Βαθιά Καθετή: Δολώματα & Καλάμι
Ο ψαράς, καλό είναι να µπορεί ανά πάσα στιγµή να προσαρµόζεται στις υπάρχουσες καταστάσεις, και να τροποποιεί τον τρόπο ψαρέµατός του. Έτσι ώστε να έχει συνεχείς επιτυχίες, ανεξαρτήτως εποχής, τόπου και ψαριών που θα συναντήσει. ∆ύο προτάσεις χρήσιµες για το ψάρεµα της βαθιάς καθετής, αφορούν στο δόλωµα και στο βραχίονα του µηχανισµού.
Χρησιµοποιούµε, αν µπορούµε τα δολώµατα της περιοχής που ψαρεύουµε
Αρκετές φορές, ανακαλύπτουµε ότι τα µεγάλα ψάρια τα οποία συλλαµβάνονται στις αρµατωσιές µας, έχουν πιαστεί τρώγοντας τα µικρότερα που πιάστηκαν νωρίτερα. Για παράδειγµα, δείτε στις φωτογραφίες 1 και 2, ένα πελαγίσιο χάνο φαγωµένο από µια κοκκινοσκορπίνα. Με αποτέλεσµα η τελευταία να καταλήξει στη βάρκα µας. Όλοι µας γνωρίζουµε καλά, ότι τα µεγαλύτερα ψάρια, «γευµατίζουν» µε τα µικρότερα της περιοχής τους. Αν λοιπόν, τεµαχίσουµε δύο τρία µικρά ψάρια. Όπως κάναµε εµείς µε τον πελαγίσιο χάνο της φωτογραφίας 3, και τα δολώσουµε, έχουµε πολύ µεγάλες πιθανότητες να ξεγελάσουµε και το θηρευτή τους.
Αντικαθιστούµε τον άκαµπτο βραχίονα της µπαλαδοκαθετής µας µε ένα καλάµι
Αρκετές φορές, ειδικά αν έχει έντονο κυµατισµό, χάνουµε ψάρια στα µεσόνερα, πριν αυτά καταλήξουν στο σκάφος µας. Κύριος λόγος, η ακαµψία του σωλήνα που συνοδεύει συνήθως τις µπαλαδοκαθετές, και παίζει το ρόλο του καλαµιού (Φωτογραφία 4). Για να µετριάσουµε τις αρνητικές συνέπειες στο ψάρεµά µας µε µπαλαδοκαθετή, µπορούµε εύκολα να αντικαταστήσουµε το σωλήνα µε ένα πραγµατικό καλάµι (όπως φαίνεται στη φωτογραφία 5). Αποσβένοντας πολύ καλύτερα τον υπάρχοντα κυµατισµό και µειώνοντας τις απώλειες ψαριών, στη διαδροµή της καθετής µας προς το σκάφος.
Ένα καλάµι συρτής, µε rollers ή δαχτυλίδια, 30-60 λίµπρες, κοµµένο στο σωστό σηµείο, είναι ότι χρειάζεται για να διορθώσουµε το πρόβληµα. Στο κόψιµό του, θα εφαρµόσουµε ένα µακρύ ανοξείδωτο πείρο. Έτσι ώστε και να στηρίζεται σταθερά στη µπαλαδοκαθετή µας, αλλά και να είναι αρκετά µέσα στο καλάµι µας. Προστατεύοντάς το από σπάσιµο λόγω των αναπτυσσόµενων τάσεων. Η κατασκευή ολοκληρώνεται µε χρήση µιας δυνατής κόλλας. Η οποία θα συνδέσει για πάντα το καλάµι, µε το σιδερένιο πείρο που χρησιµοποιήσαµε για βάση του.