Salpa Soleil 30: Σημείο αναφοράς στην κατηγορία των φουσκωτών σκαφών RIB με καμπίνα
Σχεδιάζοντας πριν περίπου 3 χρόνια το Soleil 30 η Nautica Salpa θέλησε να δηµιουργήσει ένα µοντέλο που θα αποτελεί σηµείο αναφοράς στην κατηγορία των φουσκωτών RIB µε καµπίνα στα 9 µέτρα, κάτι το οποίο πέτυχε.
Είναι το 6ο κατά σειρά µοντέλο της σειράς Soleil, που ξεκινά από τα 18 πόδια και φτάνει τα 42. Ενώ όλα τα µικρότερα µοντέλα έχουν σχεδιαστεί για ηµερήσιες εκδροµές, χωρίς πραγµατική καµπίνα, το Salpa Soleil 30 είναι το πρώτο που προσφέρει έναν άνετο χώρο για να διανυκτερεύσετε.
Εξοπλισµένο όπως το Soleil 33 και το Soleil 42, προσφέρει τη δυνατότητα ύπνου στο σκάφος, αλλά σε πιο προσιτή τιµή.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο επίσηµο site, χρειάστηκαν µόλις 7 εβδοµάδες σκληρής δουλειάς για να µετατραπούν τα σχέδια σε καλούπια και τελικά το πρώτο Soleil 30 να είναι διαθέσιµο για τις πρώτες δοκιµές. Η εµφανή ποιότητα του σκάφους και η λεπτοµέρεια σχεδίασης, δίνει ακόµα περισσότερη αξία σε αυτό το ρεκόρ χρόνου.
Μαρτυρά την τεχνογνωσία του Ιταλικού ναυπηγείου που εδρεύει λίγο έξω από τη Νάπολη και ανήκει στην ελίτ των ευρωπαίων κατασκευαστών διαθέτοντας εγκαταστάσεις παραγωγής 35.000 m2!
Καµπινάτο RIB
To Soleil 30 αποτελεί κάτι παραπάνω από ένα καµπινάτο RIB, διαθέτοντας βαθύ V ικανό να αντιµετωπίσει µε ασφάλεια δύσκολες καιρικές συνθήκες. Η δυνατότητες offshore πλεύσης, οι χώροι ενδιαίτησης και το πραγµατικά ευρύχωρο κατάστρωµα που παραµένει προστατευµένο από την σχεδίαση του πιλοτηρίου και τη θέση της τέντας, διαµορφώνουν το απόλυτο σκάφος για ναυτικό τουρισµό.
Οι αεροθάλαµοι είναι κατασκευασµένοι από Hypalon Neoprene 1670 – ORCA διαµέτρου 66/56 cm. Η κατασκευή τους πραγµατοποιείται σε νέο εργοστάσιο, που ξεκίνησε το 2009, το οποίο εξασφαλίζει ποιοτική παραγωγή χάρη στην πιστοποίηση Iso 9001. Αυτό το πολύ σύγχρονο εργοστάσιο στεγάζει 127 υπαλλήλους που εξακολουθούν να διοικούνται από την οικογένεια Pane.
Το Salpa Soleil 30 είναι λοιπόν ένα RIB µήκους 9,10 µέτρων που σχεδιάστηκε για κρουαζιέρες, χωρίς όµως η καµπίνα να ακυρώνει το ανοιχτό κατάστρωµα. Έτσι, η καµπίνα σχεδιάζεται «κρυφή», τοποθετείται κάτω από το κρεβάτι ηλιοθεραπείας της πλώρης, το οποίο βρίσκεται υπερυψωµένο στο ύψος των αεροθαλάµων και φυσικά κάτω από τον όγκο του πιλοτηρίου, όπου και ενσωµατώνεται και η ξεχωριστή ναυτική τουαλέτα.
Η διαρρύθµιση αυτή, επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση του καταστρώµατος, από την µεγάλη ξαπλώστρα στην πλώρη, ως τον καναπέ σχήµατος U στη πρύµνη όπου µπορεί να λειτουργήσει και σαν τραπεζαρία µε ένα τραπέζι.
Τα ρέλια που ξεκινούν από το πλωριό τµήµα ως το πιλοτήριο δίνουν ασφάλεια σε όποιον κινείται στον διάδροµο ενώ για τον ίδιο λόγο υπάρχει χειρολαβή και κάτω από το αλεξήνεµο. Το πιλοτήριο είναι εντυπωσιακό, µε όλα τα όργανα των κινητήρων, το χειριστήριο του bow thruster και ενσωµατωµένη οθόνη gps-plotter.
Η θέση διακυβέρνησης µετατρέπεται εύκολα σε ηµιόρθιου ή καθιστού τύπου, και χωρά άνετα τον κυβερνήτη και άλλο ένα άτοµο. Στη πλάτη του διαµορφώνει τον χώρο της κουζίνας, µε νεροχύτη γλυκού νερού, εστία µαγειρέµατος και ηλεκτρικό ψυγείο.
Μπροστά από τον πρυµιό καναπέ, υπάρχει το πτυσσόµενο τραπέζι, που όταν δεν το χρησιµοποιούµε κλείνει στο πάτωµα, απλό και πρακτικό. Η πλάτη του καναπέ πέφτει για να µετατρέψει τη περιοχή σε δεύτερο sundeck, και να διευκολύνει την πρόσβαση στις πλατφόρµες της πρύµνης εκατέρωθεν των µηχανών.
Η καµπίνα είναι κλασικά διαρρυθµισµένη µε διπλή κουκέτα στο µπροστινό V και το wc στη δεξιά πλευρά. Το ύψος είναι αρκετό στο πρώτο τµήµα, όπου µπορούµε να κινηθούµε εύκολα, να αλλάξουµε ρούχα σε ηµερήσιες εκδροµές ή να κάνουµε ντους στο ξεχωριστό χώρο του wc.
Επιπλέον, ένα ζευγάρι συν ένα παιδί, µπορούν να προγραµµατίσουν ένα µεγαλύτερο ταξίδι, και να απολαύσουν τις οµορφιές του ναυτικού τουρισµού.
To Salpa Soleil 30 δεν είναι ένα ελαφρύ σκάφος, το βάρος του άδειο φτάνει τους 2,2 τόνους, και αυτό γίνεται άµεσα αντιληπτό µε την στιβαρότητα που ταξιδεύει και αντιµετωπίζει τα κύµατα. Το βαθύ V και το βάρος αυτό χρειάζεται ισχύ για να ταξιδέψει σωστά.
Στη θάλασσα
∆οκιµάσαµε το σκάφος µε 2 x 200 ίππους από τη Suzuki, µία τοποθέτηση που προτείνει και το ναυπηγείο Sapla από άποψη ιπποδύναµης. Σε µονή τοποθέτηση θα υπολογίσουµε τους 350 ίππους, ενώ η µέγιστη ισχύς γι’ αυτό το µοντέλο είναι 1 x 425 hp ή 2 x 225 hp.
Με τον προτεινόµενο κινητήρα, 2 x 200 hp, το σκάφος επιταχύνει καλά, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η φάση πλαναρίσµατος. Όσον αφορά τις επιδόσεις, φτάσαµε στους 44 κόµβους στις 6.100 σ.α.λ. µε τρία άτοµα επί του σκάφους και µισογεµάτες δεξαµενές νερού και καυσίµων.
Ωστόσο, ξεκινώντας από τους 14 κόµβους και τις 2.200 σ.α.λ., το Soleil 30 ταξιδεύει µε µεγάλη ταχύτητα, για το µέγεθος, το βάρος και την διαθέσιµη ιπποδύναµη.
Η ταχύτητα κρουαζιέρας είναι περίπου 25 κόµβοι µε την κατανάλωση στα 48lt/nm. Οι συνθήκες που επικρατούσαν ανοιχτά της Αναβύσσου, δεν δηµιουργούσαν τη παραµικρή όχληση ή κραδασµό, ταξιδεύοντας σταθερά και ευθύγραµµα.
Η πλώρη στέκεται λίγο ψηλότερα, σχεδίαση της Salpa, έτοιµη να αντιµετωπίσει υψηλό κυµατισµό ή απόνερα.
Συµπερασµατικά, το SALPA Soleil 30 είναι ένα από τα πιο µεγάλα, σύγχρονα και καλοσχεδιασµένα καµπινάτα RIB της αγοράς, πολύ καλά εξοπλισµένο και διαρρυθµισµένο για να προσφέρει ατελείωτες ώρες στη θάλασσα, είτε ταξιδεύοντας είτε απολαµβάνοντας τους χώρους ενδιαίτησης.
Μεταδίδει στον κυβερνήτη του την αίσθηση ασφάλειας και πλήρους ελέγχου σε όλες τις ταχύτητες.
DIVING MARINE – Ανδρέας ∆ουκάκης
210 897 5931