Τα φουσκωτά Stream, είναι ίσως η πιο πρόσφατη νέα παρουσία στο χώρο. Ο κατασκευαστής, Βαγγέλης Κατσαµπάρης, ξεκίνησε αρχικά σαν τεχνικός φουσκωτών το 1985 και την κατασκευή το 1992. Αρχικά, εργάστηκε στην Αγγλία και αργότερα στην Αµερική, µε αντικείµενο την κατασκευή, µετατροπές και βελτιώσεις αγωνιστικών φουσκωτών υψηλών προδιαγραφών.
Στη συνέχεια, εργάστηκε στις Αραβικές χώρες, Ελλάδα και Κύπρο, όπου ανέλαβε την υλοποίηση προγραµµάτων κατασκευής σκαφών για τις ένοπλες δυνάµεις και το λιµενικό σώµα. Η εδραίωση του στην Ελλάδα, άρχισε το 2000, µε την ίδρυση της εταιρείας STREAM. Όλες οι εργασίες κατασκευής αεροθαλάµων και πολυεστερικών τµηµάτων, τόσο για τα δικά του σκάφη όσο και βελτιώσεις άλλων σκαφών, γίνονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Γιατί οι προτάσεις στην κατηγορία, είναι πολλές και αξιόλογες. Ας δούµε λοιπόν, τα γενικά χαρακτηριστικά του µήκους 4,30 και πλάτους 2,05 µέτρων Stream 4.30. Σε όλο το µήκος της γάστρας, τρέχουν δύο παρατροπίδια και µαζί µε το πέλµα εύρους περίπου δώδεκα εκατοστών που διαµορφώνεται στο πίσω τµήµα χαµηλά στη δίεδρο, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που διακρίνουν τη σχεδίαση της. Επιλογές, που δείχνουν συγγένεια µε τις κατασκευές Avon. Το ωφέλιµο πλάτος εσωτερικά, φθάνει τα 1,15 µέτρα. Τα µπαλόνια, όπου δεσπόζει το λογότυπο σε κόκκινο πλαίσιο, είναι κατασκευασµένα από ύφασµα Pennel Flippo Orca, µε διάµετρο 45 εκατοστά και τέσσερις αεροθαλάµους. ∆ελφινιέρα µε ράουλο και δέστρα, στη συµβολή των αεροθαλάµων και ταµπούκι µε χώρισµα εσωτερικά για το αγκυρόσχοινο, είναι η επιλογή για τη διάταξη εµπρός. Από το µπουλµέ µέχρι την κονσόλα, υπάρχει αρκετός ελεύθερος χώρος, ώστε να τοποθετηθεί µε ευκολία ψυγείο.
Η κονσόλα, βρίσκεται τοποθετηµένη στη µέση και δεξιά πάνω στο κατάστρωµα και το εύρος της, είναι όσο η διάµετρος του βολάν. Όµως, υπάρχει χώρος για όλα τα ζητούµενα, όπως όργανα µηχανής, πορειογράφος, διακόπτες και ράφι για µικροαντικείµενα και µαζί µε το χώρο εσωτερικά πίσω από το πορτάκι, καλύπτουν και µε το παραπάνω τις πρώτες ανάγκες. Το roll bar της κονσόλας είναι στιβαρή κατασκευή, µε καλά στηρίγµατα. Ένα εξωτερικό κανάλι, προστατεύει καλώδια και ντίζες προς τη µηχανή, εξασφαλίζοντας παράλληλα εύκολη πρόσβαση, αν χρειαστεί για κάποιο λόγο. Κάτω από το διπλό κάθισµα, διακρίνεται πολυεστερικό κουτί, σαν χώρος αποθήκευσης, που προσφέρεται για πολλές και διαφορετικές χρήσεις. Απέχει από τον καθρέφτη τόσο, ώστε να διαµορφώνεται ελεύθερος χώρος για την τοποθέτηση του εξοπλισµού για ψαροντούφεκο. Σάκος, ντουφέκια κλπ. Τα βαρίδια, µπορεί να τοποθετηθούν στο ταµπούκι εµπρός, βοηθώντας στην κατανοµή βαρών. Το φιλόξενο λιµανάκι στο ∆ασκαλειό, έµεινε πίσω µας, µε το ρεζερβουάρ των 90 λίτρων γεµάτο. Ο εξοπλισµός, υπολογίζω πως ήταν γύρω στα 70 κιλά.
Πλήρωµα εγώ και ο κ. Γκαρούτσος, 200 κιλά περίπου. Με τους δύο µας καθισµένους πίσω, το STREAM πλανάρισε σχετικά εύκολα, έπειτα από στιγµιαίο ορθοπλώρισµα. Μετακινήθηκα εµπρός, δίπλα στην κονσόλα, οπότε χρόνος και διαγωγή πλαναρίσµατος βελτιώθηκαν αρκετά. Το στιγµιαίο ορθοπλώρισµα γίνεται λιγότερο διακριτό και τα νερά ξεκολλάνε στις 2.500 σ.α.λ. Αυτή η µετακίνηση, βοηθάει ώστε στις 3.000 σ.α.λ. οι 6,8 κόµβοι – µε το πλήρωµα πίσω, να ξεπερνούν τους 15 και οι στροφές να ανεβαίνουν στις 3.700. Αντίστοιχα, στις 3.200 σ.α.λ. από τη µετατόπιση προκύπτει… πριµ η επίδοση των 4.000 σ.α.λ. Μέσα από την κατανοµή βαρών, η γωνία πλεύσης βελτιώνεται αισθητά, το σκάφος πλέει περισσότερο ευθυγραµµισµένο, µε αποτέλεσµα τη σηµαντική αύξηση της ταχύτητας. Ο πίνακας που ακολουθεί, έχει συνταχθεί µε αυτό το δεδοµένο. Τη βοήθεια στο πλανάρισµα ώστε να καταγραφούν επιδόσεις και κατανάλωση σε πλεύση. Σε όλη τη διάρκεια της φωτογράφησης, ο κ. Γκαρούτσος έµεινε όρθιος, χωρίς καµία ενόχληση από τις απότοµες αλλαγές κατεύθυνσης.
Τα απόνερα είναι στρωτά και η απόσβεση καλή, οι κραδασµοί λίγοι για τα τρία – µόλις – µποφόρ που βρήκαµε λίγο έξω από τον κάβο. Με το trim στη µέση, ταξιδέψαµε άνετα και ακόµη περισσότερο, όταν η µηχανή κόλλησε στον καθρέφτη. Τότε όµως, «χάσαµε» δύο κόµβους στην τελική, δείγµα πως υπάρχει ανταπόκριση στο trim, παρά το µικρό µήκος της ισάλου. Η κατανάλωση YAMAHA 60 hp. 4stroke στον καθρέφτη, µε προπέλα 13’’ αλουµινίου, παρέµεινε αρκετά κάτω από το λίτρο / µίλι στην πορεία. Οι 4.500 σ.α.λ. µε 24 περίπου κόµβους, είναι κατά την άποψη µου η ιδανική σχέση κίνησης, µε αυτονοµία 100 µίλια. Αν και ο µηχανισµός στο τιµόνι ήταν απλός, οι ελιγµοί γίνονταν µε ιδιαίτερη ευκολία ακόµη και στο συνεχές τιµόνεµα. Άµεση ήταν η ανταπόκριση και στους ελιγµούς ανάποδα. Η ποιότητα κατασκευής είναι πάρα πολύ καλή και φαίνεται πως έχει δοθεί ιδιαίτερη σηµασία σε όλα τα στάδια κατασκευής, µέχρι τα τελειώµατα. Ο κύκλος στροφής είναι πολύ µικρός και το Stream 4.30 παραπέµπει σε πολύ βολικό, ευχάριστο και προβλέψιµο σκάφος, που η διαµόρφωση του παραπέµπει ίσως σε συγκεκριµένη χρήση, όµως σε καµία περίπτωση δεν εξαιρεί άλλες προτεραιότητες. Με αρκετούς ελεύθερους και αποθηκευτικούς χώρους, συνολικό βάρος – κενό 265 κιλά, είναι εύκολο στη µεταφορά και τη ρυµούλκηση.
Πληροφορίες: Stream Ribs, www.stream-ribs.gr