Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Μάνος Ν. Ρούδας

KARNIC NEW CRUISER. Το νέο μοντέλο της Karnic S37-x

October 6, 2022

KARNIC NEW CRUISER. Το νέο μοντέλο της Karnic S37-x

Το ναυπηγείο της Karnic αποτελείται από μία ομάδα από εξειδικευμένους επαγγελματίες, που είναι υπεύθυνοι για τη σχεδίαση και την παραγωγή των σκαφών, για τους οποίους αυτή η ενασχόληση είναι περισσότερο πάθος παρά εργασία.

Τα όμορφα σκάφη που εμφανίζονται στα ναυτικά σαλόνια και τις εκθέσεις έχουν ξεκινήσει από κάποιο σχεδιαστήριο, από λευκό χαρτί, μετά από μελέτη και έρευνα, μέχρι να περάσουν στην ψηφιακή σχεδίαση και τη μοντελοποίηση τριών διαστάσεων στον υπολογιστή.

Αυτό που διαφοροποιεί τα σκάφη της Karnic είναι η έμφαση που δίνει το Κυπριακό ναυπηγείο στην αξία του προϊόντος. Κάθε μοντέλο προσπαθεί να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες απαιτήσεις, παρά να περιοριστεί στην κάλυψη ενός μόνο σκοπού. Η εκτενής μελέτη και έρευνα κατά τη φάση της σχεδίασης το διασφαλίζει.

Οι νέες τεχνολογίες από την άλλη, επιτρέπουν την παραγωγή περίτεχνων σχεδίων με ελκυστικές γραμμές και λειτουργικούς χώρους και διευκολύνουν τη διαδικασία παραγωγής διασφαλίζοντας την ποιότητα του τελικού προϊόντος. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το πόσο εύκολα και γρήγορα «κουμπώνει» η δεξαμενή καυσίμου στη γάστρα του συγκεκριμένου μοντέλου, αφού όλα έχουν σχεδιαστεί με ακρίβεια.

Και μετά τη φάση της σχεδίασης όμως που έρχεται η ώρα της εφαρμογής των 3D σχεδίων σε μοντέλα παραγωγής, τα ρομποτικά μηχανήματα του ναυπηγείου αναλαμβάνουν την κατασκευή με ακρίβεια χιλιοστού.

Πριν βγει ένα μοντέλο στην παραγωγή, έχει πρώτα παραχθεί ένα πρωτότυπο το οποίο έχει υποστεί εκτεταμένες δοκιμές σε διάφορες συνθήκες και αν χρειαστεί μπορεί να αναθεωρηθούν και να βελτιωθούν οι όποιες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Μετά από αυτό το στάδιο ξεκινάει η μαζική παραγωγή.

Η βάση όλων των μοντέλων είναι η όμορφη στενή γάστρα που όμως «ανοίγει» ανεβαίνοντας στην πλώρη, προσφέροντας μεγαλύτερη στατική και δυναμική ευστάθεια.

Το Karnic S37-x είναι ένα ανοιχτό day cruiser που διαθέτει μία μικρή καμπίνα στην πλώρη. Είναι ιδανικό για ημερήσιες περιηγήσεις και μάλιστα σε προσιτή τιμή.

Η Karnic ιδρύθηκε το 1993 στην Κύπρο και τώρα παράγει περίπου 300 σκάφη το χρόνο. Η γκάμα των σκαφών της εταιρίας περιλαμβάνει 8 σειρές (Smart, Open, Storm, SL, Bluewater, Cruiser) και 30 μοντέλα, από το Smartone 48 (ολικού μήκους 4.9 μέτρων) μέχρι το 2965 Cruiser, με μήκος 10.30 μέτρα. Τα σκάφη της Karnic κινούνται είτε με εσωλέμβιες (Volvo Penta) για τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς Bluewater και Cruiser, είτε με εξωλέμβιες, από 40 μέχρι 250 HP. Υπάρχει και η επιλογή έσω-έξω (sterndrive) με πετρέλαιο για κάποια μοντέλα.

Το κόκπιτ είναι πλήρες που σημαίνει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα, χωρίς όμως να παρεμποδίζει την κίνηση εντός, ή περιμετρικά, χάρις στη σχεδίαση walkaround και βέβαια στις έξυπνες λύσης τοποθέτησης, αποθήκευσης και αναδίπλωσης. Στην αριστερή πλευρά για παράδειγμα υπάρχει ένα αναδιπλούμενο κάθισμα, ενώ στην πίσω πλευρά υπάρχει καναπές μήκους 1.65 μέτρων.

Έξω υπάρχουν πολλοί χώροι αποθήκευσης, κάτω από τους καναπέδες, στα πλαϊνά ακόμα και κάτω από το ντεκ. Το wet bar που βρίσκεται ακριβώς από πίσω κινείται ηλεκτρικά μπρος-πίσω για να εξοικονομείται χώρος και ο καναπές γίνεται μία ευρύχωρη ξαπλώστρα σκεπάζοντάς το.

Το πίσω μέρος της οροφής εκτείνεται για έξτρα σκίαση, ενώ το μπροστινό μέρος κάνει το ακριβώς αντίθετο, σαν ηλιοροφή, ανοίγει ηλεκτρικά για να αερίζεται ο χώρος. Και παρόλα αυτά, υπάρχει ακόμα χώρος για φωτοβολταϊκά πάνελ και τον ιστό, τις κεραίες και τα διάφορα ηλεκτρονικά και τηλεπικοινωνιακά συστήματα.

Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται από μία τρίφυλλη συρόμενη πόρτα. Αριστερά υπάρχει η τραπεζαρία, με ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τραπέζι, με 1.80 επί 1.10 μέτρα καναπέ σε σχήμα U. Η δε πλάτη του εξωτερικού καναπέ μετακινείται ώστε να αλλάζει ο προσανατολισμός από πλώρα πρύμα. Δεξιά είναι η κουζίνα που διαθέτει όλα τα απαραίτητα.

Μπροστά είναι η θέση οδήγησης με τη μεγάλη κονσόλα που έχει χώρο για όλα τα απαραίτητα και ακόμα περισσότερο. Αριστερά είναι η φάλκα που οδηγεί κάτω στις καμπίνες. Υπάρχουν δύο στην πρύμνη αριστερά και δεξιά με τα κρεβάτια να έχουν μήκος 1.95 επί 1.40 και 1.30 μέτρα αντίστοιχα, ενώ υπάρχουν και αποθηκευτικοί χώροι. Στη μέση είναι η τουαλέτα και οι ντουλάπες ενώ στην πλώρη είναι η μάστερ καμπίνα. Εκεί το κρεβάτι είναι 1.95 επί 1.50 μέτρο.

Φυσικά, η πλώρη είναι το καλύτερο σημείο του σκάφους αφού διαθέτει δύο ξαπλώστρες για ηλιοθεραπεία με μήκος 1.85 και πλάτος 1.60 μέτρα που ανασηκώνονται σε τέσσερις βολικές θέσεις. Περιμετρικά αποθηκεύεται το μπίμινι το οποίο αναδιπλώνεται για έξτρα σκιά τα ζεστά μεσημέρια. Τα ηχεία και οι ποτηροθήκες είναι στο σωστό σημείο δίπλα στις ξαπλώστρες, ενώ το ίδιο το ηχοσύστημα και οι θύρες USB για φόρτιση βρίσκονται ανάμεσα. Ότι χρειάζεται να υπάρχει στην πλώρη είναι μαζεμένο και το ντεκ είναι «καθαρό». Ο δε άμβωνας είναι ανοιχτός ώστε η επιβίβαση και αποβίβαση από την πλώρη να γίνεται εύκολα.

Το S37-x εκτός από όμορφο είναι ένα γρήγορο και διασκεδαστικό σκάφος, παρόλο που ανήκει στην κατηγορία “family boat”, δηλαδή οικογενειακού σκάφους. Η θέση οδήγησης είναι λειτουργική, άνετη και με την απαραίτητη εργονομία, με εύκολη πρόσβαση στα χειριστήρια και τις πληροφορίες που εμφανίζονται στις οθόνες. Ο χειριστής προστατεύεται επαρκώς από το παρμπρίζ που δεν περιορίζει την ορατότητά του. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του σκάφους είναι ότι δεν έχει vibration (δονήσεις) με αποτέλεσμα να έχει πολύ ομαλή και άνετη πλεύση.

Οι μηχανικοί της Karnic που σχεδίασαν το σχήμα της γάστρας προσπάθησαν να την κάνουν όσο γίνεται πιο αποδοτική χωρίς να θυσιάζουν την άνεση στο ταξίδι σε όλες τις συνθήκες. Η τεχνολογία κατασκευής της την κάνει άκαμπτη ώστε να μην παραμορφώνεται σε υψηλές ταχύτητες και πιέσεις. Η κατασκευή της δε είναι με τέτοια ακρίβεια ώστε να είναι ομοιόμορφη για να κατανέμονται τα φορτία ισομερώς. Άλλωστε γενικά έχει αποφευχθεί η χρήση υλικών που είναι ευπαθή στο σκάφος.

Η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι βασική απαίτηση για κάθε εξάρτημα είτε παράγεται από την Karnic είτε όχι και ξεκινάει από την επιλογή εξαρτημάτων και υλικών μέχρι την κατασκευή και τη συναρμολόγηση του σκάφους. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα εμφανών χαρακτηριστικών που το αποδεικνύουν, όπως τα κολλημένα και όχι βιδωτά πλαίσια θυρών της καμπίνας από μασίφ ξύλο, τα στυλιζαρισμένα ανοξείδωτα, οι συγκολλημένες ράγες, το κολλημένο παρμπρίζ σε όλα τα μοντέλα κλειστού τύπου, αλλά και άλλα σε μη ορατές περιοχές όπως ο στάνταρ βινυλεστέρας με αντοχή στην όσμωση σε όλες τις γάστρες και η χρήση ειδικής επίστρωσης σε όλες τις εσωτερικές επιφάνειες της γάστρας για μέγιστη προστασία.

Η Karnic στοχεύει σε κάθε σχεδίαση να προσφέρει μοναδικό στυλ και λεπτομέρεια με πολύπλοκες μοντέρνες επιφάνειες που καθορίζουν το σχήμα, με καλά μελετημένη εργονομία και ισορροπημένη κατανομή χώρου. Αν και αυτό απαιτεί πολύ περισσότερη προσπάθεια κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της ανάπτυξης, επιτυγχάνει τον μοναδικό χαρακτήρα όλων των μοντέλων Karnic και μεγιστοποιεί την ικανοποίηση του ιδιοκτήτη για τη συγκεκριμένη κατηγορία σκαφών.

Έτσι, η Karnic καταφέρνει να προσφέρει ένα προϊόν υψηλής αξίας σε ανταγωνιστικές τιμές λόγω της έμφασης που δίνεται στην ανάπτυξη και τελειοποίηση ενός εξαιρετικά αποδοτικού συστήματος παραγωγής που βασίζεται στην ακρίβεια και την ευελιξία και τον έλεγχο της ποιότητας σε περισσότερα από 150 σημεία ελέγχου. Η πρόκληση για την Karnic είναι να ελαχιστοποιήσει το κόστος παραγωγής βελτιώνοντας και αναπτύσσοντας μεθόδους ή διαδικασίες για την αύξηση της παραγωγικότητας και την εξάλειψη των ελαττωμάτων για να μην θυσιάζεται η ποιότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ

Το υλικό κατασκευής του είναι συνθετικός αφρός με έγχυση μέσα στο πλαστικό, με αντιοσμωτική βινυλεστερική επικάλυψη. Τα εσωτερικά τοιχώματα είναι τριπλά για καλύτερη μόνωση, ενώ όλο το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να αντέχει στην υγρασία. Το εσωτερικό είναι από φυσικό ξύλο.

Η παραγωγή των σκαφών ελέγχεται από ένα σύστημα που ονομάζεται SPC (Smart Production Controller), το οποίο είναι ένα λογισμικό ERM (Enterprise Resource Management) το οποίο έχει αναπτύξει το ναυπηγείο για να ελέγχει τις διαδικασίες παραγωγής. Σημαντική επίσης είναι και η διαχείριση των αποθεμάτων υλικών που δεν καθυστερεί την παραγωγή. Έτσι διασφαλίζεται η συνέπεια στην παράδοση και η ποιότητα στην κατασκευή κάθε σκάφους που βγαίνει από το ναυπηγείο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ολικό Μήκος: 11.160 μέτρα
Μήκος Γάστρας: 9.98 μέτρα
Πλάτος: 3.60 mμέτρα
Βάρος: 5800 κιλά
Χωρητικότητα Δεξαμενής Καυσίμου: 2 x 400 λίτρα
Χωρητικότητα Δεξαμενής Νερού: 200 λίτρα
Χωρητικότητα Δεξαμενής Ακαθάρτων: 90 λίτρα
Κινητήρες, μοντέλο S37 X: Δύο Εξωλέμβιες, βενζίνη
Κινητήρες, μοντέλο S37 D:
Δύο Έσω-Έξω (Sterndrive), πετρέλαιο

Πληροφορίες:
Karnic Powerboats Ltd 16 Alpeon Street,
Ayios Silas Industrial Estates, 4193 Limassol, Cyprus
Tel : 00357 25399911
Email : karnic@karnicboats.com www.karnicboats.com

Tags
KARNIC Νέο Σκάφος CRUISER S37-x
Comodo SSL