Τα MARINA Stores, η μεγαλύτερη αλυσίδα ναυτιλιακών ειδών στα Βαλκάνια, σε συνεργασία με το μεγαλύτερο ναυτικό περιοδικό στην Κροατία, το Burza Nautike, πραγματοποίησαν δοκιμές στο νερό για τις νέες εξωλέμβιες μηχανές HIDEA, στο Split της Κροατίας.
Το Burza Nautike, μας παραχώρησε φωτογραφίες, αποτελέσματα, αλλά και ολόκληρο το άρθρο, το οποίο μεταφράστηκε από τα Κροάτικα στα Ελληνικά
Advertorial: Συντάκτης του άρθρου: Ivo Bogovic
Η μοναδική μηχανή παγκοσμίως, στην κατηγορία της, με ενσωματωμένη μπαταρία για το ηλεκτρικό σύστημα εκκίνησης
Για πρώτη φορά, πραγματοποιήσαμε δοκιμές νέων προϊόντων που έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά μας. Η δοκιμή αφορά την εξωλέμβια μηχανή HIDEA 9.9, τη μόνη μηχανή με αυτήν την ιπποδύναμη με επιλογή εσωτερικής μπαταρίας για ηλεκτρική εκκίνηση, κι αυτό είναι μόνο ένα από τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά της.
Η εταιρεία LALIZAS, μετά από διεξοδική έρευνα και δοκιμές, αποφάσισε να εισάγει εξωλέμβιες μηχανές αρχικά μέσω των καταστημάτων της, των MARINA Stores αλλά και με την προοπτική ανάπτυξης ενός δικτύου συνεργατών στα Βαλκάνια, με έμφαση στην Ελλάδα και στην Κροατία. Η τιμή είναι ελαφρώς χαμηλότερη από τον ανταγωνισμό και παράλληλα δεν υστερεί καθόλου σε ποιότητα. Η έξυπνη προσέγγιση της εταιρείας που εισήγαγε της μηχανές στα Βαλκάνια, η ανάπτυξη ενός δικτύου ποιοτικών υπηρεσιών, αλλά και η εξασφάλιση ανταλλακτικών, επιτρέπουν στις μηχανές HIDEA να κάνουν με ασφάλεια τα πρώτα τους βήματα στην αγορά. Καταφέραμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία, πριν ο κορονοϊός αποκλείσει την Κροατία και δοκιμάσαμε πρώτοι στην χώρα την μηχανή HIDEA 9.9.
Οι συγκεκριμένοι εξωλέμβιοι κινητήρες, για πολλούς λόγους, είναι επαναστατικοί, και είμαι σίγουρος πως θα δούμε όλο και περισσότερους κατασκευαστές μηχανών μακροπρόθεσμα να επιλέγουν ανάλογες λύσεις. Πιο συγκεκριμένα, με την προηγούμενη αναφορά μου εννοώ κυρίως ένα ολοκληρωμένο σύστημα εκκίνησης. Αν και η HIDEA, όπως όλοι οι κινητήρες παρόμοιας ισχύος, είναι πραγματικά αυτάρκης όσον αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με ανάφλεξη και χωρίς να χρειάζεται μπαταρία, διαθέτει παράλληλα μια μικρή μπαταρία ενσωματωμένη κάτω από το καπάκι, που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών εκκινήσεων.
Η συχνά κουραστική δουλειά της εκκίνησης πλέον γίνεται εύκολη, καθώς χρειάζεται να τραβήξετε μόνο μία φορά το σχοινί εκκίνησης για να ανάψει η μηχανή. Και ενώ οι νεότεροι θα αναρωτηθούν γιατί το αναφέρουμε καν όλο αυτό, οι πιο μεγάλοι σε ηλικία, που ακόμα συνεχίζουν να βγαίνουν στη θάλασσα, θα το εκτιμήσουν.
Για τη µηχανή
Αυτό που θέλω να περιγράψω είναι η εμπειρία ενός ταξιδιού με αυτήν την μηχανή. Αφαιρώντας το καπάκι της μηχανής, βλέπουμε τα ίδια εξαρτήματα που συναντάμε σε μηχανές Ιαπωνίας ή Αμερικής. Εάν αναρωτιέστε πώς είναι δυνατόν ένας κινητήρας με τα ίδια ανταλλακτικά να είναι φθηνότερος από αυτόν του ανταγωνισμού, η απάντηση βρίσκεται στο ίδιο το εργοστάσιο της HIDEA, το οποίο έχει καταφέρει μέσω αυτοματοποιημένης παραγωγής, να μειώσει τα κόστη στο ελάχιστο. Αυτό, επιτρέπει στην HIDEA εξαρχής να έχει τιμή έως και 20% χαμηλότερη όσον αφορά τα ανταλλακτικά, από τον ανταγωνισμό. Έτσι, όχι μόνο παίρνετε μια μηχανή, αρκετά οικονομική για την απόδοση της, αλλά γλυτώνετε και από όλα τα κρυφά κόστη στο μέλλον.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναφέρουμε είναι ότι επιλέξαμε ένα βαρκάκι Hercules για τη δοκιμή, αν και καλύτερα θα ήταν να είχαμε μία πιο μεγάλου μεγέθους βάρκα, αλλά δεν μας ενδιέφερε τόσο η συμπεριφορά του φουσκωτού, όσο η λειτουργία της μηχανής. Η ανάφλεξη έγινε επίσης πολύ εύκολα, πατώντας το κουμπί της μίζας που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στον μοχλό του τσοκ. Αργότερα, αφού ο κινητήρας είχε ήδη κρυώσει, προσπαθήσαμε να τον ξαναβάλουμε μπροστά τραβώντας το σχοινί. κάτι που λειτούργησε εξίσου καλά. Δεν απαιτείται υπερβολική δύναμη και δεν υπάρχουν μεγάλες «κλοτσιές» από την μηχανή κατά την εκκίνηση.
Η μηχανή είναι εξαιρετικά αθόρυβη, κι αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι είναι μια δικύλινδρη τετράχρονη μηχανή. Αυτό, επίσης, σίγουρα έχει να κάνει με την εξάτμιση που διέρχεται από τον έλικα, μια δοκιμασμένη λύση που αποδείχθηκε πολύ καλή και σε αυτήν την περίπτωση. Ο μετρητής θορύβου έδειξε μόλις 59 ντεσιμπέλ, τα οποία είναι ελαφρώς πιο δυνατά από μια απλή συνομιλία. Αν και δεν αποσυναρμολογήσαμε τη μηχανή, γνωρίζουμε ότι το περίβλημα της πτερωτής είναι κατασκευασμένο από ποιοτικό ανοξείδωτο ατσάλι. Η «ήρεμη» λειτουργία της μηχανής συνεχίζεται, σχεδόν σε όλες τις στροφές.
Δοκιμάσαμε έναν κλασικό κινητήρα και η ανταπόκριση στο γκάζι είναι στιγμιαία, χωρίς καθυστέρηση που μπορεί μερικές φορές να συμβεί. Ωστόσο, το ερώτημα είναι πώς θα ήταν τα πράγματα εάν είχε εγκατασταθεί μια υπέρβαρη προπέλα. Αυτή του αλουμινίου ήταν ό,τι πρέπει. Δυστυχώς δεν είχαμε έναν μετρητή στροφών, οπότε δεν μπορώ να πω με σιγουριά εάν οι στροφές έφτασαν στο μέγιστο τα 6500, αλλά από τον ήχο θα έλεγα ότι οι στροφές ήταν κάπου στο εύρος στόχων των 5500 και 6500.
Ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος από δοκιμασμένα κράματα αλουμινίου που έχουν ήδη αποδειχθεί εξαιρετικά ανθεκτικά στη διάβρωση σε άλλους κινητήρες, και για ακόμη υψηλότερο επίπεδο προστασίας, όλα τα κανάλια ψύξης είναι επικαλυμμένα με στρώμα ψευδαργύρου. Όσον αφορά την εξωτερική προστασία, ο κινητήρας ψεκάζεται με έξι στρώσεις βαφής που σημαίνει ότι η θάλασσα και το οξυγόνο δύσκολα θα διεισδύσουν στο αλουμίνιο και θα το οξειδώσουν.
Επίσης, το χρώμα με το οποίο επικαλύπτουν τις μηχανές τους είναι PPG, και το εισάγουν από την Αμερική. Οι βάσεις του μπρακέτου στον καθρέφτη είναι μεγάλες και επιτρέπουν στην μηχανή να στερεώνεται με ασφάλεια και σταθερότητα. Όσο εύκολα μπορείς να το σφίξεις, τόσο εύκολο είναι να χαλαρώσει. Φυσικά έχουν μια τρύπα ώστε η μηχανή να μπορεί να κλειδωθεί. Με απλά λόγια, η μηχανή είναι εξαιρετικά συμπαγής. Φαίνεται ότι αυτός που έβαλε το χέρι του έχει εμπειρία. Δεν υπάρχουν χαλαρά καλώδια, μη προστατευμένοι σύνδεσμοι ή άλλα «χαλαρά» μέρη.
Η HIDEA 9.9 είναι ο ιδανικός κινητήρας για ψαρόβαρκα 5-6 μέτρων ή βάρκα σε αυτό το μήκος. Αν και θα υπάρχουν πάντα δύσπιστοι άνθρωποι που δεν θα εμπιστεύονται τους κινεζικούς κινητήρες, πρέπει να πω ότι αυτή η κατάσταση μου θυμίζει έντονα την περίπτωση των αυτοκινήτων Hyundai και Kia όταν πρωτοεμφανίστηκαν στην αγορά μας. Απορρίφθηκαν μόνο από εκείνους που δεν προσπάθησαν να τα οδηγήσουν, και όταν το δοκίμασαν, τα αγόρασαν πολύ γρήγορα, γιατί προσέφεραν πολύ περισσότερα σε χαμηλότερη τιμή. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και τώρα με τη HIDEA 9.9.
Ποια είναι η HIDEA;
Συντάκτης του άρθρου & φωτογραφίες: BURZA NAUTIKE www.burzanautike.com
H HIDEA κατέχει ηγετικό ρόλο στην κατασκευή εξωλέμβιων κινητήρων και προσφέρει την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής σε ένα προϊοντικό εύρος από 2.5 HP ως 60 HP 4χρονες μηχανές. Προσφέρει σε όλους τους λάτρεις της θάλασσας λύσεις για να πραγματοποιήσουν τις θαλάσσιες εξερευνήσεις τους. Είτε αφορά σε εξορμήσεις ψαρέματος, μονοήμερες κρουαζιέρες, αλλά και θαλάσσια σπορ, η HIDEA είναι έτοιμη να καλύψει τις ανάγκες σας, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα σε εξωλέμβιες μηχανές. Επιπλέον, οι επιλογές ποικίλουν ανάλογα με: το σύστημα χειρισμού (Λαγουδέρα ή Χειριστήριο), το σύστημα εκκίνησης (Χειροκίνητο ή Ηλεκτρικό με την επαναστατική εσωτερική μπαταρία για ηλεκτρική εκκίνηση), το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου (Καρμπιρατέρ ή EFI), τους άξονες (Κοντοί ή Μακριοί) και πολλά άλλα.
Οι εξωλέμβιες μηχανές της HIDEA έχουν την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής από όλες τις αντίστοιχες της αγοράς, καθιστώντας τη ναυσιπλοΐα και όλες τις σχετικές με το νερό δραστηριότητες, οικονομικά προσιτές για όλους. Μια αξιόπιστη και αποδοτική λύση που ποτέ δεν θα σας απογοητεύσει, ακόμη κι όταν οι συνθήκες είναι πιο απαιτητικές, προσφέροντάς σας μια ξέγνοιαστη εμπειρία στη θάλασσα. Οι μηχανές HIDEA συνοδεύονται από εγγύηση τριών χρόνων για χρήση αναψυχής κι ενός χρόνου για χρήση επαγγελματική. Είναι ήδη διαθέσιμες μέσω των καταστημάτων MARINA Stores, αλλά και σε επιλεγμένους αντιπροσώπους στην Ελλάδα.
Συνολικά, η εταιρεία LALIZAS μέσω του δικτύου της, των MARINA Stores, αλλά και όλων των συνεργατών και αντιπροσώπων της, προσφέρει πλήρη εξυπηρέτηση αλλά και τεχνική υποστήριξη στις ακόλουθες χώρες: Ελλάδα > Κύπρος > Κροατία > Μαυροβούνιο > Σλοβενία > Σερβία > Βοσνία-Ερζεγοβίνη > Αλβανία > Βόρεια Μακεδονία