Το Smart 4.80 συνδυάζει πολλά πλεονεκτήµατα, δικαιώνοντας το όνοµά του. Ευκολία στην χρήση, ασφάλεια στη θάλασσα, µειωµένα έξοδα λειτουργίας – συντήρησης και έτσι διαχρονικά αποτελεί µια έξυπνη (Smart) επιλογή.
Τα RIB κάτω από τα 5 µέτρα µοιάζουν να «ξαναµεγάλωσαν», αφού για πολλούς οι δεδοµένες οικονοµικές συνθήκες έβαλαν φρένο στα σχέδιά τους για την απόκτηση ενός φουσκωτού µεγαλύτερων µέτρων. Τα 5µετρα λοιπόν ήταν, είναι και θα είναι πάντα εδώ να θυµίζουν πως δεν χρειάζονται θηριώδης ιπποδυνάµεις, πελώρια καταστρώµατα και µεγάλο πορτοφόλι για να απολαύσεις τη θάλασσα. Το οικονοµικό είναι ένας από τους λόγους απόκτησης ενός σκάφους αυτής της κατηγορίας.
Το µικρό Smart 4.80 πλανάρει γρήγορα, κρατά υψηλή ταχύτητα χωρίς να χτυπά δείχνοντας πως ένα καλό «σετάρισµα» µπορεί να «απογειώσει» τη συµπεριφορά ενός φουσκωτού. Το κατάστρωµα του είναι αξιόλογο και µπορεί να διαρρυθµιστεί ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Στην κλασική του σχεδίαση η κονσόλα βρίσκεται στον πίσω καναπέ αφήνοντας µπροστά µεγάλο ελεύθερο χώρο, ο οποίος και µετατρέπεται εύκολα σε ένα κρεβάτι ηλιοθεραπείας.
Toποθετώντας πιο µπροστά την κονσόλα δηµιουργείται χώρος για δύο επιπλέον ηµιόρθιες θέσεις (για κυβερνήτη – συγκυβερνήτη) ενώ ο πίσω καναπές µένει ελεύθερος για το πλήρωµα. Με αυτή την διαρρύθµιση το βάρος µετακινείται από την πρύµνη και ζυγίζει καλύτερα το σύνολο.
Τα µπαλόνια είναι αρκετά ψηλά προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στο πλήρωµα. Έχουν κατασκευαστεί από Hypalon Neoprene 1.300dtex µε διάµετρο 45 εκατοστά πλώρα και 52 στην πρύµνη. Το chine στην γάστρα έχει µικρό πλάτος αφήνοντας έτσι τον αεροθάλαµο να συµµετέχει στην πλεύση όπου χρειάζεται, προσφέροντας ευθύγραµµο και στεγνό ταξίδεµα (λόγω όγκου δεν ανεβαίνει στο κατάστρωµα).
Στη θάλασσα
Ο µικρός κυµατισµός που επικρατούσε βοηθούσε στο να διακρίνουµε την πλεύση του, χωρίς όµως να κάνει απαγορευτική τη µέτρηση της τελικής ταχύτητας. Κατά τη µέτρηση µάλιστα καθόµουν στο µπροστινό καναπέ και παρά τις αποθαλασσώσεις οι κραδασµοί ήταν ελάχιστοι και χωρίς να µεταφέρουν το χτύπηµα στο πλήρωµα. Το γλυκό ταξίδεµα είναι αποτέλεσµα µιας ιδιαίτερα βαθιάς για τα µέτρα του γάστρας (52 µοίρες είσοδο πλώρης και καταλήγει 22,5 µοίρες στο deadrise) αλλά και της σταθερής ευθύγραµµης πλεύσης του που µαρτυρά σωστό ζύγισµα. Οι µεγάλοι αεροθάλαµοι κρατούν το σπρέι χαµηλά και παρά το αεράκι σε καµία περίπτωση δεν βραχήκαµε.
Συµπερασµατικά το 4.80 αποτελεί µία έξυπνη επιλογή αφού προσφέρει στιβαρότητα, πλεύση, οικονοµία στην χρήση και ανταγωνιστική τιµή απόκτησης µε υψηλό δείκτη value for money, όπως άλλωστε ισχύει σε όλα τα µοντέλα της Viper.
- Πληροφορίες: F-KOTSAMPASIS
- τηλέφωνο: 210 8975 669, 6944 518 937