Φουσκωτό WAVE RIB 498R
Ο κατασκευαστής και ιδρυτής του ναυπηγείου Wave Boats ∆ηµήτρης Γεωργίου σχεδίασε µία νέα σειρά φουσκωτών RIB µε αβέρτο κατάστρωµα, που µπορεί να διαµορφωθεί ανάλογα µε τις ανάγκες του υποψήφιου χειριστή.
Σήµερα, η Wave διαθέτει τέσσερα µοντέλα που σχεδιάζονται custom, το 3.25 R, το 3.85 R, το 4.40 R και το πεντάµετρο 4.98 R όπου σύµφωνα µε τον κατασκευαστή αποτελεί το best seller της σειράς.
Τα φουσκωτά κοντά στα 5 µέτρα ήταν, είναι, και θα µείνουν δηµοφιλή για πολλούς λόγους. Ίσως ο πρώτος να είναι η οικονοµία, επίκαιρο καθώς τα διαθέσιµα χρήµατα για αναψυχή µειώνονται, µε την τιµή της βενζίνης έχει αυξηθεί αρκετά. Έτσι δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν να κατέβουν σε µέτρα και ιπποδύναµη ούτως ώστε να διατηρήσουν την δυνατότητα εξόρµησης στην θάλασσα.
Ο άλλος λόγος αφορά την χρήση του. Φουσκωτά της κατηγορίας 4.50 µε 5 µέτρα προσφέρουν ευκολία ανέλκυσης – καθέλκυσης και µεταφοράς µε ένα απλό ΙΧ, εύκολο χειρισµό του στο λιµάνι και το µατζόβολο µέγεθος το κάνουν λειτουργικό χωρίς να στερείται αξιοπλοΐας και δυνατοτήτων.
Τα όρια του – σε λογικά πάντα πλαίσια – είναι πρακτικά απροσδιόριστα, όσο έχει διάθεση και «κότσια» το πλήρωµα, το µικρό RIB, µπορεί να «πάει». Μπορεί λοιπόν το µήκος να παίζει µεγάλο ρόλο στην αξιοπλοΐα και την δυνατότητα συµπεριφοράς ενός σκάφους σε καιρό, αλλά η ιστορία έχει δείξει ότι όταν υπάρχει διάθεση, η θεωρία περισσεύει.
WAVE RIB 498R προσαρµόζεται στα µέτρα σου
Ο λόγος για το νέο WAVE 498R, το πεντάµετρο φουσκωτό RIB µε τη βαθιά γάστρα, που καταφέρνει να ταξιδεύει αξιόλογα µε χαµηλές ιπποδυνάµεις, συνδυάζοντας εξίσου την χρήση αναψυχής µε το ψάρεµα.
Το κατάστρωµα του WAVE 498R είναι custom, µπορεί δηλαδή να διαρρυθµιστεί ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Αυτό βέβαια θα το ζητήσει ένας πιο έµπειρος υποψήφιος αγοραστής, όµως και κάποιος µικρότερη εµπειρία, µπορεί να παραµείνει στην κλασική του σχεδίαση µε την κονσόλα στο κέντρο του σκάφους, προσθήκη καθίσµατος διακυβέρνησης, και έναν αναπαυτικό καναπέ στην πρύµνη.
Τα µπαλόνια έχουν το σωστό ύψος προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στο πλήρωµα, έχουν κατασκευαστεί από Hypalon Neoprene της Orca 1.100 dtex µε διάµετρο 42 εκατοστά. Όταν το σκάφος βρίσκεται σταµατηµένο, οι πίσω αεροθάλαµοι πατούν στο νερό διατηρώντας την ευστάθεια και µειωµένο µπότζι.
Όταν πλανάρει, οι αεροθάλαµοι συµµετέχουν όπου χρειάζεται, προσφέροντας ασφάλεια και στεγνό ταξίδεµα (λόγω όγκου δεν ανεβαίνει το σπρέι στο κατάστρωµα).
Στην πλώρη το WAVE 498R έχει ένα µεγάλο hard nose, που διαµορφώνει εύκολη είσοδο από το ντόκο, µεγάλο στρίτσο για την άγκυρα και το έκταµα, καθώς και το καναπέ της πλώρης µε το αµπάρι για τα σωστικά ή αποσκευές.
Η κονσόλα βρίσκεται στο κέντρο αφήνοντας πέρασµα και από τις δύο πλευρές. Μπροστά της υπάρχει µεγάλος χώρος και εκεί µπορείτε να τοποθετήσετε ψυγείο πάγου όπως είχε κάνει και ο ιδιοκτήτης του σκάφους που φωτογραφίσαµε.
Το ψηλό παρµπρίζ προστατεύει τον χειριστή από το κρύο ενώ το ρολ µπαρ τεσσάρων σηµείων στήριξης που βρίσκεται περιµετρικά του δίνει κράτηµα στο πλήρωµα που κινείται ή στέκεται γύρω της.
Στην βάση της κονσόλας, χαµηλά στα πόδια του χειριστή, το ντουλάπι οδηγεί στην µπαταρία του σκάφους, καθώς και τον πυροσβεστήρα. Τα όργανα του κινητήρα έχουν µπει σωστά διαρρυθµισµένα αφήνοντας ελεύθερο χώρο στην οροφή για οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή αλλά και για χωνευτή τοποθέτηση ράδιο/cd.
Το κάθισµα του κυβερνήτη είναι ηµιόρθιου τύπου, και µπορεί να χρησιµοποιηθεί όλος ο όγκος του για αποθήκη µε άνοιγµα από την πάνω πλευρά.
Στη πρύµνη ο καναπές, µπορεί να φιλοξενήσει τρία άτοµα, και πέφτει µπροστά για να περάσουµε πιο εύκολα προς τις πλατφόρµες. Κατάπρυµα υπάρχει ανοξείδωτη σκάλα µπάνιου ενώ στην άλλη πλευρά βρίσκεται η βάση για την βοηθητική. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι στα 115 λίτρα.
Η πλεύση του διακρίνεται από τα υψηλά για τα µέτρα του επίπεδα απόσβεσης και την άµεση απόκριση στα «θελήµατα» του κυβερνήτη. Βρεθήκαµε στο Πόρτο Ράφτη, σε µία πρώτη δοκιµή του σκάφους πριν την παράδοση, στον τυχερό ιδιοκτήτη του.
Το σκάφος φορούσε τον Mercury PRO XS 115 Hp, ένας ιδιαίτερα δυνατός κινητήρας για το συγκεκριµένο σκάφος, κάτι που γίνεται άµεσα αντιληπτό όταν βρεθείς στο τιµόνι. Λόγω του ότι ο κινητήρας ήταν καινούριος δεν πραγµατοποιήσαµε µετρήσεις, όπου θα ακολουθήσουν σε δεύτερη αναλυτικότερη δοκιµή.
Στο κατέβασµα της µανέτας το σκάφος πλανάριζε άµεσα χωρίς να ορθοπλωρίζει, το σωστό ζύγισµα δίνει εξαιρετική αίσθηση στον κυβερνήτη που κρατά το τιµόνι σε ένα σκάφος που δεν αλλάζει κλίση και πλέει ευθύγραµµα και ξεκούραστα.
Έτσι δουλεύει µεγάλο µήκος της γάστρας στο νερό που κόβει το κύµα, ιδίως στην πλώρη µιας και εκεί η γωνία της γάστρας είναι ακόµα πιο βαθιά.
Συµπερασµατικά το WAVE RIB 498R αποτελεί µια έξυπνη επιλογή, ένα λιτό και εύχρηστο φουσκωτό. Προσφέρει στιβαρότητα, πλεύση, οικονοµία στην χρήση και ανταγωνιστική τιµή απόκτησης. Αξίζει λοιπόν να µπει στην λίστα των σκαφών που θα πρέπει να δοκιµάσετε πριν αποκτήσετε το νέο σας RIB.
Wave Boats
22 990 769 98