Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Ηλίας Κυριακάκης

Ναυτοσύνη: 9 συµβουλές για την ασφαλή πλεύση µε κακό καιρό

September 18, 2018

Ναυτοσύνη: 9 συµβουλές για την ασφαλή πλεύση µε κακό καιρό

Αρκετές φορές βγαίνουµε από τη µαρίνα µε µπονάτσα και επιστρέφουµε κακήν κακώς, λόγω ενός ξαφνικού µπουρινιού. Μερικές χρήσιµες συµβουλές που θα βοηθήσουν στην ασφαλή και χωρίς προβλήµατα επιστροφή µας, παραθέτουµε στη συνέχεια.

• Μεταφέρουµε πάντα, τουλάχιστον διπλάσιο καύσιµο, από αυτό που εκτιµούµε ότι θα χρειαστούµε. Η φουρτούνα, «καταπίνει» πάρα πολύ καύσιµο, περισσότερο και από αυτό που καταναλώνουµε στα φουλ γκάζια της µηχανής µας.

• Αποφεύγουµε την ευθεία κόντρα µε τον καιρό και µε το κύµα. Το τελευταίο βγαίνει πάντα νικητής. Μια γωνία 45 µοιρών, δίνει συνήθως την πιο άνετη πλεύση, ανάλογα βέβαια και µε το µήκος του σκάφους µας και τη συχνότητα των κυµάτων. Για τον ίδιο λόγο, αν έχουµε τον καιρό κατάπλωρα, ακολουθούµε πλάγιες, τεθλασµένες πορείες, για να φτάσουµε στο ασφαλές λιµάνι µας. Το ίδιο κάνουµε και µε τον καιρό που είναι πάνω στην πρύµνη µας.

• Καλά είναι τα GPS, αλλά χαλάνε πάντα όταν τα χρειαζόµαστε περισσότερο. Τα νερά, τα χτυπήµατα του σκάφους ή άλλοι παράγοντες µπορεί να το βγάλουν γρήγορα off, ακόµα και από µία καµένη ασφάλεια. Για το λόγο αυτό, θα ξέρουµε πάντα την σωστή πορεία, όταν ταξιδεύουµε την ακριβή διόπτευση, στην οποία βρίσκεται το λιµάνι και έχουµε στο σκάφος µας µια πυξίδα, έστω και χειρός όπου θα παρακολουθούµε σε τακτά χρονικά διαστήµατα.

• Στον κακό καιρό τριµάρουµε διαφορετικά τη µηχανή µας και συνεπώς αλλάζουµε τη γωνία του σκάφους µας µε τη θάλασσα, ανάλογα µε την κατεύθυνση του κύµατος και του ανέµου. Αν για παράδειγµα έχουµε τη θάλασσα µπροστά, η πλώρη µας πρέπει να µην είναι τελείως κάτω. Αλλιώς κινδυνεύουµε να κάνουµε το σκάφος µας υποβρύχιο. ∆οκιµάζουµε, µέχρι να βρούµε την πιο άνετη πλεύση, για τις δεδοµένες συνθήκες που βρισκόµαστε. Όταν αυτές αλλάξουν, τριµάρουµε ξανά. Η διαφορά πλεύσης ανάµεσα σε ένα λάθος και ένα σωστά τριµαρισµένο σκάφος µπορεί να κάνει και τη διαφορά για το αν φτάσουµε ή όχι στο λιµάνι, αν βρεθούµε σε µεγάλη θαλασσοταραχή.

• ∆εν είναι άσχηµη ιδέα, στον κακό καιρό (και όχι µόνο), να φορούµε τα σωσίβια µας προληπτικά, άσχετα µε το αν θεωρούµε ότι δεν κινδυνεύουµε πραγµατικά. Συνήθως τα αποθηκεύουµε σε σηµεία που δε µπορούµε να τα βρούµε και να τα φορέσουµε, όταν πια «γίνει το κακό». Μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν περιθώρια αντίδρασης.

• Αν για οποιονδήποτε λόγο, “χάσουµε” τη µηχανή µας, χρησιµοποιούµε την πλωτή µας άγκυρα. Αυτή θα µας κρατήσει στο ίδιο σχετικά σηµείο, µέχρι να έρθει η βοήθεια, αλλά και θα κρατήσει το σκάφος µας στην επιφάνεια, µειώνοντας τον κίνδυνο ανατροπής του αν το αφήναµε ακυβέρνητο. Για το λόγο αυτό, πρέπει να δοκιµάσουµε τον τρόπο χρήσης της, σε µέτριο καιρό, ώστε να δούµε πως θα την αναπτύξουµε και να µάθουµε πως συµπεριφέρεται το σκάφος µας µε αυτήν.

• ∆ίνουµε πάντα “δουλειά” στο πλήρωµα µας. Έτσι θα φοβάται λιγότερο, ενώ εµείς θα οδηγούµε το σκάφος µας, στο λιµάνι. Για παράδειγµα, µπορούµε να αναθέσουµε, σε αυτόν που φοβάται περισσότερο, να κοιτά γύρω µας, για τυχόν παραπλέοντα σκάφη. Έτσι θα ξεχνά το φόβο του.

• Ενηµερώνουµε ένα φίλο για τη θέση µας και την κατεύθυνση µας, καθώς και για την πιθανή ώρα άφιξης µας στο λιµάνι του προορισµού.

• Και φυσικά η καλύτερη συµβουλή από όλες είναι να µη βγούµε στη θάλασσα, για ψάρεµα ή οποιοδήποτε άλλο λόγο αν έχει ή πρόκειται να βάλει κακό καιρό. Έτσι και αλλιώς, η πολλή θάλασσα, θα µας δυσκολέψει, άρα δε χρειάζεται να κινδυνεύσουµε και να ταλαιπωρούµαστε για το τίποτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ναυτοσύνη: Συµβουλές εξοικονόµησης καυσίµου

Tags
Σκάφος Ναυτοσύνη Ασφαλής Πλέυση Συμβουλές για Ασφαλή Πλεύση
Comodo SSL