι της Μακρονήσου, ήταν απίστευτα καλός. Ένα από εκείνα τα διήµερα, που νοιώθεις πως πρέπει οπωσδήποτε να ξεφύγεις… Το πλανάρισµα γίνεται γρήγορα, χωρίς ορθοπλώρισµα. Λίγο µετά τις 2.200 σ.α.λ., έχει αποκτήσει καλή γωνία πλεύσης, µε επίδοση 10+ κόµβους και κατανάλωση 12 λίτρα / ώρα περίπου. Στις 2.500 σ.α.λ. η γωνία βελτιώνεται µε αποτέλεσµα η ταχύτητα να πλησιάζει τους 16 κόµβους, µε κατανάλωση 13 λίτρα / ώρα. Αυτή, είναι και η µέγιστη σχέση οικονοµίας, που του δίνει αυτονοµία 292 µίλια. Αλλά δεν ταξιδεύεις έτσι… Ανεβάζοντας στροφές, η γάστρα κάθεται ολοένα και καλύτερα στο νερό. Η αίσθηση του ιδανικού, που συνδυάζεται και µε εξαιρετική σχέση κατανάλωσης, βρίσκεται στις 4.000 σ.α.λ., µε ταχύτητα 33 κόµβους και κατανάλωση 38,5 λίτρα, δηλαδή αυτονοµία 170 µίλια. Αυτό, σε δραστηριότητα, µεταφράζεται σε ένα ταξίδι π.χ. στη Μήλο. Αλλά δεν νοείται τέτοιου είδους «άνοιγµα», χωρίς ρεζέρβα σε καύσιµο.
Η τελική ταχύτητα, ξεπέρασε τους 46 κόµβους. Μια µατιά στα τεχνικά στοιχεία του κινητήρα, δείχνει πως το ανώτατο όριο της περιοχής στροφών, είναι 6.300 σ.α.λ. Οι 5.850 σ.α.λ. σε φουλ γκάζι, ίσως φαίνονται λίγες, όµως σηµειώστε τις εξαιρετικές µεσαίες σε επίδοση και κατανάλωση. Κατά την άποψη µου, µια προπέλα µε το αµέσως µικρότερο βήµα, έστω και ίδιας διαµέτρου, θα δώσει βελτιωµένο πλανάρισµα – που δεν είδα πως χρειάζεται, κάποιες 200+ στροφές στο όργανο, αλλά όχι αντίστοιχα βελτιωµένη ταχύτητα. Τουλάχιστον όσο χρειάζεται για να ισοσταθµιστεί η κατανάλωση. Για την ποιότητα κατασκευής, δεν έχουµε να πούµε και πολλά. Αντέχει σε κάθε είδους κριτική. Τα επανασχεδιασµένο deck, προσφέρει απλόχερα ανέσεις day cruise και ναυτικού camping για 4 άτοµα. Επίσης, σηµειώστε, πως τα προϊόντα του ιταλικού ναυπηγείου, υποστηρίζονται από το after sales service της Tarasiadis Marine. Του πολλαπλά βραβευµένου κορυφαίου πανευρωπαϊκά dealer της Suzuki, που πλέον, εκτός των άλλων, «διαθέτει» και το P-IN, που είναι το µεγαλύτερο και αρτιότερο κέντρο φύλαξης σκαφών στην Ελλάδα, στο Λαύριο.
•Πληροφορίες: Tarasiadis Marine Services, τηλ.: 210 9820 872, 210 9838 512