Site icon Boat & Fishing

ΔΟΚΙΜΗ: Φουσκωτό ZAR Formenti 65

 

Εργονοµία, υπέροχο design και άριστη πλεύση είναι τα χαρακτηριστικά που τοποθετούν τα ZAR ψηλά στην εκτίµησή µας. Ύστερα από αρκετά χρόνια, η ZAR δραστηριοποιείται ξανά στη χώρα µας µέσω του νέου αντιπροσώπου, του Κώστα Βλάχου και της εταιρίας Nautica Center.

Βλέποντας το ZAR 65 µας ξυπνούν εικόνες των πρώτων φουσκωτών του Ιταλικού ναυπηγείου που είχαν παρουσιαστεί στη χώρα µας. Στα τότε έντυπα η διαφήµιση της ZAR αλλά και οι πρώτες παρουσιάσεις αποτέλεσαν υλικό ονείρων αφού το εντυπωσιακό ντεκ αποτελούσε ότι πιο ιδιαίτερο κυκλοφορούσε τότε στην αγορά. Παρότι αρκετοί προσπάθησαν να αντιγράψουν την ιδιαίτερη διαρρύθµιση των ZAR στο κατάστρωµα, τα σκάφη της ακόµα θεωρούνται µοναδικά σε αυτό που πρεσβεύουν, και δεν είναι άλλο από ένα άκρως τουριστικό ντεκ, που διαµορφώνεται σύµφωνα µε τις ανάγκες µας, φιλόξενο και πάντα µε ένα φουτουριστικό σχεδιασµό. Η σχεδίαση του διαθέτει µεγάλους αποθηκευτικούς χώρους χωρίς να θυσιάζεται τίποτα από την άνεση του πληρώµατος. Απεναντίας κατάφερε να δηµιουργήσει ένα από τα πιο «φιλικά» καταστρώµατα της κατηγορίας.

Η εταιρία έχει επιλέξει να µην ακολουθήσει κάποια πεπατηµένη λύση ούτε στο σχεδιασµό της γάστρας. Έχει µία ιδιαίτερα βαθιά πλώρη για να ανοίγει το κύµα, και δυο τούνελ που σχηµατίζονται στις µπάντες της γάστρας όπου ξεκινούν από την πλώρη µε σκοπό την πιο στεγνή πλεύση αλλά και µεταφορά αέρα ως την πρύµνη για µικρότερες τριβές.

Η υπερκατασκευή καλύπτει το περισσότερο µέρος των αεροθαλάµων και µόνο στη µέση του σκάφους µπορεί το πλήρωµα να ακουµπήσει τα µπαλόνια. Η είσοδος από τη µαρίνα γίνεται εύκολα και µε ασφάλεια αφού το καπάκι του στρίτσου καλύπτει όλο το σύστηµα εργάτης – άγκυρα – αλυσίδα οπότε δεν µένει πάρα µια φαρδιά δελφινιέρα µε αντιολισθητική επιφάνεια. Ο καναπές της πλώρης είναι πολύ άνετος και µε µία προσθήκη µετατρέπεται σε ένα υπέρδιπλο κρεβάτι. Έτσι τοποθετώντας την τέντα πλεύσης αποκτούµε ένα δωµατιάκι κατάλληλο για διανυκτέρευση.

Ένα τόσο καλοσχεδιασµένο RIB δεν θα µπορούσε παρά να εκπλήσσει µε τις δυνατότητες φιλοξενίας και αποθήκευσης που προσφέρει. Όταν ξεκινήσαµε να «γυρίζουµε» µέσα στη βάρκα και να ανοίγουµε – µεταµορφώνουµε χώρους πραγµατικά αντιληφθήκαµε τις σχεδιαστικές δυνατότητες της ZAR και τις λύσεις που προσφέρει σε κάθε ανάγκη των τουριστικών σας εξορµήσεων. Τεράστια sundeck και µεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι δίνουν την εντύπωση ότι κινούµαστε σε ένα πολύ µεγαλύτερο σκάφος αφού και το πλάτος του είναι αρκετά φαρδύ. Έχουµε λοιπόν, δύο µεγάλα βασικά αµπάρια, ένα στη πλώρη και ένα κάτω από το πρυµιό τµήµα του σκάφους.

Στην πρύµνη σηκώνοντας την πλατφόρµα που βρίσκεται ο καναπές και το τραπέζι αποκαλύπτεται ο βασικότερος αποθηκευτικός χώρος του σκάφους. Τα δύο αµορτισέρ µας βοηθούν να ανοίξουµε ξεκούραστα και θα κρατήσουν το χώρο ανοιχτό για να κάνουµε εύκολα την δουλειά µας. Εκεί βρίσκονται οι µπαταρίες του σκάφους, ο κεντρικός διακόπτης, σεντίνα και υπάρχει άπλετος χώρος για τις αποσκευές µας ή άλλα χρήσιµα. Στο σηµείο που ασφαλίζει µε το καπάκι υπάρχει χείλος ώστε να οδηγεί τα νερά της βροχής στο deck όπου µέσω των ανεπίστροφων βαλβίδων περνούν στη θάλασσα. Με το ίδιο τρόπο εµποδίζονται και τα νερά από το ευρύχωρο και βαθύ αµπάρι της πλώρης. Πάνω από το καπάκι της πρύµνης που βρίσκεται ο καναπές σχήµατος Π όπου πλευρικά υπάρχουν στεγανά ταµπούκια. Με το τραπέζι ο χώρος σχηµατίζεται σε µία τραπεζαρία τεσσάρων ατόµων αλλά και σε ένα µεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας µε τις κατάλληλες προσθήκες. Η πλάτη του καναπέ πέφτει και ένας πολύ έξυπνος χώρος για σχοινιά, γάντζο και συναφή βοηθητικά αξεσουάρ αποκαλύπτεται.

Στην πλώρη εκτός του αµπαριού που βρίσκεται κάτω από το sundeck υπάρχουν αριστερά και δεξιά δύο µακρόστενα ταµπούκια που καλύπτονται από τα µαξιλαράκια της πλάτης. Έτσι εκµεταλλευόµαστε όλο το µήκος της πολυεστερικής κατασκευής της πλώρης και έχουµε χώρους για καλάµια ή ψαροτούφεκα που σπάνια µπορούµε να αποθηκεύσουµε.

Ανοίγοντας το καπάκι του στρίτσου συναντάµε τον ηλεκτρικό εργάτη και την αλυσίδα της άγκυρας. Στην κονσόλα έχουµε δύο ταµπούκια, ένα µε πρόσβαση από µπροστά και ένα κάτω από το τιµόνι. Το φαρδύ ταµπλό χωρά άνετα τα όργανα του κινητήρα αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήµατα ναυσιπλοΐας. Κατάπρυµα άλλα δυο ταµπούκια δίνουν αποθηκευτικό χώρο για σχοινιά και άλλα παρελκόµενα.

Το σκάφος το δοκιµάσαµε στην εκδήλωση της Furuno, µεταξύ των δοκιµών των τοπικών αντιπροσώπων του νέου αυτόµατου πιλότου. Φορούσε έναν Yamaha F 200 µε 19άρα όπου έδειχνε να έχει περίσσια πρόωση δίνοντας στο σκάφος επιτάχυνση και νεύρο. Επειδή ο κινητήρας ήταν XL και χαµηλά τοποθετηµένος στις υψηλές στροφές δεν είχαµε τις επιδόσεις ταχύτητας που µπορεί να προσφέρει, συγκεκριµένα φτάσαµε τους 38 κόµβους. Παρόλα αυτά η κατανάλωση ήταν ιδιαίτερα χαµηλή, γύρω στο 1 λίτρο στους 30 κόµβους. Η φάση πλαναρίσµατος δεν ήταν διακριτή, είχε δηλαδή µηδενικό ορθοπλώρισµα. Αυτό φάνηκε και από το διάγραµµα κατανάλωσης αφού από τις 2.000 σ.α.λ ως τις 3.500 η κατανάλωση ανά λίτρο ήταν 0,86 λτ/νµ.

Συµπερασµατικά το ZAR 65, αλλά και όλα τα µοντέλα του Ιταλικού ναυπηγείου συνεχίζουν να ξεχωρίζουν για την ποιότητα, τη σχεδίαση του καταστρώµατος αλλά και της γάστρας, προσφέροντας ένα εξαιρετικό RIB για τουρισµό, ψάρεµα αλλά και θαλασσινές βόλτες.

Exit mobile version