Ένα από τα σηµαντικότερα θέµατα που ανακύπτουν στη σωστή χρήση και µακροζωία ενός κινητήρα, είναι η ποιότητα λειτουργίας του συστήµατος τροφοδοσίας, το οποίο θα πρέπει να είναι πεντακάθαρο και µε καύσιµα κατάλληλης ποιότητας.
Στον κινητήρα του αυτοκινήτου µας και ακόµη πιο επιτακτικά στο ναυτικό κινητήρα, το καύσιµο πρέπει να είναι της προβλεπόµενης ποιότητας, για να λειτουργήσει ο κινητήρας σωστά και στο µέγιστο των επιδόσεων του. ∆υστυχώς για εµάς, δεν είναι ευρύτερα γνωστό ότι η βενζίνη «παλιώνει» µετά από 2 µήνες περίπου και αρχίζει και αλλοιώνεται χηµικά επειδή οξειδώνεται, τα οκτάνια της αρχίζουν και µειώνονται, ο κινητήρας την καίει δυσκολότερα και δεν αποδίδει το ίδιο µε τη «φρέσκια». Eκτός αυτού αρχίζει να γίνεται σα ζελέ, βουλώνοντας διάφορα τµήµατα του συστήµατος τροφοδοσίας και αφήνοντας κατάλοιπα παντού. Στους 2χρονους «καρµπυρατεράτους» κινητήρες που θα αφεθούν σε χειµερινή αποθήκευση για µήνες µε το σύστηµα τροφοδοσίας γεµάτο µε βενζίνη, υπάρχει ο κίνδυνος να βουλώσουν µε κατάλοιπα τα ζιγκλέρ (µικρές τρύπες που ψεκάζουν την βενζίνη εντός των καρµπυρατέρ), και έτσι να ψεκάζεται λιγότερη βενζίνη, η οποία λόγω της φύσης του 2χρονου κινητήρα αραιώνει το λάδι λίπανσής του. Αν κάποιος ξεχειµωνιάσει τον κινητήρα µε βενζίνη που έχει παλιώσει, πετώντας τον χωρίς σέρβις στην θάλασσα, το αποτέλεσµα θα είναι η µειωµένη λιπαντικότητα, η οποία µπορεί να οδηγήσει σε φθορές, ακόµη και σε θεαµατική καταστροφή του κινητήρα. Στους 4χρονους το πρόβληµα είναι αρχικά λιγότερο έντονο, αλλά η παλιά βενζίνη δεν καίγεται αποτελεσµατικά, γιατί τα µπέκ σε ένα σύστηµα ψεκασµού δεν την ψεκάζουν σε πολύ µικρές σταγόνες, αφού έχει γίνει παχύρευστη. Έτσι η παλιά βενζίνη αφήνει πολλά κατάλοιπα άνθρακα, καπνιά δηλαδή, η οποία τρυπώνει στα ελατήρια των εµβόλων, στερεοποιείται λόγω των υψηλών θερµοκρασιών και τα ελατήρια «στοµώνουν» φθείροντας τους κυλίνδρους. Μάλιστα, εάν το πρόβληµα αφεθεί στην τύχη του, υπάρχει ακόµη και η περίπτωση κολλήµατος των εµβόλων,. Γνωρίζοντας τα παραπάνω, και θέλοντας να προστατέψουν τον πελάτη αλλά και την φήµη των κινητήρων τους από βλάβες -οι οποίες στον αµύητο κυβερνήτη φαίνονται τυχαίες αλλά δεν είναι-, οι κατασκευαστές κινητήρων έκαναν εκτεταµένες µελέτες για προϊόντα που θα µπορούσαν να αποτρέψουν τα παραπάνω προβλήµατα. Μετά από αρκετές µελέτες και χρήση υψηλής χηµικής τεχνολογίας πετρελαϊκών αποσταγµάτων, οι τεχνικοί της Mercury Mariner και της θυγατρικής Quicksilver κατέληξαν σε προϊόντα που κοστίζουν λίγο αλλά προσφέρουν πολλά, συγκριτικά µε τα προβλήµατα που θα ανέκυπταν από την αποσύνθεση της βενζίνης.
Τα προϊόντα αυτά είναι χηµικά πρόσθετα, τα προσθέτουµε στα καύσιµα µε κάποια αναλογία και διατηρούν την βενζίνη αναλλοίωτη για αρκετούς µήνες, προστατεύουν το σύστηµα τροφοδοσίας από οξειδώσεις, αποτρέπουν τη δηµιουργία ζελέ ή καταλοίπων, και κρατούν τα µπεκ ή τα καρµπυρατέρ και το σύστηµα τροφοδοσίας καυσίµου καθαρό και απαλλαγµένο από προβλήµατα που σχετίζονται µε το καύσιµο. Παρά την υψηλή ποιότητα των παρακάτω περιγραφόµενων πρόσθετων, οι τεχνικοί της Mercury Mariner συµβουλεύουν να αναζητούµε πάντοτε την καλύτερη δυνατή ποιότητα βενζίνης, από σταθµούς που πωλούν µεγάλες ποσότητες, ώστε να µην κάθεται στις δεξαµενές τους αρκετό καιρό, καθώς και επιχειρήσεις που σέβονται τους πελάτες τους και καθαρίζουν τις δεξαµενές τους, τις αντλίες τους και τα λοιπά συστήµατα συχνά. Επίσης, πρέπει να ελέγχουµε τακτικά, είτε εµείς, είτε κάποιος µηχανικός, την ύπαρξη νερού στα ρεζερβουάρ καυσίµου, τα φίλτρα και τις σχετικές σωληνώσεις, αφού το νερό είναι επιζήµιο στο σύστηµα τροφοδοσίας. Σε τέτοια περίπτωση, οι ειδικοί συµβουλεύουν την πλήρη αντικατάσταση του καύσιµου στο ρεζερβουάρ µε νέο φρέσκο καύσιµο. Τα παρακάτω προϊόντα θα προστατέψουν τον κινητήρα σας αποτελεσµατικά, τόσο στη συχνή του χρήση, όσο και στην µακρά αποθήκευση του κινητήρα.
Το Quickare είναι ένα βελτιωτικό καυσίµου το οποίο µπορεί να αναµιχθεί µε οποιοδήποτε είδος βενζίνης. Όταν αναµιχθεί µε τη βενζίνη του ρεζερβουάρ σας σε κάθε γέµισµα, µπορεί να αποτρέψει συνήθη προβλήµατα του συστήµατος τροφοδοσίας όπως:
- Οξείδωση καυσίµου και αποσύνθεσή του
- Υγρασία και διάβρωση
- Κολλώδη και βερνικώδη κατάλοιπα
- ∆ιαχωρισµό φάσης µεταξύ νερού και καυσίµου
Η χρήση του Quickare σε κάθε γέµισµα:
- Μεγιστοποιεί τις επιδόσεις του κινητήρα για κάθε τύπο βενζίνης
- Βοηθά στο να ελεγχθεί η συσσώρευση καταλοίπων από την αποσύνθεση του καυσίµου και η υγρασία µε τα επακόλουθα φαινόµενα διάβρωσης από αυτήν
- Καθαρίζει όλο το σύστηµα τροφοδοσίας από υπάρχοντα κολλώδη και βερνικώδη κατάλοιπα στις γραµµές καυσίµου, ρεζερβουάρ, καρµπυρατέρ και ψεκαστήρες (µπεκ), βαλβίδες εισαγωγής και µπουζί
- Κρατά το καύσιµο φρέσκο έως τρεις µήνες µεταξύ των γεµισµάτων του ρεζερβουάρ,
- 30 ml προϊόντος µπορούν να βελτιώσουν περίπου 46 λίτρα καυσίµου, ενώ ένα µπουκαλάκι των 355 ml φτάνει για να βελτιώσει περίπου 545 λίτρα καυσίµου.
Προσθέστε Quickstor στο καύσιµο πριν την µακρά αποθήκευση του κινητήρα σας, για να εξασφαλίσετε ότι αυτό θα διατηρηθεί έως ότου εκκινήσετε τον κινητήρα σας στην αρχή της επόµενης σεζόν.
Χρησιµοποιήστε το Quickstor για να:
- Αποτρέψετε το καύσιµο από το να διασπαστεί χηµικά, να οξειδωθεί και να αποσυντεθεί
- Αποτρέψετε το να δηµιουργηθεί διάβρωση στο σύστηµα τροφοδοσίας καυσίµου
- Αποφύγετε την δηµιουργία κολλωδών και βερνικωδών καταλοίπων στα καύσιµα και κατά συνέπεια και στις γραµµές τροφοδοσίας καυσίµου, τα καρµπυρατέρ και τους ψεκαστήρες (µπεκ)
- Λιπάνετε τους ψεκαστήρες και τα καρµπυρατέρ
- Σταθεροποιήσετε το καύσιµο για ένα έτος.
30ml προϊόντος µπορούν να συντηρήσουν 23 περίπου λίτρα καυσίµου ενώ ένα µπουκαλάκι των 355 ml συντηρεί περίπου 273 λίτρα καυσίµου.