Η ιδέα πίσω από τα σκάφη της Saxdor είναι η κατασκευή της επόµενης γενιάς σκαφών σε προσιτές τιµές, µε σπορ µοντέρνο στυλ, µε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και σε προσιτή τιµή.
Σχεδιασµένα στη Φιλανδία και κατασκευασµένα στην Πολωνία, φέρουν την κουλτούρα των Ευρωπαϊκών ανοιχτών σκαφών ηµερήσιας θαλάσσιας αναψυχής. Γι αυτό, αξίζει να ρίξουµε µια πιο προσεκτική µατιά στο νέο Saxdor 200.
Δείτε από κοντά επιλεγμένα μοντέλα της εταιρίας Saxdor Yachts στην έκθεση Thessaloniki Boat & Fishing Show, 20-22 Οκτωβρίου στο ∆ιεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης (Helexpo).
Με µια µατιά, αυτό το νέο ευρωπαϊκό µοντέλο απέχει πολύ από το κοινό σκάφος που ξέραµε µέχρι σήµερα.
Αυτά τα σκάφη τραβούν αµέσως τα βλέµµατα για πολλούς λόγους και είναι απόλυτα λογικό. Είναι αισθητικά µοναδικά µε την αιχµηρή πλώρη µε ανάποδη κλίση που συνδυάζεται µε γραµµές που µοιάζουν µε διαστηµόπλοιο.
Η ελαφριά κατασκευή του επιτρέπει τη ρυµούλκηση µε τρέιλερ στο δρόµο, ακόµα και µε ένα µεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητο ή ένα ελαφρύ SUV. Επίσης, η ανέλκυση και η καθέλκυση είναι εύκολη από ένα µόνο άτοµο. Η διαµόρφωση στο αρχικό µοντέλο δεν ξεφεύγει από το τυπικό που θα περίµενε κανείς, ωστόσο, έχει µερικές µοναδικές προσθήκες.
Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό είναι το πλήρες µπροστινό κόκπιτ/ξαπλώστρα που είναι µάλιστα ανοιγόµενο και µετατρέπεται είτε σε ένα κολοσσιαίο χώρο αποθήκευσης για εξοπλισµό, είτε µετατρέπεται σε ένα κρεβάτι τύπου κατασκήνωσης µε όλα τα προαιρετικά εξαρτήµατα της σκηνής.
Η κονσόλα είναι κοµψά διαµορφωµένη για να ταιριάζει µε το περιβάλλον και έχει ένα ωραίο φαρδύ ταµπλό για να µπορεί να φιλοξενεί δύο οθόνες 9 ιντσών και άλλα όργανα. Το µπορεί να φέρει το νέο Mercury Vessel View, µια εφαρµογή που συνδέει τον κινητήρα µε το smartphone.
Υπάρχει µια µικρή ανοιχτή θήκη αποθήκευσης από κάτω και ένα βασικό ηχοσύστηµα Fusion, καθώς και χωνευτό τιµόνι και πρωτοποριακή οθόνη ρυθµιζόµενη καθ’ ύψος. Η ρυθµιζόµενη οθόνη είναι µια εξαιρετική ιδέα, και ιδιαίτερα για αποθήκευση.
Υπάρχουν πολλές επιλογές στη διαµόρφωση του σκάφους από το εργοστάσιο, διαφορετικές οροφές, γάστρες και χρωµατισµοί στις ταπετσαρίες. Όσον αφορά στις οροφές οι επιλογές είναι η Open, η Targa, η συρόµενη οροφή soft-top ή Hard top και βέβαια χωρίς καθόλου οροφή.
Σε αυτή την περίπτωση σίγουρα εγώ θα πρόσθετα το T-top για να αποφύγω τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο. Η σειρά 200 προσφέρει επίσης τέσσερις όµορφες χρωµατικές επιλογές που να ταιριάζουν µε αντίστοιχα χρώµατα στις ταπετσαρίες και τις επενδύσεις.
Επιπλέον θα βρείτε τριπλά σπορ τζόκεϊ καθίσµατα σε στιλ τζετ σκι µε µπροστινές λαβές, µε µεγάλο αποθηκευτικό χώρο από κάτω. Και πάλι, ένας άλλος µοναδικός σχεδιασµός που ταιριάζει απόλυτα στις σπορ προθέσεις του Saxdor 200.
Αυτή η διαµόρφωση καθισµάτων ταιριάζει επίσης µε το κεντραρισµένο σύστηµα διεύθυνσης και στον έλεγχο ολόκληρου του σκάφους από το κέντρο. Αυτή η διαµόρφωση προσφέρει καλύτερη ισορροπία και έλεγχο ειδικά στις υψηλές ταχύτητες.
Στην περίπτωση που το σκάφος προορίζεται για θαλάσσια σπορ, οι δύο πίσω θέσεις ρυθµίζονται είτε για να κοιτάζουν πλώρα είτε για να κοιτάζουν πρύµα, µε ανακλινόµενη πλάτη στα καθίσµατα, ενώ οι δύο µπροστινές θέσεις είναι σταθερές.
Πληθώρα επιλογών σε αξεσουάρ
Όπως σε όλα τα σκάφη της Saxdor, υπάρχει µια πληθώρα επιπλέον διαθέσιµων επιλογών σε αξεσουάρ για να εξοπλίσει κάποιος το σκάφος του όπως επιθυµεί.
Οι κουπαστές στο 200 είναι τετράγωνες για να ταιριάζουν µε το σχεδιασµό και έχουν επίσης ένα όµορφο σχήµα που κατεβαίνει προς τα κάτω προς τη µέση του σκάφους για καλύτερη θέα περιµετρικά. Αυτό το σηµείο µπορεί προαιρετικά να είναι από πλεξιγκλάς ώστε να ταιριάζει στο µοντέρνο στυλ και τον σχεδιασµό των Saxdor.
Το µαλακό δάπεδο Seadek είναι ένα ωραίο χαρακτηριστικό στο κύριο κατάστρωµα, µε τα ντεκ να αποστραγγίζεται εξαιρετικά γρήγορα – ιδιαίτερα µε τον ανοιχτό σχεδιασµό της πρύµνης. Έτσι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε αν το σκάφος ταξιδεύει µε κυµατισµό και το κύµα καβαλάει πάνω στο σκάφος. Το νερό φεύγει ελεύθερα από την πρύµνη.
Επίσης, δεν υπάρχει περίπτωση να ανέβει θάλασσα από πίσω στο σκάφος, εκτός αν κάνετε πολύ απότοµα και δυνατά ανάποδα για να µπει νερό στο πίσω κατάστρωµα. Αυτός ο σχεδιασµός επιτρέπει επίσης την εύκολη πρόσβαση εντός και εκτός του σκάφους.
EΠΙ∆ΟΣΕΙΣ
Όσον αφορά στο ταξίδεµα, το µικρό Saxdor 200 είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό. Εφοδιασµένο σαν στάνταρ µε τον τετράχρονο εξωλέµβιο κινητήρα Mercury των 100 ίππων, οι επιδόσεις του είναι απίστευτες. Το σκάφος είναι έτσι κι αλλιώς πολύ ελαφρύ, σχεδόν στον ένα τόνο, µε ότι αυτό συνεπάγεται.
Η ελαφριά και στιβαρή σχεδίαση της γάστρας µε τα στεπ του Saxdor 200 µπαίνει αµέσως στο παιχνίδι, µε το βαθύ V στην πρύµνη των 22,5 µοιρών και µε τους 100 ίππους να αναδεικνύουν αξιοπρεπή στοιχεία απόδοσης. Το σκάφος πλανάρει στις 2300 στροφές ανά λεπτό, µόλις η ταχύτητα φτάσει τους 9 κόµβους.
Η επιτάχυνση δεν είναι άγρια, αλλά αρκετά έντονη, µε τα 20 µίλια/ώρα που επιτυγχάνονται σε 5,9 δευτερόλεπτα, η επιτάχυνση εν κινήσει (ρεπρίζ) είναι ωραία και ανταποκρίνεται, και µε τέρµα ανοιχτό γκάζι αυτό το µικρό θηρίο εκτοξεύει άνετα το σκάφος στους 31 κόµβους.
Η τελική ταχύτητα µε τον Mercury 100 ΗΡ µπορεί να φτάσει τους 34 κόµβους, ενώ µε τον 175 Pro XS ανεβαίνει στους 45 κόµβους στις 5800 στροφές το λεπτό. Αυτά τα µοτέρ είναι οµαλά και αθόρυβα και σίγουρα αποδίδουν γρήγορα σε συνδυασµό µε τα χαρακτηριστικά του σκάφους.
Επίσης, µε τα καινούργια χειριστήρια της Mercury που είναι fly-by-wire, οι µανούβρες στο λιµάνι µε χαµηλές ταχύτητες είναι εύκολες και ασφαλείς και ο χειριστής δεν χρειάζεται να ανησυχεί, ειδικά στην περίπτωση που το σκάφος του έχει τους δυνατούς κινητήρες.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί η οικονοµία και αυτές οι κλιµακωτές γάστρες µε την κοφτή πλώρη φαίνεται να βοηθούν ριζικά σε αυτό. Στο πλανάρισµα ο κινητήρας «ρουφάει» µόλις 9 µε 10 λίτρα την ώρα. Σε πλήρη ισχύ, η ροή του καυσίµου παραµένει ακόµα ήπια, στα 32 λίτρα την ώρα.
Το Saxdor 200 βγαίνει επίσης σε δύο πιο «γρήγορες» εκδόσεις, την Sport και την Pro Sport. Η έκδοση 200 Sport έρχεται µε τον κινητήρα Mercury 100 ΗΡ ή τον 115 ΗΡ ProXS, ενώ η έκδοση 200 Pro Sport έχει µεγαλύτερη ιπποδύναµη είτε από έναν Mercury 150 ProXS, είτε τον 175 V6 ProXS ή τον 175 V6 DTS. Η έκδοση Pro Sport έχει επίσης και trim tabs καθώς και ένα πιο σπορ τιµόνι.
Για όσους κυνηγούν λίγο περισσότερη ιπποδύναµη, η επιλογή των 115 ίππων σε τυπικό τετράχρονο ή Pro XS µοτέρ θα ήταν ιδανική. Είναι ενδιαφέρον ότι το Saxdor 200 αντέχει ισχύ 175 ίππων, ωστόσο, η ικανότητα µεταφοράς σε άτοµα στο σκάφος θα µειωνόταν λόγω του επιπλέον βάρους του κινητήρα. Με τους 100 ίππους µπορείτε να κάνετε µεγάλες και απότοµες στροφές, ακόµα και µε κύµα η προπέλα δεν ξενερίζει, ούτε γλιστράει η πρύµη του. Είναι ένα διασκεδαστικό σκάφος στην οδήγηση και το αισθάνεσαι πραγµατικά ασφαλές στο νερό µε τους 100 ίππους. Έτσι, κατά τη γνώµη µου θα πω ότι οι 115 ίπποι θα ήταν πολλοί, ενώ µε τους 150-175 ίππους, µιλάµε για υπερβολή.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Συνοψίζοντας, το Saxdor 200 Sport έχει προταθεί για τα Βραβεία Motorboat International Motorboat Awards 2021, µαζί µε την υποψηφιότητά του για το Ευρωπαϊκό Powerboat της Χρονιάς, και κέρδισε τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Καλύτερων Σκαφών – εποµένως είναι ξεκάθαρο ότι είναι µια εµπορική επιτυχία.
Η εµφάνιση είναι στα δυνατά του σηµεία, αλλά το σκάφος συνδυάζει τη διασκέδαση και την αδρεναλίνη που νιώθει κανείς µε τζετ σκι και αλλά και τις πιο ήρεµες βόλτες, τις θαλάσσιες δραστηριότητες και τις κοντινές αποδράσεις. Θα ήταν επίσης µια καταπληκτική επιλογή σκάφους για ένα superyacht και ένα οικογενειακό σκάφος εξίσου ως τέντερ και στην αρχική τιµή που προσφέρεται έχει µία πολύ λογική σχέση ποιότητας-τιµής.
Στο µέλλον µπορεί να δούµε και επιλογή jet-drive από το ναυπηγείο, οπότε αυτό σίγουρα θα ανέβαζε το σκάφος στο επόµενο επίπεδο.
Βρείτε επιλεγµένα µοντέλα της SAXDOR στο µεγάλο κεντρικό περίπτερο της THRACE LABEA στην έκθεση Thessaloniki Boat & Fishing Show, 20-22 Οκτωβρίου στο ∆ιεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης (Helexpo).
Thrace Labea
+30 210 98 75 090
info@thracelabea.com