Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και µετά απο 75 ολόκληρα χρόνια το όνειρο του ιδρυτή της Mercury, Carl Kiekhaefer παρέµεινε ζωντανό καθώς η εταιρεία που ίδρυσε συνεχίζει να τολµά και να επιτυγχάνει, ταράζοντας τα νερά της ναυτικής βιοµηχανίας.
Μαζί µε τις εκδηλώσεις για τα 75 έτη της θρυλικής Αµερικανικής εταιρείας η παρουσίαση µίας νέας σειράς πανάλαφρων,δυνατών, πολιτισµένων και αθόρυβων κινητήρων δηµιούργησε αίσθηση. Πρόκειται για τους νέους Mercury F80-F100-F115 µε ένα φρέσκο σχεδιαστικά µπλόκ µε κυβισµό 2,1 λίτρων το οποίο παρά την σχεδιαστική του απλότητα θεωρητικά, εκπλήσσει µε την πρωτόγνωρη λεπτοµέρεια που διαθέτει σε κάθε σηµείο.
Η νέα σειρά κινητήρων διακρίνεται επίσης για την πολυχρηστικότητα της καθώς διατίθεται µε δύο είδη ποδιού και αριστερόστροφη έκδοση CT, δυνατότητα µηχανικού ή υδραυλικού συστήµατος διεύθυνσης, προαιρετική µεγάλη λαγουδέρα Big Tiller ακόµη και έκδοση Jet για να καλύψει κάθε εφαρµογή. Η κραταιά Mercury έδωσε µεγάλη βάση σε αυτήν την κατηγορία κινητήρων καθώς αποτελεί ένα 30% των ετήσιων πωλήσεων της και αυτό αποδεικνύεται επίσης απο το γεγονός ότι δεν βιάστηκε να παρουσιάσει τον κινητήρα γρήγορα –παρά το ότι γνώριζε ότι ο ανταγωνισµός θα εµφανιζόταν σύντοµα στην αγορά-αλλά επέµεινε σιωπηλά σε χιλιάδες ώρες δοκιµών έτσι ώστε να επιτευχθεί το ποθούµενο αποτέλεσµα.
Όµορφοι αισθητικά και συµπαγείς διαστασιακά, οι νέοι αυτοί κινητήρες κρύβουν απο πίσω τους αρκετή σκέψη και εργασία, καθώς η Mercury αναζήτησε ισχυρές συµµαχίες όπως αυτή του σχεδιαστικού οίκου Designworks USA ο οποίος ανήκει στον Όµιλο BMW Group και ανέλαβε τελικά το πόνηµα κάτω απο το άγρυπνο µάτι τoυ τεχνικού τµήµατος της Mercury.
Σε µερικά σηµεία αυτοί οι νέοι κινητήρες φαίνονται «αναχρονιστικοί» σε κάποια τεχνικά τους χαρακτηριστικά (2 βαλβίδες ανα κύλινδρο, µονός επικεφαλής εκκεντροφόρος-SOHC) αλλά στην ουσία όπως θα δούµε στη συνέχεια είναι εξαιρετικά µελετηµένοι εκφράζοντας την νεώτερη φιλοσοφία της εταιρείας που επιτεύχθηκε περίτρανα µε την εξαιρετικά καλοπουληµένη F150 που διέπεται επίσης απο σχεδιαστική απλότητα, καινοτοµία, δύναµη, αξιοπιστία και πολιτισµένη λειτουργία.
Η φιλοσοφία ενός 8βάλβιδου κινητήρα
Πολλοί θα αναρωτηθούν (ιδίως οι «γνώστες» σε θέµατα κινητήρων) πως και αποφάσισε η θρυλική εταιρεία να γυρίσει «πίσω» τεχνολογικά και να προµοτάρει έναν 8βάλβιδο κινητήρα µε µονό εκκεντροφόρο (Φωτ.1 και Σχ.1), µία σχεδίαση που παραπέµπει στην δεκαετία του 60-70 , αντί για µία κυλινδροκεφαλή µε διπλούς εκκεντροφόρους µε 16 βαλβίδες (DOHC).
Αν το συζητούσαµε 30 χρόνια πρίν θα λέγαµε ότι οι Αµερικανοί κατασκευαστές στερούνται υψηλής 4χρονης τεχνολογίας κτλ αλλά αυτό δεν ισχύει εδώ και αρκετά χρόνια ως επιχείρηµα καθώς πληθώρα σχεδιαστών κινητήρων µεταπηδά απο εταιρεία σε εταιρεία φέρνοντας γνώση και πείρα απο την προηγούµενη. Ας µην ξεχνούµε ότι ο προηγούµενος F115 είχε 16βάλβιδη κεφαλή έναντι της 8βάλβιδης του νέου.
Ας ρίξουµε λοιπόν λίγο φώς για το ποιά ήταν η ανάγκη για διπλούς εκκεντροφόρους µερικές δεκαετίες πιο πρίν. Οι διπλοί εκκεντροφόροι µε 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο ήταν µία high tec λύση, προερχόµενη απο τους αγώνες των αντιµαχόµενων σε τεχνολογία εταιρειών κατασκευής κινητήρων µε σκοπό την µεγιστοποίηση των επιδόσεων. Θεωρητικά οι περισσότερες βαλβίδες εισαγωγής αντιστοιχούν σε καλύτερη πλήρωση του κυλίνδρου µε µίγµα αέρα-βενζίνης άρα και µεγαλύτερη ιπποδύναµη.
Η εισαγωγή του µίγµατος βελτιώνεται επίσης από την καλύτερη γωνία των αυλών πρός τους κυλίνδρους. Αυτό δικαιολογεί και την εµµονή των Ιαπώνων στις DOHC µοτό ήδη απο τα τέλη της δεκαετίας του 70 αρχές 80 µε τους διπλούς εκκεντροφόρους καθώς και την αυτοκινητιστική παρουσία διαφόρων ιαπωνικών και ιταλικών εταιρειών όπως η Honda αλλά και οι κινητήρες του Gruppo Fiat.
Ναι,όντως µια 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή βοηθά στο να αποδοθεί µεγαλύτερη ιπποδύναµη απο τον κινητήρα αλλά στον αντίποδα είναι βαρύτερη, πολυπλοκότερη, ακριβότερη, πιο ευαίσθητη µηχανολογικά, µε αυξηµένο βάρος και πλάτος, ενώ ανεβαίνει και η κατανάλωση καυσίµου (λόγω περισσότερων τριβών).
Η αλήθεια είναι οτι η διαφορά των 4 ή 5 βαλβίδων σε σχέση µε τις 2 µόνο βαλβίδες ανά κύλινδρο είναι η απόδοση στις υψηλές στροφές, ένα µικρό κέρδος όπως δείχνουν οι εγκέφαλοι των εξωλέµβιων που κρατούνε στοιχεία, καθώς το φούλ γκάζι σε µέγιστο ποσοστό ιδιοκτητών σκαφών δεν ξεπερνά το 3-5% των συνολικών ωρών λειτουργίας του κινητήρα. Ας µην κοιτάµε όµως µόνο τι προµοτάρεται τεχνολογικά από τις εταιρείες αλλά και την µηχανολογική αλήθεια πίσω από αυτά.
Ένας κινητήρας µε 2 µόνο βαλβίδες ανά κύλινδρο έχει καλύτερη ελαστικότητα και ροπή στις χαµηλές και µέσες στροφές (αυτο επιζητείται ειδικά στους εξωλέµβιους ελλείψει πολυτάχυτου σασµάν), καλύτερη οικονοµία καυσίµου χάρι στους κλασικούς ηµισφαιρικούς (Hemi) θαλάµους καύσης, οµαλότερη και γλυκύτερη άνοδο στροφών, γλυκό-χαµηλό ρελαντί, µικρότερο πλάτος και βάρος κεφαλής, µικρότερες τριβές και πολυπλοκότητα και µεγαλύτερη αξιοπιστία. Αν επίσης ο σχεδιαστής του κινητήρα θελήσει κάτι παραπάνω, τότε δεν έχει παρά να µεγαλώσει την διάµετρο των βαλβίδων εισαγωγής (Σχ.1).
Να λοιπόν τι πάει να εδραιώσει η κραταιά Αµερικανική εταιρεία, κατασκευαστική απλότητα, οικονοµία και αξιοπιστία χωρίς όµως να στερήσει το νεύρο απο τον κινητήρα καθώς ο νέος κινητήρας (σε σχέση µε τον παλαιότερο και επιτυχηµένο F115) έχει 400cc παραπάνω έναντι του παλαιότερου µοντέλου και κατά 23% περισσότερη ροπή. Οι Αµερικανοί µηχανικοί, όπως και οι υπόλοιποι ξέρουν πολύ καλά το ρητό που λέει «∆εν υπάρχει υποκατάστατο των κυβικών».
Ότι τεχνολογικά καλούδια και να βάλει κανείς, πολυβάλβιδες κεφαλές, πολυπετάλουδες εισαγωγές, µεταβλητές πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής κτλ. τα κυβικά παραµένουν ο βασιλιάς των επιδόσεων και ο πρίγκηπας της αξιοπιστίας καθώς ο κινητήρας δεν δυσανασχετεί υπο φορτίο και βελτιώνεται η µακροζωία του. Αυξάνεται βέβαια το βάρος θεωρητικά και ελαφρώς και η κατανάλωση και λέµε θεωρητικά γιατί οι τεχνικοί της Mercury αντιστάθµισαν στην πράξη τα παραπάνω µειονεκτήµατα σηκώνοντας τον πήχυ σηµαντικά σε σχέση µε τον ανταγωνισµό.
Η επίτευξη του project
Η ολιγοβάλβιδη κεφαλή, η εκτεταµένη χρήση συνθετικών υλικών στο κάλυµµα, στην πολλαπλή εισαγωγής και σε άλλα τµήµατα, η µείωση των εσωτερικών τριβών του κινητήρα και η λεπτοµερής σχεδίαση-εξέλιξη σε συνδυασµό µε 17000+ ώρες δοκιµών έφεραν όπως και στον 150άρη το ποθούµενο αποτέλεσµα. Κινητήρας ελαφρύς, µε µπόλικο κυβισµό και ροπή, µεγάλη αξιοπιστία και ανθεκτικότητα. Οσον αφορά την παραγόµενη ιπποδύναµη ,όπως ανακοίνωσαν και διάφοροι µηχανικοί της Mercury «κλείνοντας το µάτι» στον ειδικό τύπο, οι νέοι F80-F115 είναι στην «ισχυρή πλευρά» εννοώντας ότι έχει γίνει χρήση του δικαιώµατος του +5% που έχουν λόγω ανοχών µε αποτέλεσµα οι ρυθµίσεις για τον νέο F80- 115 να τον εµφανίζουν δυνατότερο και πιο «γεµάτο» σε απόδοση στο δυναµόµετρο.
Η αρχική, λοιπόν, προσπάθεια των µηχανικών επικεντρώθηκε στα καίρια σηµεία όπως το χαµηλό βάρος, η απλότητα, η πολιτισµένη λειτουργία µε τη γραµµική απόδοση της ροπής, ή άµεση απόκριση και η αξιοπιστία σε βάθος χρόνου. Επρεπε να υπάρχει µία καλή αναλογία µεταξύ απλότητας και τεχνολογίας. Η µείωση του βάρους δεν ήρθε εύκολα. Μετά την «δίαιτα» της κυλινδροκεφαλής σειρά είχε η µείωση του βάρους διαφόρων τµηµάτων µε τη χρήση συνθετικών υλικών κάτι που βοηθήθηκε σηµαντικά απο την πείρα και την τεχνογνωσία ενός κολοσσού όπως η DuPont που είχε εµπλακεί δυναµικά και στο πρότζεκτ των κινητήρων Verado.
Η υποµονετική σχεδίαση και εξέλιξη ενός ελαφρύτερου αλλά ανθεκτικότερου ποδιού ήταν επίσης µία ακόµη πρόκληση. Το συνολικό βάρος κατάτάσσει τον νέο F115 ως πρωταθλητή στην κατηγορία καθώς είναι 7 κιλά ελαφρύτερος απο έναν 2χρονο DFI Optimax 115Ηp, 18 κιλά ελαφρύτερος απο το προηγούµενο µοντέλο και κατά 9 κιλά ελαφρύτερος απο τον ελαφρύτερο ανταγωνιστή. Το µικρότερο βάρος σηµαίνει µικρότερη κατανάλωση καυσίµου, ευκολότερο πλανάρισµα, καλύτερο ζύγισµα και κράτηµα του σκάφους κ.ο.κ., κάτι που δεν µπορεί να περάσει απαρατήρητο.
Οι τεχνικοί επίσης επικεντρώθηκαν στο κοµµάτι των «παρασιτικών» τριβών. Σε έναν κινητήρα έχουµε εκατοντάδες εξαρτήµατα που τρίβονται παλινδροµικά η περιστρεφόµενα. Ολες αυτές οι τριβές δεν είναι αµελητέες και όχι µόνο µειώνουν την ροπή και την ιπποδύναµη του κινητήρα αλλά ανεβάζουν και την κατανάλωση καυσίµου. Ενα µόνιµο βάσανο των σχεδιαστών είναι το πως θα µειωθούν αυτές οι τριβές. Στον συγκεκριµένο νέο 4χρονο 80-115Hp οι τεχνικοί της Mercury τοποθέτησαν ράουλα (Σχ.1-τροχίσκους) τα οποία ανοιγοκλείνουν τις βαλβίδες, ενώ τοποθέτησαν επίσης ρουλεµάν για την κίνηση αυτών των ράουλων µειώνοντας τις τριβές κατά 15%. Η ιδέα µε τα ράουλα στο σύστηµα ανοιγοκλεισίµατος των βαλβίδων δεν είναι καινούργια καθώς τόσο εξωλέµβιοι (π.χ. µεγάλοι Honda) όσο και αυτοκινητιστικοί κινητήρες (π.χ. Scoda Octavia κ.α.) χρησιµοποιούν το σύστηµα.
Η Mercury πήγε όµως ένα βήµα παραπέρα καθώς οι βαλβίδες δεν απαιτούν ποτέ ρύθµιση για όλη τη ζωή του κινητήρα ,κάτι που επετεύχθη χωρίς τη χρήση υδραυλικών ωστηρίων που έτσι κι αλλιώς δεν προτιµώνται απο τους σχεδιαστές εξωλεµβίων λόγω της όρθιας θέσης του κινητήρα. Ας µην ξεχνούµε ότι οι πολυβάλβιδες διατάξεις άλλων κατασκευαστών θα απαιτήσουν ρύθµιση κάποια στιγµή, που σηµαίνει πρακτικά χρόνο και κόπο απο τη µεριά του µηχανικού που θα χρεώσει µερικές εκατοντάδες ευρώ αναλόγως τον κινητήρα. Άλλες βελτιώσεις όσον αφορά τις τριβές πραγµατοποιήθηκαν και στο στροφαλοθάλαµο καθώς µε ειδικές διατάξεις (ελαιοφράκτες) και ειδικά έδρανα µειώνεται σηµαντικά η τριβή µεταξύ λαδιού και στροφαλοφόρου, κάτι που είχε µελετηθεί εκτενώς και στους κινητήρες Verado καθώς οι τεχνικοί αποφάσισαν να βελτιώσουν ακόµη και τις πιο µικρές λεπτοµέρειες. Η πολλαπλή εισαγωγής είναι σπειροειδούς τύπου όπως και στον F150,αθόρυβη και χρονισµένη για µεγιστοποίηση της ροπής στη χαµηλοµεσαία γκάµα στροφών.
Ελαχιστοποίηση θορύβου
Ο θόρυβος είναι ελαχιστοποιηµένος χάρι στον σιγαστήρα των καυσαερίων στη θυρίδα του ρελαντί και στο προσεκτικά ηχοµονωµένο κάλυµµα του κινητήρα. Το αποτέλεσµα µελετήθηκε προσεκτικά στα ειδικά ακουστικά στούντιο της Mercury έτσι ώστε ο ήχος να µην ενοχλεί αλλά και να έχει µία ενδιαφέρουσα χροιά στο ρελαντί για όποιον πλησιάσει αρκετά κοντά του. Ο υπεύθυνος του πρότζεκτ εξέλιξης Jeff Broman είπε στον Αµερικανικό ειδικό τύπο ότι κατά τη διάρκεια δοκιµών του κινητήρα άκουγαν ένα περίεργο υψίσυχνο σφύριγµα.
Ψάχνοντας αντιλήφθηκαν ότι το σφύριγµα προερχόταν απο τον αισθητήρα στροφών του κινητήρα, έναν µαγνητικό σταθερό δότη ο οποίος απέχει ελάχιστα απο την οδοντωτή περιφέρεια του βολάν που καθώς περιστρέφεται δίνει παλµούς στον εγκέφαλο ώστε να γνωρίζει πόσες στροφές έχει ανα πάσα στιγµή ο κινητήρας. Ο Broman ανέφερε «εάν δεν ήταν τόσο ήσυχος ο κινητήρας ποτέ δεν θα βρίσκαµε απο πού ερχόταν αυτός ο θόρυβος , που τελικά ερχόταν απο τον στροβιλιζόµενο αέρα γύρω απο τον δότη στροφών. Στρογγυλέψαµε λίγο το άκρο του και το πρόβληµα σταµάτησε».
Αυτό δείχνει περίτρανα την προσεκτική δουλειά των µηχανικών της Mercury που εµβάθυναν κάθε στιγµή στην όποια ανακύπτουσα λεπτοµέρεια. Βελτιωµένη και πιο αθόρυβη είναι επίσης η αντλία του συστήµατος κλίσης/ανύψωσης (Power Trim).
Όπως και ο F150 έτσι και ο νέος F80-115 διαθέτει το επικεντρωµένο σύστηµα ανάρτησης µε ελαστικές βάσεις το οποίο αποσβένει αποτελεσµατικότατα τους κραδασµούς καθώς δεν τους αφήνει να περάσουν απο τον κινητήρα στο σκάφος αλλά αφ’ ετέρου δε, έχει ικανοποιητική σκληρότητα ώστε ο κινητήρας να µην δείχνει ξεκοµµένος απο το σκάφος στις υψηλές ταχύτητες.
Εύκολη συντήρηση
Η συντήρηση βάδισε και αυτή στα χνάρια του πολύ επιτυχηµένου F150. Ετσι και εδώ έχουµε ένα ελαφρύτατο κάλυµµα που αφαιρείται και επανατοποθετείται εύκολα µε µία µόνο λαβή ασφάλισης, µία αναµονή αποστράγγισης του λαδιού που ξεβιδώνει σε λιγότερο απο µισή στροφή και διαθέτει και θηλή για σωλήνα, ένα εύκολα προσβάσιµο δείκτη στάθµης και φίλτρο λαδιού (Φωτ.2) µε ειδική σχεδίαση στο κάτω µέρος ώστε να αποφευχθούν τα χυµένα και πιτσιλισµένα λάδια εντός της λεκάνης του κινητήρα και ένα φίλτρο καυσίµου ταχείας απελευθέρωσης που αντικαθίσταται εύκολα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο βολικός σωλήνας µε την συγκρατούµενη τάπα (Φωτ.3) για το ξέπλυµα του κινητήρα είναι όµοιος σε ευκολία χρήσης µε αυτόν του F150.
Παρόν είναι και εδώ το αυτοκόλλητο συντήρησης του κινητήρα (Φωτ.4) µε το ειδικό γράφηµα-κωδικό (QR) το οποίο µπορεί να σκαναριστεί απο το κινητό σας τύπου smartphone το οποίο στη συνέχεια θα σας διασυνδέσει µέσω διαδικτύου µε την ιστοσελίδα της εταιρείας και διάφορα επεξηγηµατικά video σχετικά µε την απλή συντήρηση την οποία µπορείτε να πραγµατοποιήσετε µόνος σας. Τα σηµεία συντήρησης και ελέγχου είναι µε χρώµα επισήµανσης όπως και στον F150.
∆ιαθέσιµα πόδια και µοντέλα υψηλής ώσης (Command Thrust)
Το πόδι είναι εντελώς νεοσχεδιασµένο για τη σειρά µοντέλων απο 80-115 Hp και έχει ως σκοπό τις βέλτιστες επιδόσεις σε ελαφρά γρήγορα σκάφη καθώς έχει 15% λιγότερες υδροδυναµικές τριβές σε σχέση µε το παλαιότερο µοντέλο, σύµφωνα µε τους τεχνικούς της Mercury. Μία άλλη βελτίωση έγινε στο σύστηµα επιλογής ταχύτητας στην περιοχή του µεταθέτη έτσι ώστε η αλλαγή να γίνεται πιο γλυκά και αθόρυβα σε σχέση µε τα παλαιότερα µοντέλα. Μαζί µε τα συµβατικά µοντέλα η Mercury προσφέρει και µοντέλα υψηλής ώσης τα οποία ονοµάζει Command Thrust (CT) εγκαταλείποντας τον παλαιότερο αδόκιµο όρο Bigfoot που παρέπεµπε στο χαµένο είδος του «µεγαλοπόδαρου» στα Αµερικανικά όρη.
Τα µοντέλα CT διαθέτουν ενισχυµένο πόδι (Σχ.2) για περισσότερη ροπή στον προπελοφόρο άξονα, κατά συνέπεια µπορούν να τοποθετηθούν προπέλες µεγαλύτερης διαµέτρου µε σηµαντικά πλεονεκτήµατα όπως γρηγορότερη ανύψωση της γάστρας κατά το πλανάρισµα, χαµηλότερες στροφές για την ίδια ταχύτητα σε σχέση µε έναν συµβατικό κινητήρα και καλύτερη οικονοµία καυσίµου σε µία συγκεκριµένη περιοχή στροφών. Οι τεχνικοί της Mercury θεωρούν ότι οι εκδόσεις CT δεν απευθύνονται τόσο στα ελαφρά σκάφη καθώς ανυψώνουν σηµαντικά την γάστρα. Το πόδι διαµέτρου 4,2 ιντσών των συµβατικών µοντέλων (Φωτ.5) διαθέτει σχέση µετάδοσης 2,08:1 ενώ των µοντέλων CT έχει χαµηλότερη σχέση µετάδοσης (2,38:1) για αυτό και προτείνεται για βαρύτερα σκάφη ή σκάφη ηµιεκτοπίσµατος κτλ. Επίσης το πόδι CT διατίθεται και σε αριστερόστροφη έκδοση (Σχ.3), κάνοντας ελκυστικότερη την τοποθέτηση ενός ζεύγους τέτοιων κινητήρων.
Το πόδι στα µοντέλα CT είναι ίδιο µε αυτό των F150 και σε αρκετές περιπτώσεις σκαφών καλυτερεύει σηµαντικά τις επιδόσεις καθώς µπορεί να περιστρέψει µία προπέλα µε υψηλότερο βήµα ενώ παρέχει µεγαλύτερη «άντωση» ώστε να ανυψώσει την γάστρα ευκολότερα κατά το πλανάρισµα µειώνοντας και τις τριβές της στην πορεία. Κατά τις πρώτες παρουσιάσεις της Mercury στον ειδικό Αµερικανικό τύπο χρησιµοποιήθηκε ένα σκάφος Four Winns H180 RS τόσο µε την στάνταρντ έκδοση όσο και την έκδοση CT. Το σκάφος µε την έκδοση CT ήταν κατά 0,2 δευτερόλεπτα ταχύτερο στο πλανάρισµα, µε 1,4 mph υψηλότερη τελική ταχύτητα και κατά 13% γρηγορότερο στις 4500 rpm σε ταχύτητες ταξιδίου.
Η προπέλα που χρησιµοποιήθηκε ήταν µία Enertia 22’’ η οποία δεν κούραζε τον κινητήρα χάρι στην κοντή σχέση µετάδοσης του ποδιού CT. Οσον αφορά την οικονοµία καυσίµου κατά τις µετρήσεις υπήρχε κέρδος έως και 35% µε το µοντέλο CT σε ταχύτητες ταξιδίου ενώ και τα συµβατικά µοντέλα επέδειξαν πολύ καλές τιµές κατανάλωσης καυσίµου τόσο στο ανωτέρω σκάφος όσο και σε άλλα σκάφη κατά την ηµέρα δοκιµών της κραταιάς Αµερικανικής εταιρείας.
Συµπερασµατικά
Συµπαγής, ελαφρύτατος, αισθητικά όµορφος µε λεπτεπίλεπτο προφίλ και µικρές διαστάσεις ο νέος F80-115 θα ταιριάξει σε οποιοδήποτε σκάφος είτε ως νέα τοποθέτηση είτε ως αναβάθµιση ειδικά σε παλαιότερα σκάφη που δεν θα άντεχαν το βάρος ενός παλαιότερου τεχνολογικά 4χρονου. Με ακαριαία απόκριση στο γκάζι και υπερκυβισµένη τεχνολογία δεν θα αγκοµαχήσει ακόµη και σε µεγάλα φορτία ή ισχυρές έλξεις, ενώ η συµπεριφορά του είναι αθόρυβη και πολιτισµένη.
Παρά την άµεση απόκριση στο γκάζι και την πλούσια ροπή που έχει ως αποτέλεσµα δυνατές επιταχύνσεις και άµεσο πλανάρισµα, η κατανάλωση καυσίµου είναι σε χαµηλά επίπεδα ειδικά στην περιοχή ταχυτήτων ταξιδίου.
Η ποιότητα κατασκευής, η πολυστρωµατική προεργασία και βαφή υψηλών προδιαγραφών καθώς και η κορυφαία για τον χώρο αντιδιαβρωτική προστασία µε την 3ετή εγγύηση εµπνέουν εµπιστοσύνη στον χειριστή που νιώθει ότι ο συγκεκριµένος κινητήρας θα τον συνοδεύει για αρκετά χρόνια απροβληµάτιστα καθώς αποπνέει τη χαρακτηριστική νέα φιλοσοφία της εταιρείας που τόλµησε και πέτυχε να αναβαθµίσει δραµατικά την κατηγορία. Ο κινητήρας είναι ήδη σε παραγωγή και διάθεση και η τιµή του αρκετά ελκυστική για αυτά που προσφέρει. Και όσοι πιστοί…
Ακολουθήστε το boatfishing.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις θαλασσινές ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο