Περίπου στο τέλος του 2018, το ναυπηγείο Nireus παρουσίασε το νεότερο «µέλος» της σειράς Ω53, το Escape, µε κύριο χαρακτηριστικό τη µεγάλη κονσόλα, η οποία καταφέρνει να διαµορφώσει ένα αρκετά ευρύ εσωτερικό χώρο κατάλληλο να φιλοξενήσει έως και 8 άτοµα.
Η σειρά Ω53
Πλέον, η σειρά του Ω53 µαζί µε το Escape, υπάρχει διαθέσιµη σε 5 διαφορετικές εκδόσεις. Πιο συγκεκριµένα, το Ω53 Adventure είναι το πρώτο µοντέλο της σειράς, µε κεντρική απλή κονσόλα, ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη – συγκυβερνήτη, µεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και άνετη διάταξη στο εσωτερικό. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε το Ω53 Pleasure το οποίο διαθέτει µεγαλύτερη κονσόλα, πλωριό κάθισµα και µεγαλύτερο καναπέ πλώρης. Το Ω53 αποτελεί ένα από τα αγαπηµένα µοντέλα όσων εκµισθώνουν σκάφη αναψυχής και γι’ αυτό το ναυπηγείο αποφάσισε να παρουσιάσει ένα καινοτόµο µοντέλο Glass
Bottom.
Έτσι, κατάργησε το ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη και τοποθετεί µία λιτή κονσόλα µπροστά από τον καναπέ της πρύµνης, αφήνοντας στο κέντρο του σκάφους αρκετό χώρο για την πολυεστερική κατασκευή. Στο εσωτερικό της διακρίνονται το γυάλινο τµήµα της γάστρας, απ’ όπου το πλήρωµα µπορεί να δει τις οµορφιές του βυθού! Το πέµπτο Ω53, ELEGANCE, έγινε γνωστό για τις δυνατότητες ενδιαίτησης και ναυτικού κάµπινγκ. Στο πλωριό κατάστρωµά του, το συγκεκριµένο µοντέλο, διαµορφώνει µία κρυφή καµπίνα, ικανή να κοιµίσει έως 4 άτοµα, χωρίς να εµποδίζεται η είσοδος και έξοδος στο σκάφος από την πλώρη. Απεναντίας, πάνω από την οροφή της καµπίνας έχουµε ένα άνετο κρεβάτι ηλιοθεραπείας, δίνοντας την αίσθηση µεγαλύτερου σκάφους.
Οι χώροι του Ω53 Escape
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Escape, διακρίνεται η άνεση που προκύπτει από το µεγάλο πλάτος των 2,30 µέτρων. Η µεγάλη κονσόλα τοποθετείται στο κέντρο και ελαφρώς προς την πλώρη, αφήνοντας άνετο χώρο για τα καθίσµατα κυβερνήτη – συγκυβερνήτη. Το εσωτερικό της διαθέτει µία ατοµική καµπίνα, ένα χώρο που µπορεί να χρησιµοποιηθεί σαν WC ή αποθήκη. Η είσοδος βρίσκεται στα αριστερά από το µεγάλο και καλοσχεδιασµένο ταµπλό οργάνων και το τιµόνι, το οποίο φέρει στο κέντρο του το λογότυπο του ναυπηγείου.
Ο χειριστής και ο συγκυβερνήτης θα απολαύσουν το ταξίδι τους προστατευµένοι πίσω από ένα ψηλό παρµπρίζ, το οποίο και ενσωµατώνεται σε µία πολυεστερική κατασκευή. Η κονσόλα διαµορφώνει µπροστά της άλλο ένα κάθισµα, ενώ απέναντί της βρίσκεται ο πλωριός καναπές, που µε τις κατάλληλες προσθήκες µαξιλαριών µετατρέπεται εύκολα σε κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Ένα µεγάλο αµπάρι υπάρχει κάτω από τα µαξιλάρια και εκεί µπορούµε να τοποθετήσουµε τα σωστικά µας.
Το µπάσιµο στο σκάφος είναι εύκολο, αφού τα ρέλια της πλώρης αφήνουν κενό, ενώ το καπάκι του στρίτσου µένει ελεύθερο για να πατήσουµε στην αντιολισθητική επιφάνειά του.
Οι δέστρες είναι σωστά τοποθετηµένες στις µπάντες, βρίσκονται σε ειδική υποδοχή του πολυεστέρα σχεδόν στην έξω πλευρά των κουπαστών, προφυλάσσοντας έτσι το πλήρωµα από κάποιο ατύχηµα. Να σηµειώσουµε ότι στο στρίτσο υπάρχει υποδοµή, ώστε αν θέλει ο αγοραστής να τοποθετήσει ηλεκτρικό εργάτη.
Τα ρέλια στις κουπαστές παραµένουν µέχρι το σηµείο της κονσόλας, προσφέροντας κράτηµα και ασφάλεια στο πλήρωµα. Το πρυµιό αµπάρι είναι από τα πιο µεγάλα στην κατηγορία του. Ανοίγει στο κέντρο και όχι ενιαία, µια διαµόρφωση που χρησιµοποιεί αρκετά το ναυπηγείο Nireus για να κερδίσει περισσότερο χώρο. Το τανκ καυσίµου βρίσκεται κάτω από την κονσόλα, είναι πλαστικό για να µη φθείρεται και έχει χωρητικότητα 85 λίτρα. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να µπει ντεπόζιτο γλυκού νερού για όποιον θέλει ντουζιέρα στη πλατφόρµα της πρύµνης.
Οι κουπαστές είναι αρκετά ψηλές σε όλο το τµήµα του σκάφους, όχι όµως και στην πρύµνη, κάτι που θα εκτιµήσουν οι φίλοι του ψαρέµατος. Ακόµα όµως και εκεί, υπάρχει η αίσθηση ασφάλειας που ενισχύεται από την ευστάθεια του σκάφους και το αισθητά µειωµένο -για το µήκος και την κατηγορία του- µπότζι.
Κατάπρυµα, δεξιά από την λεκάνη του κινητήρα, έχουµε άλλο ένα χρήσιµο αµπάρι, ενώ από την άλλη πλευρά βρίσκεται η βάση της βοηθητικής.
Στη θάλασσα
Το µεγάλο πλάτος του Ω53 Escape, το βαθύ V που ξεκινά από την είσοδο και γενικότερα η σχεδίαση της γάστρας, δηµιουργούν τις προϋποθέσεις για ξεκούραστη παραµονή του πληρώµατος, ακόµα και όταν αυτό είναι σταµατηµένο. Στη µεταφορά του βάρους προς την κουπαστή, επηρεάζεται ελάχιστα η κλίση του, προσφέροντας έτσι και περίσσια ασφάλεια.
Το φαρδύ πέλµα στην πρύµνη προσφέρει γρήγορο πλανάρισµα και καλύτερη συµπεριφορά του σκάφους στις πιο υψηλές ταχύτητες. Το σκάφος της δοκιµής φορούσε τον τετράχρονο Mercury 80 Hp, ο οποίος ανήκει στη γκάµα συνιστώµενης ιπποδύναµης που προτείνει το ναυπηγείο. Γενικότερα, το σκάφος µπορεί να κινηθεί µε µηχανές από 60 ως 115 ίππους, µε τους 60 ίππους να είναι η επιλογή των περισσότερων επαγγελµατιών που τα διαθέτουν για ενοικίαση.
Αυτό που πρόσεξα από την πρώτη στιγµή, ήταν η ευθύγραµµη πλεύση του, καθώς δεν είχαµε ορθοπλώρισµα ή δελφίνισµα.
Το γεγονός ότι η κονσόλα βρίσκεται στο κέντρο και ελαφρώς µπροστά, φαίνεται να έχει θετικό αποτέλεσµα, αφού µεταφέρει στην ουσία βάρος προς την πλώρη, «αναγκάζοντας» τη βαθιά είσοδο της γάστρας να «κόψει» σωστά το κύµα και να αποσβέσει χωρίς χτυπήµατα. Σαν ταχύτητα κρουαζιέρας θα υπολογίσετε τους 23 µε 25 κόµβους στις 4.000-4.500 στροφές ανά λεπτό, ενώ στις µέγιστες στροφές είδαµε τους 31 κόµβους.
Σε όλη τη διάρκεια της δοκιµής, το κατάστρωµα του Ω53 Escape παρέµεινε στεγνό, ένα χαρακτηριστικό που το γνωρίζαµε και από τα προηγούµενα σκάφη της σειράς.
Όσο απότοµα και αν στρίψαµε το τιµόνι, το κύµα έµεινε σε ασφαλή απόσταση από την κουπαστή, λόγω των ψηλών έξαλων, αλλά και το πλάτους του σκάφους που δεν επιτρέπει την
έντονη κλίση.
Συµπερασµατικά, το Ω53 Escape µπορεί να χρησιµοποιηθεί τόσο στο ψάρεµα όσο και στη βόλτα µε την οικογένεια ή την παρέα, διαθέτοντας όλες τις ανέσεις για να περάσετε όµορφες θαλασσινές στιγµές.
Η δυνατότητά του να κινείται ικανοποιητικά ακόµα και µε ιδιαίτερα µικρό κινητήρα, το κάνει κατάλληλο για επαγγελµατική χρήση.
Παρακάτω δίνεται πίνακας µε αντιστοιχία στροφών του κινητήρα και των κόµβων που επιτυγχάνονται, µε τον κινητήρα Mercury των 80 ίππων που αναφέραµε νωρίτερα.
Πληροφορίες: NIREUS BOATS, 2610 993 774, www.nireus-boats.gr