Η Ιαπωνική εταιρία κατασκευαστής πετρελαιοκινητήρων Yanmar έκανε γνωστή την πρόθεση της για χρήση ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου στις θαλάσσιες μεταφορές.
Για τον λόγο αυτό θα συνεργαστεί με την Toyota για την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας και για την κατασκευή ενός πρωτότυπου σκάφους μέχρι το τέλος του έτους.
Στα πλαίσια της συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών, η Toyota θα προμηθεύσει το μεγαλύτερο μέρος του προωστήριου συστήματος από τη γραμμή παραγωγής του Mirai και η Yanmar θα κατασκευάσει ένα πρωτότυπο επιβατικό σκάφος για να επιδείξει και να δοκιμάσει στη θάλασσα το δυναμικό αυτής της τεχνολογίας.
Με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να κινούνται σε μεγάλο βαθμό προς το υδρογόνο ως το “καθαρό” καύσιμο του μέλλοντος, είναι λογικό και αναμενόμενο να γίνονται μελέτες και δοκιμές των ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και σε αεροσκάφη, όπου φαίνεται να υπάρχουν πολλές δυνατότητες.
Το υδρογόνο διαθέτει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις μπαταρίες λιθίου, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να αναπτύξουν οχήματα μεγάλης αυτονομίας χωρίς τοπικές εκπομπές ρύπων.
Πρέπει να ληφθεί όμως υπόψη ότι υπάρχουν καθαροί και βρώμικοι τρόποι για την παραγωγή του υδρογόνου και θα χρειαστούν αρκετές προσπάθειες ακόμη για τη μείωση του κόστους ώστε η τεχνολογία αυτή να γίνει και οικονομικά ανταγωνιστική.
Δεν θα είναι η πρώτη φορά που το σύστημα παραγωγής και μετάδοσης κίνησης του Mirai θα χρησιμοποιηθεί σε σκάφος. Το πειραματικό σκάφος Energy Observer έχει ήδη τοποθετήσει το σύστημα παραγωγής μετάδοσης κίνησης του Mirai, μαζί με μια μονάδα παραγωγής υδρογόνου από την ηλιακή ακτινοβολία, επιτρέποντας σε αυτό το μεγάλο καταμαράν καθαρής τεχνολογίας να παράγει το δικό του υδρογόνο χρησιμοποιώντας ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά του για την ηλεκτρόλυση του θαλασσινού νερού.
Για να δείτε σε πραγματικό χρόνο που βρίσκεται το Energy Observer .
Ενώ οι μπαταρίες εξακολουθούν να φαίνονται ως η καλύτερη λύση για τα επιβατηγά αυτοκίνητα, το υδρογόνο διαφαίνεται ότι μελλοντικά θα επικρατήσει σε εγκαταστάσεις μεγάλης ισχύος, ακόμη και σε αυτές που χρησιμοποιούνται στη θάλασσα.
Πηγή: https://tosynergeio.gr/autokinisi/yvridika-ilektrika-oximata/toyota-mirai-hydrogen-energy-system