Το πεντάµετρο φουσκωτό RANGE SF16 παρουσιάστηκε στην έκθεση Boat & Fishing Show 2023 σηµαντικά βελτιωµένο σε φινίρισµα και κατασκευή, συνδυάζοντας πλεύση, στιβαρότητα και τη δυνατότητα να κινείται µε χρήση µικρών και µεσαίων ιπποδυνάµεων εξίσου καλά, όπως και µε τις µεγαλύτερες ιπποδυνάµεις.
Ήδη τα πρώτα RANGE SF16 έχουν παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους και ταξιδεύουν σε Αιγαίο και Ιόνιο, απολαµβάνοντας κάθε θαλασσινή εξόρµηση, για ψάρεµα ή βόλτα µε την οικογένεια, προσφέροντας ασφάλεια και ένα ιδιαίτερα λειτουργικό κατάστρωµα Αγγλικής φιλοσοφίας φουσκωτών.
H RANGE RIB αποτελεί το εγχείρηµα µίας καινούργιας Ελληνικής εταιρείας που δηµιουργήθηκε από ανθρώπους που ασχολούνται σχεδόν 35 έτη µε τα φουσκωτά µε πολλές ώρες στη θάλασσα. Καθώς τα πεντάµετρα φουσκωτά συνεχίζουν να «κυριαρχούν» όσον αφορά τις πωλήσεις σκαφών στη χώρα µας, το στοίχηµα ήταν να ξεκινήσουν από αυτή την απαιτητική κατηγορία.
Έτσι, το 5µετρο αµιγώς φουσκωτό RANGE RIB SF16 (µε χρήση όσο δυνατόν περισσότερο αεροθαλάµου και την λιγότερη δυνατή χρήση πολυεστέρα), είναι το πρώτο µοντέλο που µπήκε στη παραγωγή και παρουσιάστηκε την περσινή άνοιξη στην έκθεση σκαφών Boat & Fishing Show 2022, κερδίζοντας την αποδοχή του κοινού.
Σε επόµενο διάστηµα, θα ακολουθήσει ένα αρκετά µεγαλύτερο φουσκωτό µήκους 12 µέτρων και στα σχέδια βρίσκεται ένα RIB 8,5 µέτρων, όπου θα τηρούν την ίδια φιλοσοφία, λειτουργικότητα, προσηλωµένα σε καθαρές γραµµές µε ποιότητα και ναυτοσύνη.
Προς το παρόν, το 5µετρο Range RIB πάει ιδιαίτερα καλά στις πωλήσεις, δηµιουργώντας απαιτήσεις για συστηµατική παραγωγή, χωρίς να επηρεάζει τις παραδόσεις και τον προγραµµατισµό.
Ένα σκάφος, όσο όµορφο και αν είναι, δεν θα κερδίσει την εκτίµηση του ιδιοκτήτη του αν δεν ταξιδεύει καλά. Γι’ αυτό το λόγο, για το RANGE SF16 επιλέχθηκε µία αξιόπλοη γάστρα µε βαθύ V που φτάνει στο deadrise τις 24 µοίρες.
O συνδυασµός της γάστρας, µε το σωστό ζύγισµα του σκάφους, σύµφωνα µε τα Εγγλέζικα πρότυπα, χαρίζουν κορυφαία απόσβεση και ευθύγραµµη πλεύση, ώστε στη θάλασσα η οδηγική αίσθηση να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδo για την κατηγορία του, προσφέροντας ξεκούραστο ταξίδι, αµεσότητα, φιλική και υπάκουη συµπεριφορά στις διορθώσεις του χειριστή, χωρίς “καρφώµατα” και σπρέι.
Ακόµα και µε µικρό κινητήρα 60 ίππων, ιπποδύναµη ιδιαίτερα χαµηλή για ένα τέτοιο RIB, ταξιδεύει αξιόλογα µε µέγιστη ταχύτητα τα 30 mph στις 5800 σ.α.λ ενώ το σκάφος µπορεί να σταθεί πλαναρισµένο γύρω στα 9,5 mph στις 3.250 στροφές. Φυσικά η συνιστώµενη ιπποδύναµη είναι οι 100 – 115 ίπποι όπου θα υπολογίσετε τελική ταχύτητα 41 µε 45 mph και κατανάλωση από 0,60-0,80 λίτρα/µίλι.
Το κατάστρωµα
Φινέτσα, άπλα, και λειτουργικοί χώροι είναι τα χαρακτηριστικά του καταστρώµατος που διαµορφώνει ένα φιλόξενο ντεκ που δεν στερείται σε χώρους και ανέσεις για το πλήρωµα, και παραπέµπει σε κατηγορία από µεγαλύτερα σκάφη.
Η εταιρία έχει σχεδιάσει 6 διαφορετικές προσεγγίσεις στην διαρρύθµιση του ντεκ, την τοποθέτηση της κονσόλας, της θέσης διακυβέρνησης και λοιπού εξοπλισµού ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Οι custom λύσεις είναι σηµαντικός παράγοντας επιλογής, ιδίως πιο έµπειρων χειριστών, αφού είναι σε θέση να γνωρίζουν τις προτεραιότητες που έχουν, ανάλογα τη χρήση, κάνοντάς το πιο κατάλληλο για ψάρεµα ή αναψυχή πάνω στα δικά τους µέτρα.
Σε κάθε περίπτωση η κλασική σχεδίαση είναι κατάλληλη και λειτουργική. Η κονσόλα βρίσκεται κεντρικά του σκάφους, ενσωµατωµένη στο κρεβάτι ηλιοθεραπείας, ενώ πίσω ακολουθεί η διπλή θέση του χειριστή.
Οι αεροθάλαµοι κατασκευάζονται από ύφασµα µπαλονιού ORCA P/F, 1670 DT, 1ης διαλογής (866) ώστε να έχουν αντοχή και το µεγαλύτερο προσδόκιµο ζωής. Επιπλέον τοποθετούνται πολυεστερικά πλαϊνά πατήµατα εισόδου, όπου ανήκουν και αυτά στο πλούσιο στάνταρ εξοπλισµό.
Ξεκινώντας από την πλώρη, παρατηρούµε την δελφινιέρα, που δίνει εύκολο πάτηµα στην είσοδο ενώ επιπλέον δηµιουργεί χώρο για την άγκυρα και το έκταµά της. Η αντιολισθητική επιφάνεια και οι πτυσσόµενες δελφινιέρες στην άκρη βοηθούν επιπλέον στην ασφάλεια του πληρώµατος καθώς µπαίνει από το ντόκο του λιµανιού.
Στη βάση της δελφινιέρας, κάτω από το καπάκι του στρίτσου, διαγράφεται στο gel coat του σκάφους ανάγλυφα το όνοµα Range RIB, µια λεπτοµέρεια που δείχνει και το µεράκι που έχει κατασκευαστεί αυτό το RIB.
Σηκώνοντας τη µαξιλάρα της πλώρης βρίσκεται το εξαιρετικά µεγάλο πλωριό αµπάρι, όπου µπορεί να χωρέσει τα σωστικά του σκάφους καθώς και άλλο εξοπλισµό, ακόµα και πέδιλα σκι, ψαροτούφεκα κλπ.
H κονσόλα
H κονσόλα διαθέτει περιµετρικά ανοξείδωτο roll bar µε έξι σηµεία στήριξης, που δίνει κράτηµα και το ύψος της είναι τέτοιο ώστε να προσφέρει στον κυβερνήτη προστασία µε το παρµπρίζ όταν οδηγεί καθιστός. Το τιµόνι και το χειριστήριο είναι ελαφρώς υπερυψωµένα δίνοντας την δυνατότητα όρθιας οδήγησης. Μάλιστα, η θέση διακυβέρνησης διαθέτει ανοξείδωτη πλάτη µε ρύθµιση που ασφαλίζει µπροστά για να µπορούµε να ταξιδεύουµε ακουµπώντας µε το ισχίο.
Ακολουθεί ένας πρόσθετος διθέσιος καναπές στη πρύµνη ( η τριθέσιος αν επιθυµεί ο πελάτης ) ο οποίος αφήνει πέρασµα και από τις δύο πλευρές για τους φίλους του ψαρέµατος. Σηκώνοντας το µαξιλάρι αποκαλύπτεται ένα βαθύ ταµπούκι, και το ίδιο συµβαίνει στο κάθισµα του κυβερνήτη.
Κατάπρυµα, στον στάνταρ εξοπλισµό περιλαµβάνονται ένας ανοξείδωτος ιστός ναυσιπλοΐας, καθώς και οι πασαρέλες µπάνιου. Στο ίδιο σηµείο υπάρχουν δύο αποθηκευτικοί χώροι για τα σχοινιά, µπαλόνια πρόσδεσης κλπ.
Η τοποθέτηση πατώµατος foam πίσω και στα πατήµατα ανήκει στον στάνταρ εξοπλισµό, και δίνει τόσο οπτικά όσο και σε αίσθηση και ασφάλεια.
Στη θάλασσα
Εντυπωσιασµένοι στην προηγούµενη δοκιµή από την συµπεριφορά του σκάφους σε καιρό, µε ισχυρό Βοριά, και µε την ελάχιστη ιπποδύναµη των 60 HP, ανυποµονούσαµε για την δοκιµή του σκάφους µε.… κάτι µεγαλύτερο. Το τηλεφώνηµα έγινε, η δοκιµή κλείστηκε άµεσα, λόγω του ότι το σκάφος έπρεπε να παραδοθεί άµεσα στον τυχερό ιδιοκτήτη του.
Αυτή τη φορά µε το µοτέρ της HONDA των 80 ίππων ( όχι VTEC όπως η 100αρα) µε 17αρα προπέλα, µε σχεδόν γεµάτο το ρεζερβουάρ των 160 λίτρων και µε όλα τα σταθερά βάρη (2 µπαταρίες, βοηθητική, τανκ βοηθητικής, άγκυρες, κ.τ.λ) , βρεθήκαµε στο λιµάνι της Νέας Μάκρης. Ο καιρός µας επιφύλαξε “άσχηµο παιχνίδι ”, µιας και ο νοτιάς είχε ένταση 4-5 µποφόρ και οι ριπές του ανέµου ξεπερνούσαν τα 50 χλµ/ώρα.
Οριακές συνθήκες λοιπόν από θέµα καιρού, παρόλα αυτά εντυπωσιαστήκαµε για µια ακόµα φορά, µε την εξαιρετική απόσβεση του σκάφους, ακόµη και στο Νοτιά που όλοι γνωρίζουµε ότι φέρνει µεγάλο κυµατισµό στην περιοχή. Η HONDA των 80 ίππων πραγµατικά έσπρωχνε το σκάφος µε δύναµη, προσφέροντας άµεσο πλανάρισµα, και εξαιρετικές επιδόσεις για 5µετρο σκάφος, φτάνοντας µε τη «βοήθεια» του καιρού τους 35,2 κόµβους στο GPS.
Οι καταναλώσεις, σύµφωνα µε τα ψηφιακά όργανα της HONDA, κυµάνθηκαν µεταξύ 0,65 λίτρα/µίλι και 0,78 λίτρα/µίλι, στις ταχύτητες κρουαζιέρας των 20 – 25 κόµβων, µε µέγιστη κατανάλωση τα 0,93 λίτρα/µίλι στις 6150 στροφές και την µέγιστη ταχύτητα του σκάφους.
Ο νέος 80άρης εξωλέµβιος της Honda (16-βάλβιδος κινητήρας 1.496cc) αποτελεί µία εξαιρετική επιλογή, µε οµαλή και αθόρυβη ισχύ που συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις και υψηλή εξοικονόµηση καυσίµου. Η σπορ γάστρα, «υπάκουε» το σύστηµα ενισχυµένης ροπής χαµηλών στροφών της Honda (Blast) καθώς και ο προγραµµατισµένος ηλεκτρονικός ψεκασµός καυσίµου PGM-FI προσφέροντας άµεση επιτάχυνση, θέτοντας το σκάφος σε πλανάρισµα πολύ γρήγορα.
Ταυτόχρονα, το σύστηµα ECOmo ρυθµίζει την αναλογία καυσίµου – αέρα , βελτιώνοντας σηµαντικά την κατανάλωση, επιτυγχάνοντας έως και 20% εξοικονόµηση καυσίµου.
Συµπερασµατικά, το 5µετρο RIB της Range διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αναζητά κάποιος από ένα σκάφος της κατηγορίας του. Συνδυάζει κορυφαία απόσβεση, µε ένα φιλόξενο, τουριστικό κατάστρωµα, στιβαρότητα, οικονοµία στην χρήση µε υψηλό δείκτη value for money.
∆ιατίθεται µε έναν πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισµό, µπορεί να φιλοξενήσει την οικογένεια για τις µικρές ή µεγαλύτερες εξορµήσεις, απολαµβάνοντας την θάλασσα µε ασφάλεια και άνεση!
RANGE RIB
6952 312 321
info@rangerib.com
rangerib.gr@gmail.com