Site icon Boat & Fishing

ΔΟΚΙΜΗ: Viper 480 Smart

Το Smart 4.80 συνδυάζει πολλά πλεονεκτήµατα, δικαιώνοντας το όνοµά του. Ευκολία στην χρήση, ασφάλεια στη θάλασσα, µειωµένα έξοδα λειτουργίας – συντήρησης και έτσι διαχρονικά αποτελεί µια έξυπνη (Smart) επιλογή.

Τα RIB κάτω από τα 5 µέτρα µοιάζουν να «ξαναµεγάλωσαν», αφού για πολλούς οι δεδοµένες οικονοµικές συνθήκες έβαλαν φρένο στα σχέδιά τους για την απόκτηση ενός φουσκωτού µεγαλύτερων µέτρων. Τα 5µετρα λοιπόν ήταν, είναι και θα είναι πάντα εδώ να θυµίζουν πως δεν χρειάζονται θηριώδης ιπποδυνάµεις, πελώρια καταστρώµατα και µεγάλο πορτοφόλι για να απολαύσεις τη θάλασσα. Το οικονοµικό είναι ένας από τους λόγους απόκτησης ενός σκάφους αυτής της κατηγορίας.

Ένα άλλο πλεονέκτηµα είναι η ευκολία που προσφέρει από όλες τις απόψεις, η αποθήκευσή του γίνεται ακόµα και σε πιλοτή, δεν χρειάζεται αµάξι µεγάλου κυβισµού για την ανέλκυση – καθέλκυση, ενώ ένας όχι τόσο έµπειρος χειριστής θα αισθανθεί περισσότερη αυτοπεποίθηση σε µανούβρες στο λιµάνι, ή ανεβάζοντάς το στο τρέιλερ σε σχέση µε ένα µεγαλύτερο.

Το µικρό Smart 4.80 πλανάρει γρήγορα, κρατά υψηλή ταχύτητα χωρίς να χτυπά δείχνοντας πως ένα καλό «σετάρισµα» µπορεί να «απογειώσει» τη συµπεριφορά ενός φουσκωτού. Το κατάστρωµα του είναι αξιόλογο και µπορεί να διαρρυθµιστεί ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Στην κλασική του σχεδίαση η κονσόλα βρίσκεται στον πίσω καναπέ αφήνοντας µπροστά µεγάλο ελεύθερο χώρο, ο οποίος και µετατρέπεται εύκολα σε ένα κρεβάτι ηλιοθεραπείας.

Toποθετώντας πιο µπροστά την κονσόλα δηµιουργείται χώρος για δύο επιπλέον ηµιόρθιες θέσεις (για κυβερνήτη – συγκυβερνήτη) ενώ ο πίσω καναπές µένει ελεύθερος για το πλήρωµα. Με αυτή την διαρρύθµιση το βάρος µετακινείται από την πρύµνη και ζυγίζει καλύτερα το σύνολο.

Τα µπαλόνια είναι αρκετά ψηλά προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στο πλήρωµα. Έχουν κατασκευαστεί από Hypalon Neoprene 1.300dtex µε διάµετρο 45 εκατοστά πλώρα και 52 στην πρύµνη. Το chine στην γάστρα έχει µικρό πλάτος αφήνοντας έτσι τον αεροθάλαµο να συµµετέχει στην πλεύση όπου χρειάζεται, προσφέροντας ευθύγραµµο και στεγνό ταξίδεµα (λόγω όγκου δεν ανεβαίνει στο κατάστρωµα).

Στην πλώρη του 4.80 βρίσκεται µια πολυεστερική δελφινιέρα µε ανοξείδωτο ράουλο για την άγκυρα και δέστρα όπου αφήνει στις µπάντες δύο πατήµατα µε αντιολισθητική επιφάνεια. Ακολουθεί το στρίτσο και το αµπάρι της πλώρης για τα σωστικά ή τις αποσκευές. Η κονσόλα βρίσκεται στη δεξιά µπάντα αφήνοντας έτσι άνετο χώρο στο πλάι της. Μπροστά για την επιθεώρηση των ηλεκτρονικών διαθέτει στεγανό πλαστικό ντουλάπι ενώ επίσης πρόσβαση στο εσωτερικό της κονσόλας έχουµε και από την άλλη πλευρά, κάτω δηλαδή από το τιµόνι όπου και µπορούµε να αξιοποιήσουµε τον χώρο για διάφορα παρελκόµενα του σκάφους. Ο καναπές της πρύµνης χωρά τρία άτοµα και η πλάτη του πέφτει και γίνεται ένα µικρό κρεβάτι ηλιοθεραπείας.

Στη θάλασσα

Στον καθρέπτη του Viper Smart 4.80 ήταν τοποθετηµένος ο Suzuki DF 70 Hp. Με προπέλα βήµατος 15, γεµάτα τα τανκ καυσίµου και νερού 100 και 45 λίτρων αντίστοιχα και τρία άτοµα πλήρωµα ξεκινήσαµε τις µετρήσεις.

Ο µικρός κυµατισµός που επικρατούσε βοηθούσε στο να διακρίνουµε την πλεύση του, χωρίς όµως να κάνει απαγορευτική τη µέτρηση της τελικής ταχύτητας. Κατά τη µέτρηση µάλιστα καθόµουν στο µπροστινό καναπέ και παρά τις αποθαλασσώσεις οι κραδασµοί ήταν ελάχιστοι και χωρίς να µεταφέρουν το χτύπηµα στο πλήρωµα. Το γλυκό ταξίδεµα είναι αποτέλεσµα µιας ιδιαίτερα βαθιάς για τα µέτρα του γάστρας (52 µοίρες είσοδο πλώρης και καταλήγει 22,5 µοίρες στο deadrise) αλλά και της σταθερής ευθύγραµµης πλεύσης του που µαρτυρά σωστό ζύγισµα. Οι µεγάλοι αεροθάλαµοι κρατούν το σπρέι χαµηλά και παρά το αεράκι σε καµία περίπτωση δεν βραχήκαµε.

Μέγιστη ταχύτητα είδαµε τους 31,6 κόµβους και σαν ταχύτητα ταξιδίου υπολογίστε τους 22,3 κόµβους στις 4.500 σαλ. Σύµφωνα µε τον κατασκευαστή Σπύρο Κοτσάµπαση σε προηγούµενη τοποθέτηση 80άρι Yamaha έφτανε τους 38 κόµβους ενώ µε τον προτεινόµενο κινητήρα, των 60 Hp η ταχύτητα κυµαίνεται στους 30,5 κόµβους. Σε κάθε περίπτωση το Viper 4.80 Smart «µαρτυρούσε» την καλή κατασκευή του και ήταν «υπάκουο» στους χειρισµούς του κυβερνήτη.

Συµπερασµατικά το 4.80 αποτελεί µία έξυπνη επιλογή αφού προσφέρει στιβαρότητα, πλεύση, οικονοµία στην χρήση και ανταγωνιστική τιµή απόκτησης µε υψηλό δείκτη value for money, όπως άλλωστε ισχύει σε όλα τα µοντέλα της Viper.

Exit mobile version