Αυτό το άρθρο αφορά ένα νέο σκάφος που κατασκευάστηκε από τη VIKING Norsafe Hellas, το MUNIN S1200 Cabin HCG, το οποίο θα υπηρετεί στο Λιμενικό Σώμα Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Μέχρι τώρα, μεταξύ άλλων προϊόντων και πλοίων, η ελληνική εταιρεία έχει παραδώσει στο Λιμενικό Σώμα Ελληνικής Ακτοφυλακής ένα (1) MUNIN S1200 Cabin και οκτώ (8) MUNIN S1200 Extended Cabin , ένα (1) MUNIN S1200 Open και ένα (1) MUNIN S1200. Τακτική προς τον Ελληνικό Στρατό και σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή του πρώτου από τα συνολικά 41 MUNIN S1200 Armored για τον Ελληνικό Στρατό, του 6ου υποτύπου του MUNIN S1200 στην ελληνική απογραφή. Όλα τα πλοία κατασκευάστηκαν τοπικά στην Ελλάδα στο εργοστάσιο κατασκευής της VIKING Norsafe Hellas στη Θήβα.
Το νέο σκάφος μοιάζει πολύ με το MUNIN S1200 Cabin αλλά είναι εξοπλισμένο με διαφορετικά ηλεκτρονικά και είναι εξοπλισμένο με εσωλέμβιους κινητήρες ντίζελ. Το σκάφος είναι δωρεά της REGGEBORGH INVEST BV στη Μονάδα Ειδικών Αποστολών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Κέρκυρας (Κέρκυρα). Το Norsafe Munin S-1200 αντιπροσωπεύει μια πλατφόρμα αιχμής για όλες τις ομάδες επαγγελματιών χρηστών που απαιτούν την υψηλότερη δυνατή ποιότητα όσον αφορά την αξιοπλοΐα, τη φιλικότητα προς τον χρήστη και την ασφάλεια στη θάλασσα υπό όλες τις συνθήκες.
Το νέο MUNIN S1200 HCG έχει συνολικό μήκος 12 μέτρα, δοκό 3,5 μέτρα και μέγιστο βύθισμα 0,9 μέτρα. Το σκάφος έχει τελική ταχύτητα περίπου 70 kt με πλήρες καύσιμο και 4 άτομα και περισσότερα από 50 kt με πλήρες φορτίο. Αυτό είναι το πιο γρήγορο σκάφος στην απογραφή της Ελληνικής Ακτοφυλακής! Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τροφοδοτείται από μια τριπλή εξωλέμβια εγκατάσταση Mercury Verado 450R hp σε σύγκριση με τους υποτύπους MUNIN S1200 Tactical και Armored που είναι εξοπλισμένοι με 3 x 400 hp. Είναι ικανό να μεταφέρει 4 άτομα μέσα στο πιλότο του σε καθίσματα μετριασμού κραδασμών ενώ έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και 12 άτομα συνολικά.
Το σκάφος έχει πρόβλεψη για δύο πολυβόλα τοποθετημένα σε βάθρα πίσω από την καμπίνα. Η γάστρα είναι κατασκευασμένη από σάντουιτς από υαλοβάμβακα με έγχυση βινυλεστέρα. Το υλικό πυρήνα είναι Divinicell υψηλής πυκνότητας και τα στρώματα είναι τετράγωνα κατευθυντικά χαλάκια.
Το κατάστρωμα είναι επίσης κατασκευασμένο από σάντουιτς από υαλοβάμβακα αλλά με μικρότερο βάρος και πυκνότητα δομικών υλικών. Η γάστρα είναι τύπου deep-V δύο βαθμίδων με τραβέρσα με άμβλυνση κραδασμών, σταθερότητα και ευελιξία, κατασκευασμένη για να παρέχει βέλτιστη ικανότητα διατήρησης της θάλασσας σε όλες τις ταχύτητες και σε όλες τις συνθήκες. Το Craft είναι πιστοποιημένο για λειτουργία σε ανέμους έως και Beaufort Force 8 και σημαντικό ύψος κύματος έως 4 m. Ένα φτερό πολυαιθυλενίου βαρέως τύπου, που προστατεύεται από διπλό δέρμα από ενισχυμένο PVC, προστατεύει τη γάστρα απορροφώντας τις κρούσεις. Το κατάστρωμα καλύπτεται με αντιολισθητική επιφάνεια βαρέως τύπου.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σκάφους παρέχεται από τη Navico και περιλαμβάνει ραντάρ πλοήγησης Simrad Halo 24, Lowrance MFD, αισθητήρα FLI E/O, μαγνητική πυξίδα Ritchie 100 mm, Simrad RS40 Marine VHF Radio Class D και αισθητήρα βάθους AIRMAR P79. Στην ταράτσα υπάρχουν κεραίες για VHF και GPS, φώτα πλοήγησης, EPIRB, δυνατός hailer και τηλεχειριζόμενος προβολέας LED. Στο μπροστινό μέρος υπάρχει καμπίνα κατάλληλη για τη διαμονή του προσωπικού, WC καθώς και άλλοι αποθηκευτικοί χώροι. Στο πίσω μέρος του πιλοτηρίου υπάρχει ελεύθερος χώρος στο κατάστρωμα κατάλληλος για τις επιχειρησιακές ανάγκες του πληρώματος.
Το σκάφος έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί τον ρόλο της περιπολίας, της επιβίβασης και της επιθεώρησης, με διάταξη καταστρώματος που επιτρέπει στο πλήρωμα να λειτουργεί αποτελεσματικά και άνετα για μεγάλες χρονικές περιόδους. Η διάταξη και η απόδοση του σκάφους εξασφαλίζει βέλτιστες εργασίες επιθεώρησης και εργασίας. Να σημειωθεί ότι η μελέτη και η κατασκευή του σκάφους πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Πηγή: limenikanea.gr
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τον κο Στέφανο Γκίκα, βουλευτή Κέρκυρας και δημοσιεύτηκαν στον λογαριασμό του στο Facebook