Ο Παναγιώτης Ζώτος, ιδιοκτήτης της Diverib, αφουγκράζεται την αγορά κατασκευάζοντας RIB που καλύπτουν τις απαιτήσεις της εποχής. Το best seller της εταιρίας είναι αδιαµφισβήτητα το 5.50, το οποίο κατάφερε να ξεχωρίσει σε µια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία αφού όλα σχεδόν τα ναυπηγεία είχαν ένα µοντέλο σε αυτά τα µέτρα.
Η επιτυχία του Diverib οφείλεται όµως στο γεγονός ότι δεν προσπάθησε να αντιγράψει κανένα σκάφος, απεναντίας σχεδιάστηκε ένα «φρέσκο» κατάστρωµα µε σπορ εµφάνιση, αεροθαλάµους µειωµένου όγκου, λειτουργικό και όµορφο. Πέρα από την εµφάνιση το Diverib είναι στιβαρό, έχει εξαιρετική πλεύση για τα µέτρα του και κινείται αξιόλογα και οικονοµικά χωρίς να χρειάζεται µεγάλες ιπποδυνάµεις.
Η γάστρα του ακολουθεί τα ελληνικά πρότυπα, έχει ένα ιδιαίτερα βαθύ V για καλύτερη πλεύση χωρίς κραδασµούς το οποίο καταλήγει στο deadrise στις 24 µοίρες. Στην κάθε πλευρά της υπάρχουν δύο βασικά παρατροπίδια ενώ άλλο ένα βρίσκεται χαµηλότερα και σταµατά λίγο πριν τον καθρέπτη αφήνοντας τις έδρες της πρύµνης ελεύθερες να διατηρούν την επαφή µε την θάλασσα µειώνοντας τις αποθαλασσώσεις και συµβάλλοντας στην σωστή κλίση πλεύσης.
Το chine διατηρεί την απαιτούµενη απόσταση των αεροθαλάµων από την επιφάνεια της θάλασσας ώστε να µειώνονται οι τριβές και να έχουµε πιο γρήγορο και οικονοµικό ταξίδι. Μόνο σε απότοµες στροφές αλλά και σε κυµατισµό τα µπαλόνια συµµετέχουν διορθώνοντας την κλίση.
Το κατάστρωµα
Το µπροστινό µακρόστενο ντουλάπι εξυπηρετεί για επιθεώρηση του εσωτερικού της κονσόλας αλλά και για να αφήσουµε κάποια µικροπράγµατα ενώ κάτω από το τιµόνι βρίσκεται άλλο ένα ντουλάπι. Το ανοξείδωτο roll bar δίνει κράτηµα στο πλήρωµα και το ψηλό παρµπρίζ µειώνει τον αέρα προστατεύοντας τον κυβερνήτη.
Στη θάλασσα
Έχοντας δοκιµάσει και στο παρελθόν το Diverib 550, γνώριζα πως πέρα από την εµφάνιση, την στιβαρότητα και την οικονοµία στην κατανάλωση, το πιο δυνατό «χαρτί» του είναι η πλεύση.
Στον καθρέπτη του οι επιλογές ιπποδύναµης είναι µεταξύ 90 και 140 ίππων µε συνιστώµενη τους 115 ίππους. Το σκάφος της δοκιµής φορούσε την µικρότερη ιπποδύναµη, τους 90 ίππους, συγκεκριµένα έναν Evinrude E-Tec 90 Hp, µε ιδιαίτερο µικρό κυβισµό στην κατηγορία των 90 ίππων. Παρά λοιπόν το «νεύρο» του δίχρονου, ήµουν περίεργος αν το σκάφος θα ταξίδευε το ίδιο καλά, ή θα του έλειπε αυτή η παραπάνω ιπποδύναµη.
Η απόσβεση του Diverib είναι παραδειγµατική χωρίς χτυπήµατα και χωρίς να ακούγονται κραδασµοί ή άλλοι µηχανικοί ήχοι παρά τα 4 µποφόρ που επικρατούσαν ανοιχτά από την Αγία Μαρίνα. Η γάστρα του δουλεύει γλυκά χωρίς να σηκώνει σπρέι, όπως και αν ταξιδεύαµε σε σχέση µε την διεύθυνση του αέρα. Σαν µέγιστη ταχύτητα µετρήσαµε τους 35 κόµβους παρά τον κυµατισµό και την 17άρα αλουµινίου που φορούσε. Με άλλη προπέλα και σε καλύτερες καιρικές συνθήκες η Diverib έχει µετρήσει όπως µας ανέφεραν γύρω στους 37 κόµβους. Σαν ταχύτητα κρουαζιέρας, από τους 3.600 το GPS έδειχνε 22 κόµβους ενώ στις 4.200 σαλ ταξιδεύουµε µε 26,5.
Για άλλη µια φορά λοιπόν «απολαύσαµε» την δουλειά που έχει γίνει σε αυτό το σκάφος. Με τις δυνατότητες διαµόρφωσης του καταστρώµατος που δίνει ο κατασκευαστής (καθίσµατα ίππου, κάθισµα ηµιόρθιο, θέση κονσόλας, τύπος καναπέ στην πρύµνη κλπ) το Diverib 550 µπορεί να «µεταµορφωθεί» ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Έτσι, σε κάθε περίπτωση, αποτελεί µια πολύ καλή επιλογή στα µέτρα του προσφέροντας φινέτσα, στιβαρότητα και εξαιρετική πλεύση για τα µέτρα του.
Πληροφορίες: DIVERIB, Π. ΖΩΤΟΣ – 22910 92540