Δοκιμή: Φουσκωτό Aegean 494
Η Aegean RIBs κέρδισε τις εντυπώσεις παρουσιάζοντας το νέο πεντάµετρο Aegean 494 στην έκθεση Boat & Fishing Show 2015. Μια φρέσκια πρόταση, απόσταγµα του Aegean 444 αλλά και του 616, µε ιδιαίτερα µεγάλους εσωτερικούς χώρους, λειτουργικό κατάστρωµα και µήκος που είναι εύκολο στη µεταφορά, στο ρίξιµο και τον χειρισµό.
Ο Γιώργος Ιωάννου, κατασκευαστής των Aegean RIBS, δεν χρειάζεται συστάσεις αφού έχει ξεχωρίσει στον χώρο του ψαροτούφεκου τόσο σαν επιχειρηµατίας όσο και σαν πολυνίκης αθλητής. Η ενασχόλησή του µε την κατασκευή φουσκωτών ξεκίνησε πριν αρκετά χρόνια µε µεγάλη επιτυχία στοχεύοντας ιδίως στο κοινό του ψαροτούφεκου.
Το πρώτο φουσκωτό ήταν το Aegean 400, ένα σκάφος που γρήγορα κέρδισε τις εντυπώσεις, αφού για τα µέτρα του πρόσφερε αξιόλογη πλεύση, χώρους αποθήκευσης, οικονοµία και δυνατότητα πλεύσης µε ιδιαίτερα µικρό κινητήρα. Με δεδοµένη λοιπόν την εµπορική επιτυχία του πρώτου µοντέλου, δεν άργησε να κατασκευαστεί και το δεύτερο σκάφος, το Aegean 6.16. Ίδια φιλοσοφία µε το µικρότερο «αδελφάκι» του, δηλαδή ένα «καταδροµικό» φουσκωτό, ιδανικό για ψαροτουφεκάδικες αλλά και αλιευτικές εξορµήσεις µε την παρέα. Φυσικά η µεγαλύτερη γάστρα του χαρίζει πολύ καλύτερες ιδιότητες πλεύσης ώστε να µπορεί να αντεπεξέλθει και σε µακρινά ταξίδια, σε απόµακρους ψαρότοπους.
Η εποχή όµως ζητούσε κάτι ακόµα πιο ευέλικτο, ένα σκάφος που θα µπορεί να εξυπηρετήσει άνετα 4 άτοµα, να κάνει µεγάλα ταξίδια µε αρκετή αυτονοµία, µεγάλους χώρους αποθήκευσης και όλα αυτά χωρίς να ξεφεύγει σε µέτρα. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα του πεντάµετρου 494, χρειάστηκαν 2 χρόνια µέχρι τα σχέδια να ολοκληρωθούν και το πρώτο σκάφος να πέσει στο νερό λίγο πριν την έκθεση Boat & Fishing Show 2015.
Σχεδιάστηκε µε προσοχή ώστε να διαµορφωθεί χώρος στο κατάστρωµα για τον εξοπλισµό της παρέας, την δυνατότητα να κοιµηθούν άνετα δύο άτοµα στο πλωριό τµήµα του σκάφους και να δοθεί ιδιαίτερη σηµασία στην εργονοµία, τόσο για τον κυβερνήτη όσο και για το πλήρωµα ώστε να προσφέρει ξεκούραστο ταξίδι.
Η γάστρα του είναι αγγλικής νοοτροπίας και προέλευσης, βαθιά και στενή για καλύτερη απόσβεση και λιγότερους κραδασµούς στον κυµατισµό. Το ψηλό chine «σηκώνει» τους αεροθάλαµους ψηλά, αποµακρύνοντάς τους από την ίσαλο γραµµή τόσο ώστε να συµµετέχουν στη πλεύση όταν το σκάφος στρίψει ή σε πιο έντονο κυµατισµό. Με αυτό τον τρόπο και η πλεύση γίνεται µε όσο το δυνατόν λιγότερες τριβές (άρα οικονοµία στη κατανάλωση και µεγαλύτερες ταχύτητες) και η κλίση του σκάφους οριοθετείται κρατώντας ευστάθεια και ασφάλεια στο ταξίδι. Επιπλέον εκεί σταµατά και το σπρέι κρατώντας στεγνό το κατάστρωµα.
Το πρώτο 494 σχεδιάστηκε µε επιβλητικά σκούρα χρώµατα, τόσο στους αεροθάλαµους όσο και στο gel coat του σκάφους. Όπως προαναφέραµε η βασική του διαρρύθµιση γίνεται για να µπορεί να εξυπηρετήσει µια παρέα ψαροτουφεκάδων µε τον εξοπλισµό τους που θα θελήσουν να εξορµήσουν ακόµα και σε κάποιο µακρινό ψαρότοπο. Τέσσερα άτοµα µπορούν να ταξιδέψουν καθιστοί χωρίς καµία «έκπτωση» στην άνεση ή την ασφάλεια. Ταυτόχρονα το 494 παραµένει φιλόξενο και λειτουργικό και για χρήση σαν οικογενειακό σκάφος, διαθέτοντας πλατφόρµες στη πρύµνη, ντουζιέρα και προσεχτική σχεδίαση σε όλο το ντεκ.
Στο κατάστρωµα του διαµορφώνονται αρκετά ταµπούκια που θα αποµακρύνουν τα ψαροτούφεκα ή καλάµια ένα δύσκολο κοµµάτι του εξοπλισµού λόγω του µήκους του. Όµως όπως βλέπουµε στο Aegean 494 διαθέτει 2 αρκετά ευρύχωρα τέτοια ταµπούκια, ένα στην αριστερή πλευρά και ένα στη δεξιά, όπου ανοίγουν µε τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πλήρως αξιοποιήσιµα. Μπορεί να χωρέσει ακόµα και καλάµι ή ψαροτούφεκο µήκους 1,70 µ. Στο δεξί ταµπούκι µπαίνουν άνετα πέδιλα, οµπρέλες και άλλος εξοπλισµός µεγάλου µήκους.
Άλλος ένας βραχνάς για τους κατόχους µικρών – µεσαίων φουσκωτών είναι τα σωστικά.
Και αν τα απαραίτητα σωσίβια για τον αριθµό ατόµων που επιβαίνουν στο σκάφος θα πρέπει να είναι άµεσα προσβάσιµα, ή ακόµα καλύτερα να φοριούνται στο ταξίδι, όλος ο υπόλοιπος όγκος δύσκολα βολεύεται. Αυτό δεν ισχύει για το Aegean 494 αφού η πολυεστερική του πλώρη (δελφινιέρα) χωρά όλο τον εξοπλισµό άνετα. Σωστικά, σωσίβια, άγκυρες, σχοινιά κλπ µπαίνουν όλα αριστερά και δεξιά του εσωτερικού. Έτσι τα υπόλοιπα αµπάρια παραµένουν διαθέσιµα για τον εξοπλισµό µας.
Η χρήση του πλωριού τµήµατος δεν τελειώνει εδώ, για όσους θέλουν να συνδυάσουν το ψαροτούφεκο µε το ναυτικό κάµπινγκ θα µπορούν να προµηθευτούν το πρόσθετο τµήµα που µετατρέπει την πλώρη σε ένα µεγάλο κρεβάτι και µε την προσθήκη τέντας πλεύσης ο όλος χώρος γίνεται ένα δωµάτιο.
Η κονσόλα βρίσκεται ενσωµατωµένη δεξιά, αφήνοντας πέρασµα στη µπάντα. Στην βάση της υπάρχει ντουλάπι ώστε να εκµεταλλευτούµε τον όγκο της σαν άλλη µια αποθήκη ενώ το ίδιο γίνεται και για το πάνω τµήµα της, δηλαδή για την πάνω πλευρά, µε πρόσβαση ένα στεγανό πλαστικό ντουλάπι κάτω από το τιµόνι. Ο καναπές της πρύµνης διαθέτει πλάτη και δύο χερούλια αριστερά και δεξιά. Οι αεροθάλαµοι στη πάνω πλευρά τους έχουν αντιολισθητική πλαστική επένδυση και αρκετές σχοινοπιάστρες για εύκολη ανάβαση στο σκάφος. Φυσικά αν δεν είστε ψαροτουφεκάς, ή προτιµάτε την εύκολη οδό, στη πλατφόρµα υπάρχει ανοξείδωτη σκάλα.
Στο πάτωµα ανάµεσα κονσόλας και καναπέ πρύµνης υπάρχει ένας αποθηκευτικός χώρος που µπορεί κάλλιστα να χρησιµοποιηθεί σαν ψυγείο πάγου αφού διαθέτει αποστράγγιση.
Στη θάλασσα το Aegean 494 προσφέρει µια γλυκιά πλεύση θυµίζοντας µεγαλύτερο σκάφος από τη κατηγορία του. Η πολυεστερική πλώρη και το σωστό ζύγισµα στα βάρη από τον κατασκευαστή είναι εύκολα αντιληπτά από τον τρόπο που πλανάρει, ταξιδεύει και συµπεριφέρεται στο κυµατισµό.
Οι τεχνικές προδιαγραφές προτείνουν από 70 ως 140 ίππους, το σκάφος της δοκιµής φορούσε έναν Suzuki DF 90αρι διαθέτοντας «αρπάγµατα» και ψηλή ταχύτητα που ξεπερνούσε τους 40 κόµβους, παραµένοντας χαµηλά σε καταναλώσεις.
Αυτό λοιπόν είναι το νέο Aegean 494, ένα φιλόξενο RIB για την παρέα ή την οικογένεια που παραµένει «εργαλείο» για τους φίλους του ψαροτούφεκου και του ψαρέµατος γενικότερα συνδυάζοντας την πολύ καλή πλεύση, οικονοµία κατανάλωσης, εργονοµία και µεγάλους χώρους αποθήκευσης εξειδικευµένους
για αυτή την χρήση.
•Πληροφορίες: Aegean Ribs, Τηλ. 210 7012 222, www.ioannou.gr