Με κλασική διαρρύθµιση και χωρίς να γίνεται σπατάλη χώρου σε κανένα σηµείο, το 4.10 Tender της Viper αποδεικνύει ότι το µήκος δεν έχει τόση σηµασία όσο το να έχουµε την δυνατότητα να διασκεδάσουµε µε ένα προσιτό οικονοµικά φουσκωτό, εύκολο στην ανέλκυση – καθέλκυση και µε ελάχιστο κόστος συντήρησης και χρήσης.
Βγάζει άνετους χώρους στο εσωτερικό του κάνοντάς το άκρως λειτουργικό για ένα RIB µε ολικό µήκος τα 4.1 µέτρα. Η γάστρα του είναι σχεδιασµένη για να προσφέρει γρήγορο και ξεκούραστο ταξίδι, χωρίς να χρειάζεται µεγάλους κινητήρες για να κινηθεί αξιόλογα. Όπως είδαµε στις µετρήσεις µε τον 40άρι Suzuki µπορεί να φτάσει τους 27,8 κόµβους στις 6100 σ.α.λ. Για το καλύτερο ζύγισµα, το ανοξείδωτο τανκ καυσίµου έχει τοποθετηθεί εσωτερικά, αντιµετωπίζοντας το γνωστό θέµα ορθοπλωρίσµατος που συναντάµε συνήθως σε αυτά τα µήκη ενώ και οι αεροθάλαµοι συµµετέχουν στην πλεύση (απαραίτητο για τα µικρά RIB) διατηρώντας ευστάθεια σε κάθε περίπτωση.
Η κατασκευή των αεροθαλάµων γίνεται στο εργαστήριο της εταιρίας, όπου λειτουργεί η F Kotsampasis και η οποία ξεκίνησε µε την κατασκευή αεροθαλάµων εδώ και πολλά χρόνια πριν περάσει στην κατασκευή φουσκωτών. Συνεχίζει βέβαια να κατασκευάζει τα µπαλόνια από αρκετές γνωστές ελληνικές εταιρίες φουσκωτών. Στο Tender 410 χρησιµοποιεί αεροθαλάµους διαµέτρου 0,48 µ. µάρκας Pennel & Flipo 1.100dtex µε προσθήκη αντιολισθητικής επιφάνειας, απαραίτητη για τους ψαροτουφεκάδες που ταξιδεύουν καθισµένοι στους αεροθαλάµους.
Με βάρος σκάφους µόλις 180 κιλά η µετακίνηση του Tender 410 είναι παιχνιδάκι ακόµα και από ένα µικρό επιβατικό αυτοκίνητο ενώ και για την αποθήκευσή του δεν είναι απαραίτητο το παρκινγκ σκαφών λόγω του µικρού του όγκου, χωρά ακόµα και σε µια πιλοτή χωρίς να πιάνει ιδιαίτερο χώρο.
Το κατάστρωµα
Από την πρώτη µατιά βλέπεις πως το Tender 410 έχει τον σωστό χώρο στο κατάστρωµα, το οποίο κρατά λιτή γραµµή αφήνοντάς µόνο τα απαραίτητα στο ντεκ. Η κονσόλα έχει χαµηλή σχεδίαση (ιδανική για χρήση Tender), διαθέτει κάθισµα µπροστά και ένα µικρό ανοξείδωτο ρολ µπαρ που θα αποτελέσει σηµείο στήριξης του χειριστή αλλά και για όποιον στέκεται ή κινείται γύρω της. Κάτω από το τιµόνι υπάρχει πλαστικό στεγανό ντουλάπι που οδηγεί στο εσωτερικό της σε δύο ορόφους για τον εξοπλισµό µας. Στον καναπέ της πρύµνης η πλάτη πέφτει µπροστά αν χρειαστεί να σηκώσουµε τέρµα τον κινητήρα ενώ κάτω από το κάθισµα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος.
Στην πλώρη ο καναπές κρύβει το δεύτερο αµπάρι αλλά και µία πλαστική δέστρα, κολληµένη στον αεροθάλαµο. Αν θέλει ο ιδιοκτήτης µπορεί να το εξοπλίσει µε ένα πρόσθετο κοµµάτι που φτάνει ως την κονσόλα και διαµορφώνει µια ξαπλώστρα για να απολαύσετε τον ήλιο. Επίσης είναι στη διάθεση του υποψήφιου αγοραστή να επιλέξει την κονσόλα, το κάθισµα και γενικότερα τη διαµόρφωση που επιθυµεί αφού η F-Kotsampasis δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει τι του αρέσει.
Στη θάλασσα
Ρίξαµε εύκολα από τη µικρή γλίστρα στην Αγία Μαρίνα το Tender 410 θυµίζοντας πόσο εύκολη είναι η χρήση ενός τέτοιου σκάφους. Με δύο άτοµα πλήρωµα ξεκινήσαµε για να µετρήσουµε το σκάφος και να το δούµε στο νερό µε τον Suzuki DF 40 Hp. Η πρόωση ήταν αρκετή για να ταξιδέψει το σκάφος αξιόλογα φτάνοντάς το τελική τους 27,8 κόµβους. Θα υπολογίσετε σαν ταχύτητα κρουαζιέρας τους 4.500 σ.α.λ. µε 16,7 κόµβους. Από την θέση του χειριστή αυτό που πρόσεξα ήταν η άµεση ανταπόκριση στο τιµόνι και η «παιχνιδιάρικη» διάθεση µε τους αεροθαλάµους να διορθώνουν τις κλίσεις του σκάφους σε κάθε περίπτωση. Παρά το αεράκι, που επικρατούσε εκτός του κόλπου, παραµείναµε στεγνοί ενώ εµφανή ήταν και η στιβαρή κατασκευή του αφού σε καµία περίπτωση δεν ακούσαµε µηχανικούς ήχους και τριξίµατα. Συµπερασµατικά το Viper 410 αποτελεί ένα φουσκωτό απάντηση στην κρίση αφού και ο κατασκευαστής το διαθέτει σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιµές.
Έτσι µιλάµε για ένα πακέτο σκάφους κινητήρα που τόσο το κόστος απόκτησης όσο και χρήσης είναι προσιτό για όλα τα βαλάντια παρέχοντας πολλαπλάσιες δυνατότητες. Μπορεί λοιπόν τα τελευταία χρόνια να έχουµε εξοικειωθεί µε γάστρες ακόµα και των 7 – 8 µέτρων, η αξία της ευκολίας και ανεµελιάς που προσφέρει ένα σκαφάκι σαν το Viper 410 είναι διαχρονική και λόγω της κατάστασης εξαιρετικά επίκαιρη.