∆ύο µήνες µετά την Πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Yamaha F 200 στο Varazze της Ιταλίας, θα δοκιµάσουµε ξανά την µηχανή, αυτή την φορά στην Ελλάδα, στην πρώτη ελληνική τοποθέτηση σε ένα ολοκαίνουριο Nuova Jolly Prince 21.
Το RIB αυτό στην τελευταία γενιά µοντέλων του Ιταλικού ναυπηγείου, όπως και τα «θηριώδη» Prince 41 και Prince 23 Cabin που θα παρουσιαστούν στο φετινό Ναυτικό Σαλόνι στη Γένοβα. Με µήκος 6.2 µ. το Prince 21 «ισορροπεί» ανάµεσα σε δύο «κόσµους», στον κόσµο των µικρών σκαφών όπου προορίζονται για day cruise χρήση, κοντινές βόλτες για µπάνιο ή θαλάσσια σπορ και αυτόν της τουριστικής χρήσης, µε µεγαλύτερα ταξίδια, πλεύση στα ανοιχτά πιθανόν αντιµετωπίζοντας µελτέµια και έντονο κυµατισµό. Ταυτόχρονα τα σκάφη αυτού του µήκους παραµένουν σχετικά οικονοµικά και «βολικά» από κάθε άποψη (ρυµούλκηση, αποθήκευση, συντήρηση κλπ.) δικαιώνοντας την επιλογή των ιδιοκτητών τους σαν ένα σκάφος που «τα κάνει όλα».
Για να επιτευχθούν όµως τα παραπάνω είναι σηµαντικό να πετύχουµε ένα σωστό «πάντρεµα» κινητήρα σκάφους, αφού µια «φορτωµένη» πρύµνη θα δηµιουργεί πρόβληµα στο πλανάρισµα και το ζύγισµά του, ιδίως όταν βρεθούµε σε δύσκολο καιρό µε πολλές αποθαλασσώσεις. Από την άλλη µια ελαφριά πρύµνη δεν µπορεί από µόνη της να κάνει θαύµατα, η µειωµένη ιπποδύναµη θα φανεί όταν το σκάφος βρεθεί µε πολλά άτοµα σε κάποιο καιρό, και κυρίως κάθε φορά που θέλουµε να πλανάρουµε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσµα η επιλογή ελαφριάς 150 Hp ή βαριάς και δυνατής 200 Hp να αποτελεί µια δύσκολη εξίσωση για όποιον αγόραζε ένα σκάφος της κατηγορίας.
Αυτό το «κενό» στην γκάµα κινητήρων της Yamaha έρχεται να καλύψει η νέα F 200, ένα δηλαδή µοτέρ που προσφέρει δύναµη χωρίς βάρος στον καθρέπτη, άρα καλύτερο ζύγισµα και πλεύση, και µε σηµαντική οικονοµία στα καύσιµα. Η Yamaha F200 αποτελεί τον ιδανικό κινητήρα για το Prince 21, αφού, αφ’ ενός ζητά δύναµη λόγω του βαθύ V, και αφ’ ετέρου µικρό βάρος, λόγω του µήκους (όσο πιο µικρό είναι ένα σκάφος, τόσο επηρεάζεται από µια «βαριά» πρύµνη.
Η πολυεστερική δελφινιέρα, κατά τα πρότυπα της Nuova Jolly, ακολουθεί την πορεία των αεροθαλάµων που κατάπλωρα σηκώνονται αφήνοντας χώρο για την µεγάλη γωνία εισόδου της πλώρης. Το στρίτσο χωρά άνετα την αλυσίδα λόγο και του ύψους του. Για την επιθεώρησή της αλλά και του ηλεκτρικού εργάτη έχουµε πρόσβαση πλευρικά, ανοίγοντας το πλαστικό στεγανό ντουλάπι. Η διαρρύθµιση της πλατφόρµας εισόδου, αφήνει αρκετό πάτηµα αριστερά και δεξιά του ηλ. εργάτη και της άγκυρας. Οι δέστρες έχουν τοποθετηθεί πλευρικά για την αποφυγή ατυχήµατος.
Στην πλώρη το ντεκ διαµορφώνει ένα µεγάλο κρεβάτι για την ηλιοθεραπεία ή την διανυκτέρευση µε την προσθήκη τέντας πλεύσης. Ο χώρος µεγαλώνει κι’ άλλο µε την προσθήκη του φτάνοντας ως την κονσόλα. Έξυπνη λεπτοµέρεια το πτυσσόµενο κάθισµα µπροστά από την κονσόλα όπου όταν δεν χρειάζεται µπορούµε να το σηκώνουµε για να επιτρέπεται η διάβαση µπροστά από την κονσόλα. Ο χειριστής βρίσκεται στο κέντρο του σκάφους προστατευµένος κατάλληλα πίσω από την ψηλή κονσόλα η οποία διαθέτει κατάλληλο χώρο για να τοποθετηθούν εκτός των οργάνων του κινητήρα, ναυτιλιακά ηλεκτρονικά όπως το βυθόµετρο – Plotter, VHF, Marine ραδιο-cd κλπ. Το κάθισµα του κυβερνήτη είναι ηµιόρθιου τύπου και διαθέτει στην πίσω του πλευρά ένα πλαστικό πορτάκι για να χρησιµοποιήσουµε το εσωτερικό του.
Το ρολ µπαρ στο συγκεκριµένο σκάφος είναι ανοξείδωτο, υπάρχει πλέον και η δυνατότητα τοποθέτησης πολυεστερικού. Μάλιστα µόνο η εταιρία Φλώκης Marine, η ελληνική αντιπροσωπία, προσφέρει αποκλειστικά το ρολ µπαρ όπως και µια µεγάλη λίστα εξοπλισµού (υδραυλικό τιµόνι, ηλεκτρικός εργάτης, µαξιλάρια, τέντες κλπ) στον στάνταρ εξοπλισµό ώστε το σκάφος να είναι όσο πιο πλήρες γίνεται.
Εµείς και στις δύο περιπτώσεις οφείλουµε να αναφέρουµε τα φορτία ώστε να βγάλετε και τα δικά σας συµπεράσµατα. Είχαµε λοιπόν µετρήσεις σε πραγµατικές συνθήκες ταξιδίου και τα αποτελέσµατα ήταν αναµενόµενα, µια ιδιαίτερα οικονοµική κατανάλωση που έφτανε ακόµα και τα 1,15 λτ/νµ στην ταχύτητα κρουαζιέρας 25 – 27 κόµβους (4.000 – 4.200 σ.α.λ.) και µε µέγιστη 40,4 κόµβους. Με δύο άτοµα λιγότερα έπιασε τους 43 κόµβους τελική και η κατανάλωση πλησίαζε το 1 λτ./νµ..
Παρόλο το φορτίο, κατεβάζοντας την µανέτα το πλανάρισµα έρχεται άµεσα, χωρίς ορθοπλώρισµα χάρις τους σωστού ζυγίσµατος και βέβαια σχεδίασης της γάστρας. Η πλώρη «ανοίγει» το κύµα διατηρώντας την θέση της, χωρίς δηλαδή να µεταβάλλει το ύψος της όταν ο κυµατισµός δεν είναι µεγάλος. Έτσι το Prince κινείται ευθύγραµµα χωρίς την ιδιαίτερη συµµετοχή του κυβερνήτη και χωρίς να χρειάζονται συνεχής διορθώσεις, ακόµα και στο WOT.
Έχοντας δοκιµάσει σχεδόν όλη την σειρά των Nuova Jolly (King – Prince) το «µικρό» τα καταφέρνει εξίσου καλά.
Στρίβοντας το σκάφος απότοµα παρατηρούµε πως διατηρεί την ταχύτητά του χωρίς να χάνει το πλανάρισµά του. Οι µεγάλοι αεροθάλαµοι οριοθετούν την κλίση που λόγω της φαρδιάς γάστρας διατηρείται σε µικρά επίπεδα. Εξαιρετική απόσβεση και ξεκούραστη ευθύγραµµη πλεύση, «εµπνέει» ασφάλεια στο πλήρωµα χάρις στο φαρδύ κατάστρωµα, τους σχετικά µεγάλους αεροθαλάµους και τον «βαθύ» καναπέ της πρύµνης κάνοντάς το ιδανικό για τουριστική χρήση, ιδίως αν στην οικογένεια υπάρχουν και παιδιά.
Συµπερασµατικά, το «µικρό» της σειράς Prince διαθέτει στο έπακρο όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που θα θέλαµε να έχει ένα τουριστικό RIB, να είναι δηλαδή αξιόπλοο, κατασκευασµένο σωστά και βέβαια µε ένα λειτουργικό φιλόξενο κατάστρωµα ενώ η Yamaha F 200 αποτελεί τον ιδανικό «σύντροφο» για οικονοµικά και απροβληµάτιστα ταξίδια.
Πληροφορίες: ΦΛΩΚΗΣ MARINE,
τηλ.: 210 96 56 165, www.flokis.gr