Technohull 999 SeaDNA Sport
Η Technohull λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια με το βλέμμα στο εξωτερικό, εδραιώνει την θέση της όλο και περισσότερο «φλερτάροντας» με αγορές ακόμα και εκτός Ευρώπης έχοντας δημιουργήσει ένα δίκτυο πωλήσεων σε αρκετές χώρες όπως Αγγλία, Βέλγιο, Φιλανδία, Τουρκία, Λετονία, Ρουμανία, Ολλανδία, Καραϊβική και Χόνγκ Κονγκ! Για την Technohull αυτό ήταν ένα φυσικό επακόλουθο και δεν με εκπλήσσει, έστω και αν είναι η μοναδική ελληνική εταιρία κατασκευής φουσκωτών που το έχει καταφέρει σε τέτοιο βαθμό.
Οι άνθρωποι της Technohull δουλεύοντας όλα αυτά τα χρόνια εντατικά πάνω στην ανάπτυξη των σκαφών τους παρουσιάζουν σήμερα μια ολοκληρωμένη γκάμα, σκάφη που ενώ το κάθε μοντέλο έχει εξ ολοκλήρου την δική του «προσωπικότητα», παράλληλα πληροί τα εξής «χαρακτηριστικά»: ιδιαίτερα υψηλές τελικές ταχύτητες, οικονομία στην κατανάλωση, ναυτική πολυτέλεια και όμορφη σπορ σχεδίαση.
Πρόσφατα το χαρτοφυλάκιο της Technohull εμπλουτίστηκε με άλλο ένα μοντέλο, το SeaDNA 999 Sport, το οποίο αποτελεί μια ακόμη έκδοση του SeaDNA 999 χωρίς την κρυφή καμπίνα στην πλώρη. Απευθύνεται σε όσους δεν τους ενδιαφέρει η ενδιαίτηση στο σκάφος αλλά το προτιμούν ανοιχτό, το οποίο και είχαν ζητήσει ορισμένοι πελάτες κατά καιρούς. Ο βασικός λόγος όμως που τώρα το υλοποίησαν είναι η αυξημένη ζήτηση του Technohull σαν βοηθητικό σκάφος(!) με μεγάλα yachts. Εκεί χρειάζονται ελεύθερη την πλώρη, και συγκεκριμένα έναν άνετο καναπέ για να χωρέσει όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα μεταφέροντάς τα από και προς την μαρίνα στο κότερο.
Έτσι παρότι στο παρελθόν είχαν κατασκευαστεί σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις ανοιχτά σκάφη, σήμερα η Technohull διαθέτει στην «φαρέτρα» της και επίσημα το SeaDNA 999 S στο οποίο έχουν πραγματοποιήσει τις απαραίτητες κατανομές βάρους αν και η διαφορά μεταξύ των δύο σκαφών είναι γύρω στα 70 κιλά (πιο ελαφρύ το Sport). Το συνολικό όμως βάρος του SeaDNA 999 έχει μειωθεί γύρω στα 200 κιλά χρησιμοποιώντας σύγχρονα υλικά που ενισχύουν την δομή του σκάφους χωρίς να «στοιχίζουν» σε βάρος. Απεναντίας δίνουν ακαμψία και αυτή την διαφορά των 200 κιλών που ακόμα και για ένα 10μετρο σκάφος είναι σημαντική.
Για την γάστρα του SeaDNA έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά, έχει σχεδιαστεί από τον βρετανό Adam Younger, εξειδικευμένος ναυπηγός στις γάστρες με στεπ, ο οποίος έχει σχεδιάσει αρκετές αγγλικές γάστρες γνωστών παγκοσμίως φουσκωτών με έμφαση τις επιδόσεις. Ο ίδιος έχει σχεδιάσει και τα υπόλοιπα σκάφη της Technohull με εξίσου σημαντικές επιδόσεις, όμως πιστεύω ότι το 10μετρο SeaDNA αγαπήθηκε περισσότερο γιατί αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση ενός φουσκωτού με πολύ γρήγορη και αξιόπλοη γάστρα με ένα σπορ κατάστρωμα, που δεν «στοιχίζει» στην λειτουργικότητά του. Παραμένει διαχρονικό και πιθανόν ένα από τα πλέον «καλοπουλημένα» 10μετρα της ελληνικής αγοράς. Μάλιστα ιδίως η γάστρα του φαίνεται να «αντέχει» σε ένα μεγάλο φάσμα ιπποδυνάμεων, «ρουφώντας» όπως χαρακτηριστικά είχα γράψει και στο παρελθόν όποιον κινητήρα έχει βγει στην αγορά. Έχουμε δει το SeaDNA να φορά από τον Yamaha 350 σε μονή ή διπλή τοποθέτηση ως την διπλή Verado 350 και είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό ότι ακόμα και μετά τους υπερβολικά υψηλούς για ένα 10μετρο σπορ – τουριστικό σκάφος 70 κόμβους, κρατά την ευθύγραμμη πλεύση χωρίς διατοιχισμούς ή ιδιαίτερο τιμόνεμα.
Εκτός από την γάστρα το SeaDNA 999 «απολαμβάνει» τις στιλιστικές παρεμβάσεις της εταιρίας όπου ανανεώνει την εικόνα του σκάφους παρουσιάζοντας κάτι μοντέρνο με έμφαση την πολυτέλεια. Για την κατασκευή τους χρησιμοποιούνται άριστης ποιότητας πρώτες ύλες (gelcoats, ρητίνες, υφάσματα) και υλικά υψηλής τεχνολογίας όπως airex, balsa, υαλοϋφάσματα τύπου biaxial ώστε να μπορούν τα σκάφη να ανταπεξέλθουν στις μεγάλες τάσεις που δέχονται ταξιδεύοντας σε τέτοιες ταχύτητες. Δεν χρησιμοποιείται ξύλο στα δοκάρια ή στις φρακτές τα οποία δένονται κάνοντας την γάστρα άκαμπτη και συμπαγή.
Το κατάστρωμα
Το SeaDNA 999 Sport στην θέση που βρισκόταν η κονσόλα, διαμορφώνει έναν μεγάλο και αναπαυτικό καναπέ σχήματος V ο οποίος μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε μια τραπεζαρία για τέσσερα άτομα. Το ίδιο εύκολα γίνεται και ένα μεγάλο sundeck βάζοντας τα μαξιλάρια στο κέντρο. Στα αριστερά υπάρχει ένα σκαλοπάτι για να διευκολύνει την μετακίνηση από και προς το κατάστρωμα ενώ ένα δεύτερο βρίσκεται πριν την δελφινιέρα. Αυτό όπως και όλο το ντεκ διαθέτει επένδυση τικ η οποία ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του σκάφους. Κάτω από τον καναπέ της πλώρης διαμορφώνονται δύο αμπάρια, ένα δεξιά ενιαίο με τον μπροστά μεγάλο χώρο, και έναν αριστερά απομονωμένο, ο οποίος είναι κατάλληλος και για σχοινιά.
Η συγκεκριμένη έκδοση έχει άλλη μία βασική διαφορά από την «κλασική», επιτρέπει την τοποθέτηση τεσσάρων καθισμάτων πίσω από την κονσόλα, μετακινώντας την ελαφρώς πιο μπροστά, κάτι που δίνει σε όλο τον χώρο περισσότερη άνεση. Κατά τα άλλα παραμένουν ως έχουν, η κονσόλα μπροστά ανοίγει ενιαία και εκτός από ένα μεγάλο ταμπούκι, κρύβει και wc ναυτικού τύπου, τεράστιο αμπάρι στην πρύμνη (μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ύπνο με την χρήση τέντας), πλατφόρμα μπάνιου με ντουζιέρα, χώρους για ηλιοθεραπεία και την πρύμνη είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά του καταστρώματος που είναι κατανεμημένα σωστά, αφήνοντας άπλα σε όλα τα σημεία. Να σημειώσουμε πως σε όλα τα αμπάρια υπάρχει ειδική επεξεργασία ώστε να μην υπάρχει πουθενά αφινίριστος πολυεστέρας.
Οι θέσεις κυβερνήτη συγκυβερνήτη είναι πτυσσόμενες, αναπαυτικές, τύπου μπάκετ, που δίνουν δυνατότητα καθιστής ή όρθιας οδήγησης.
Η κονσόλα ακολουθεί με το αεροδυναμικό της σχήμα το σχεδιαστικό στιλ του σκάφους και σχηματίζει μπροστά της άνετο κάθισμα. Είναι τοποθετημένη στην μέση αφήνοντας στις μπάντες άνετα περάσματα. Όμορφα τοποθετημένα τα όργανα του κινητήρα και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός στην κονσόλα η οποία ψηλά «γέρνει» προς τον κυβερνήτη προσφέροντας καλή ορατότητα στις ενδείξεις αλλά και κατάλληλη απόσταση από το τιμόνι ώστε να μην γέρνει μπροστά.
Η πρύμνη του 999 αφήνει διάδρομο αριστερά για τον οποίο μάλιστα παίρνει και πιστοποίηση B αντί για C, που έχουν τα περισσότερα σκάφη της κατηγορίας αφού σε περίπτωση κατάκλυσης νερού από εκεί αφαιρούνται άμεσα. Μάλιστα στο νέο καλούπι έχει υπερυψωθεί ο διάδρομος δέκα πόντους διαμορφώνοντας στην πρύμνη ένα σκαλοπάτι αποτρέποντας την είσοδο νερών από απότομο σταμάτημα ή «άγαρμπο» ανάποδα στις μηχανές. Αυτός ο διάδρομος διευκολύνει και την πρόσβαση του πρυμιού αμπαριού που ανοίγει με φορά κάθετη ως προς το διαμήκη άξονα του σκάφους.
Ο χώρος που προκύπτει στο εσωτερικό του είναι πραγματικά μεγάλος.
Στη θάλασσα
Έχοντας μεγάλη εμπειρία με την συγκεκριμένη γάστρα από προηγούμενες δοκιμές αλλά και ένα μεγάλο ταξίδι που είχα πραγματοποιήσει στο παρελθόν, για την δοκιμή του SeaDNA 999 Sport ένα πράγμα είχα στο μυαλό μου, άραγε ταξιδεύει όπως το κλασικό; Γιατί μπορεί η διαφορά του βάρους να είναι μόλις 70 κιλά, όμως η κατανομή του, δηλαδή που θα βρίσκεται αυτό παίζει το ρόλο του σε τόσο υψηλές ταχύτητες.
Όμως οι άνθρωποι της Technohull έχουν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στο ζύγισμα και την κατανομή βάρους ενός σκάφους τόσο από τον μεγάλο αριθμό σκαφών που έχουν κατασκευάσει όσο και από την συμμετοχή τους σε αγώνες φουσκωτών σκαφών, στην Ελλάδα και όχι μόνο.
Στον καθρέπτη του νέου SeaDNA βρισκόντουσαν δύο 300άρες VERADO τελευταίας γενιάς με το ενισχυμένο πόδι μετάδοσης και τελική σχέση 1,85:1 με προπέλες Bravo 28, όπου ήδη από τις 3.000 σ.α.λ. ταξίδευαν το σκάφος με 28,3 κόμβους. Φυσικά ορθοπλώρισμα δεν υπήρχε ούτε σε αυτή την έκδοση, και η πλεύση του δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από το «καμπινάτο».
Η δεκάμετρη στενή γάστρα συνεχίζει να ταξιδεύει ευθύγραμμα, και να παραμένει ευέλικτη σε κάθε καθώς στρίβουμε το ομολογουμένως όμορφο υδραυλικό τιμόνι των VERADO, ενώ η εκρηκτική επιτάχυνση κολάζει και … άγιο! Στην θέση διακυβέρνησης ο χειριστής έχει τον απόλυτο έλεγχο, με τα καθίσματα να σε κρατούν σταθερό και την ταχύτητα κρουαζιέρας να βρίσκεται ιδιαίτερα ψηλά, στους 45,2 κόμβους, καταναλώνοντας μόλις 1.65λτ/νμ και για τα δύο μοτέρ.
Κυνηγώντας την μέγιστη ταχύτητα οι μετρήσεις είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές.
Στις 6.350 σ.α.λ. φτάσαμε τους 71,6 κόμβους μια ταχύτητα που ακόμα και σε στημένα αγωνιστικά σκάφη δύσκολα συναντάμε.
Αυτή λοιπόν είναι η νέα έκδοση του SeaDNA και είναι μόνο θέμα γούστου για το πιο θα επιλέξει κάποιος αφού οι επιδόσεις παραμένουν ίδιες και στα δύο. Όπως και να’ χει, καμπινάτο ή ανοιχτό το SeaDNA παραμένει ένα από τα κορυφαία high performance RIB.
Απευθύνεται σε λάτρεις της ταχύτητας, και σε όποιους αναζητούν ένα σκάφος που να συνδυάζει ασφάλεια, τουριστικό κατάστρωμα ιδανικό για μια οικογένεια ή την παρέα και παράλληλα με «λίγες παραπάνω στροφές» να μεταμορφώνεται σε ένα σπορ σκάφος με υψηλές επιδόσεις χωρίς να αντιστοιχούν σε υψηλές καταναλώσεις. Το λοιπόν στις max ταχύτητες όσο και στις ανέλπιστα ψηλές cruising, το SeaDNA 999 ξεχωρίζει ενώ ακόμα πιο σημαντικό από την ταχύτητα είναι η συμπεριφορά του σκάφους στην θάλασσα σε όλο το φάσμα στροφών.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ολικό Μήκος 10.30 m
Ολικό Πλάτος 2.80 m
Εσωτερικό Μήκος 9.30 m
Εσωτερικό Πλάτος 1.75 m
Μήκος Γάστρας 9.50 m
Πλάτος Γάστρας 1.84 m
Γάστρα Deep V (2 vented steps)
Δίαμετρος Αεροθ. 0.35-0.53 m
Χωρ. Καυσίμου 490 lt (inox)
Χωρ. Νερού 175 lt
Κινητήρες 250ΗΡ – 2x350HP
Βάρος (χωρίς κινητήρες) 2000 kg
CE Κατηγορία B
210 4817 249 – www.technohull.com
Μετρήσεις SeaDNA 999
Σ.Α.Λ. KNOTS LT./HR LT./NM.
2.000 13,1 26,9 2,05
3.000 28.3 47 1.66
4.000 45,2 83 1.83
5.000 55.2 113 2.05
6.350 71.6 227 3.17
Η νέα έκδοση του SeaDNA 999 Sport διαθέτει καναπέ σχήματος V στην πλώρη, αντικαθιστώντας την κλασική κρυφή καμπίνα. Έτσι ο χώρος αυτός μετατρέπεται εύκολα σε τραπεζαρία ή ένα μεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας.
Άλλη μια βασική διαφορά της νέας αυτής έκδοσης, είναι ότι επιτρέπει την τοποθέτηση τεσσάρων καθισμάτων πίσω από την κονσόλα, μετακινώντας την ελαφρώς πιο μπροστά. Αυτό δίνει σε όλο το χώρο περισσότερη άνεση. Επίσης δημιουργήθηκε ένα σκαλοπάτι, λίγο μετά την πλατφόρμα, που αποτρέπει την είσοδο των νερών στο κατάστρωμα, μετά από απότομο κράτει.
Η κονσόλα μπροστά ανοίγει ενιαία και εκτός από ένα μεγάλο ταμπούκι, κρύβει και wc ναυτικού τύπου.
Οι θέσεις κυβερνήτη συγκυβερνήτη είναι πτυσσόμενες, αναπαυτικές, τύπου μπάκετ, που δίνουν δυνατότητα καθιστής ή όρθιας οδήγησης.