Το Marin SR 550 κατασκευάζεται για λογαριασμό της Loukianos Boats από την Flexboat, ναυπηγείο με έδρα την Βραζιλία όπου παράγει μια μεγάλη γκάμα φουσκωτών σκαφών και εξάγει παγκοσμίως στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη (Γαλλία, Ιταλία κλπ). Το ολικό μήκος του σκάφους μαζί με τις απολήξεις των αεροθαλάμων στην πρύμνη φτάνει σχεδόν τα 6 μέτρα με μέγιστη ιπποδύναμη τους 150 ίππους και συνιστώμενη τους 115 – 135 ίππους.
Η ποιότητα κατασκευής ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή που θα βρεθούμε στο κατάστρωμά του. Καπάκια, ταμπούκια, αμπάρια όλα είναι κατασκευασμένα με διπλά καλούπια παρέχοντας επιφάνειες με γυαλισμένο gel coat σε όλα τα εμφανή (και μη) σημεία του σκάφους. Επίσης τα μαξιλάρια φτιάχνονται χωρίς ραφές προσφέροντας αναπαυτικούς καναπέδες.
Η γάστρα του είναι και αυτή αρκετά ιδιαίτερη, διαθέτει ιδιαίτερα βαθιά γωνία εισόδου, όπου στο «κούτελο», εκεί δηλαδή που η δίεδρος της πλώρης έχει την πρώτη επαφή με την επιφάνεια της θάλασσας, διαμορφώνει «μαχαίρι» ανοίγοντας το κύμα προσφέροντας γλυκιά πλεύση. Τα παρατροπίδια ξεκινώντας από την είσοδο φτάνουν σχεδόν ως το μέσο του σκάφους αφήνοντας την πρύμνη με μια αρκετά βαθιά γωνία deadrise 24 μοιρών όπου αυτή η διαμόρφωση κρατά την επαφή με την θάλασσα χωρίς κραδασμούς και χτυπήματα στο ταξίδεμα. Η σχεδίαση της γάστρας ολοκληρώνεται με το chine όπου στην πλώρη έχει ιδιαίτερα μεγάλο πλάτος για να απομακρύνει τα μπαλόνια από την γραμμή πλεύσης. Αντίθετα στην πρύμνη το πλάτος μειώνεται φέρνοντας τους αεροθαλάμους μια «ανάσα» από την επιφάνεια της θάλασσας ώστε σε κάθε αλλαγή κλίσης του σκάφους στρίβοντας απότομα το τιμόνι ή λόγο μεγάλου κυματισμού να διορθώνουν κρατώντας το ευθύγραμμο, ενώ όταν πλέουμε ευθεία δεν συμμετέχουν και έτσι δεν επιβαρύνουν την πλεύση με επιπλέον τριβές.
Οι αεροθάλαμοι κυμαίνονται από 0,42 ως 0,51 μ. διάμετρο κατασκευασμένοι από Hypalon Neoprene 1.100dtex, αρκετά μεγάλοι, συμπληρώνουν την εφεδρική πλευστότητα εξασφαλίζοντας το αβύθιστο του σκάφους.
Το κατάστρωμα
Αρκετές καινοτομίες, λειτουργικότητα και έξυπνη σχεδίαση παρουσιάζει το Marin 550 SR στο κατάστρωμά του. Σίγουρα την προσοχή σας θα κλέψει με την πρώτη ματιά η θέση διακυβέρνησης. Φτιαγμένη από inox με επένδυση αναπαυτικών μαξιλαριών, βρίσκεται στο κέντρο του σκάφους, και κρίνεται αναπαυτικό είτε οδηγήσουμε καθιστοί είτε όρθιοι ανεβάζοντας το κάθισμα. Μάλιστα μου έκανε εντύπωση πως και στις δύο περιπτώσεις η απόσταση από την κονσόλα και το τιμόνι είναι αυτή που πρέπει δείχνοντας πως η προσοχή στην λεπτομέρεια δεν έχει να κάνει μόνο από αισθητικής πλευράς.
Και η κονσόλα βρίσκεται στο κέντρο αφήνοντας στις μπάντες άνετα περάσματα για το πλήρωμα. Το ψηλό παρμπρίζ προστατεύει κατάλληλα τον κυβερνήτη ενώ το ανοξείδωτο ρολ μπαρ που το ακολουθεί περιμετρικά δίνει κράτημα σε όσους κινούνται ή στέκονται γύρω από την κονσόλα. Τα όργανα του κινητήρα βρίσκονται «νοικοκυρεμένα» αριστερά του τιμονιού ενώ από κάτω τους διακρίνουμε τον στεγανό ασφαλειοδιακόπτη αφής. Η οροφή της κονσόλας μένει ελεύθερη για να τοποθετήσουμε την πυξίδα μας, το GPS, βυθόμετρο ή ότι άλλα ηλεκτρονικά όργανα ναυσιπλοΐας χρειαζόμαστε, χώρος υπάρχει. Μπροστά το κάθισμα που διαμορφώνει η κονσόλα είναι και αυτό αναπαυτικό και ασφαλές χάρις στα υψηλά ρέλια που διαθέτει στις μπάντες του. Σηκώνοντας το κάθισμα παρατηρούμε πως ο χώρος έχει αποστράγγιση αλλά και θερμομόνωση για να χρησιμοποιηθεί σαν ψυγείο πάγου. Σωστά περιμετρικά του ανοίγματος είναι τοποθετημένο λάστιχο για καλύτερη στεγανότητα, αποφυγή χτυπημάτων κλπ. Ο καναπές της πλώρης κρύβει άλλο ένα αμπάρι όπου χωρούν μέρος των σωστικών ενώ πιο μπροστά υπάρχει χώρος για την άγκυρα και το έκταμά της. Στην δελφινιέρα είναι τοποθετημένες οι δύο τάπες πληρώσεως του καυσίμου αλλά και του νερού, στο κέντρο διαθέτει μια δέστρα αλλά και το ανοξείδωτο ράουλο για την άγκυρα.
Στην πρύμνη ο τριθέσιος καναπές διαθέτει ψηλές κουπαστές στην άκρη και έτσι παρέχει ασφάλεια ενώ και πίσω από το κάθισμα διακυβέρνησης διαμορφώνεται χειρολαβή. Κατάπρυμα η σχεδίαση του καναπέ αλλά και οι πλατφόρμες εκατέρωθεν του κινητήρα δίνουν άπλα τόσο για την έξοδό μας από την θάλασσα όσο και για να απολαύσουμε το μπάνιο μας με την ντουζιέρα που βρίσκεται στα δεξιά. Όλη η υπερκατασκευή της πρύμνης δίνει ένα μεγάλο αμπάρι όπου φιλοξενούνται οι μπαταρίες, η υδατοπαγίδα και ο γενικός διακόπτης. Επίσης κάτω από τις σχάρες (για να διατηρούνται τα πράγματα που τοποθετούμε εκεί στεγνά) διακρίνουμε την αντλία σεντίνας. Και εδώ περιμετρικά του ανοίγματος υπάρχει επένδυση ειδικού λάστιχου όπου στεγανοποιεί και δίνει καλύτερη ηχομόνωση.
Στην θάλασσα
Εύκολα και γρήγορα ρίξαμε το Marin 550 SR στην θάλασσα χωρίς κανένα πρόβλημα παρότι το αυτοκίνητο δεν ήταν 4×4. Στον καθρέπτη του φορούσε τον 150άρη Evinrude E-Tec μέγιστη ιπποδύναμη σύμφωνα με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Προπέλα 19 ιντσών, 2 άτομα πλήρωμα και με γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου 150 λίτρων ξεκινήσαμε τις μετρήσεις. Παρατηρώντας την γάστρα πριν ρίξουμε το σκάφος στο νερό περίμενα ακριβώς αυτά που είδα και στην δοκιμή, καλή απόσβεση με υπακοή στο τιμόνι και τους χειρισμούς του κυβερνήτη. Περίμενα όμως πως η έλλειψη παρατροπιδίων στο πρυμιό τμήμα της γάστρας σε συνδυασμό με το βαθύ V θα δημιουργούσε πρόβλημα ορθοπλωρίσματος κατά την εκκίνηση, κάτι που αποδείχτηκε λάθος αφού το σκάφος είτε κατεβάζαμε την μανέτα με άγριες διαθέσεις είτε προοδευτικά, πλανάριζε αμέσως χωρίς να ορθοπλωρίζει δικαιώνοντας την επιλογή του ναυπηγού.
Ο κινητήρας φάνηκε αρκετά δυνατός για το σκάφος προσφέροντας σπορ αίσθηση στον χειριστή αφού η επιτάχυνση ήταν αρκετά καλή για ένα τουριστικό RIB με ίσαλο γραμμή κοντά στα 5 μέτρα. Το ίδιο καλή ήταν και η ευστάθεια αφού ακόμα και στην μέγιστη ταχύτητα που μετρήσαμε, τους 43,6 κόμβους, δεν χρειαζόταν διορθώσεις στο τιμόνι. Η ταχύτητα κρουαζιέρας βρίσκεται μεταξύ των 3.500 και 4.000 σ.α.λ. ταξιδεύοντας 26,7 – 32 κόμβους και με την κατανάλωση να βρίσκεται από 0,82λτ/νμ ως 0,87λτ/νμ.
Ευχάριστη έκπληξη λοιπόν το Marin 550 SR της εταιρίας του κ. Λουκιανού όπου συνεχώς εμπλουτίζει την γκάμα που προσφέρει στους πελάτες του με σκάφη υψηλού δείκτη value for money όπου συνδυάζουν ποιότητα κατασκευής, πλεύσης σε ανταγωνιστικά πακέτα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά :
* Ολικό εξωτερικό μήκος: 5,97 meters
* Εσωτερικό μήκος : 4,77 meters
* Ολικό πλάτος : 2,36 meters
* Εσωτερικό πλάτος 1,30 meters
* Ίσαλος γραμμή : 4,74 meters
* Βάρος κενό: 590 kg
* Δεξαμενή καυσίμου : 140 liters
* Δεξαμενή νερού: 35 liters
* Μέγιστη ιπποδύναμη :150 HP
*Γωνία V deadrise πρύμνης: 24 μοίρες
* Άτομα : 7
* Διάμετρος αεροθαλάμων : 0,42 m στην πλώρη έως 0.51 m στην πρύμνη
* Υλικό αεροθαλάμων : Hypalon with Neoprene
* Αεροθάλαμοι : 04