Το νέο σύστημα της Yamaha φέρνει το Helm Master Control ακόμα και σε μονές εξωλέμβιες! Aλλάζει τα δεδομένα στο χειρισμό του σκάφους αφού προσφέρει εξελιγμένο σύστημα χειρισμού νέας γενιάς, με αυτόματο πιλότο, «ηλεκτρονική άγκυρα» και άλλες καινοτομίες.
Η YAMAHA με περηφάνια παρουσιάζει το νέο Yamaha Helm Master EX σύστημα χειριστηρίων των εξωλέμβιων κινητήρων. Ένα μεγάλο βήμα στον χειρισμό του σκάφους, με εξαρτήματα πλήρως ηλεκτρονικά, φιλοσοφίας Drive-by-Wire (DBW). Παράλληλα με όλες τις βελτιώσεις για πιο ευχάριστο χειρισμό, άνεση και λειτουργικότητα, προσφέρουν πολλά νέα χαρακτηριστικά, όπως ηλεκτρικός κύλινδρος τιμονιού DES και τον πρώτο πλήρως λειτουργικό αυτόματο πιλότο της Yamaha. Ο σχεδιασμός των νέων εξαρτημάτων του νέου Helm Master EX της YAMAHA, είναι μοντέρνος και αναβαθμισμένος αισθητικά, ώστε να συμβαδίζει με τα νέα, μοντέρνου σχεδιασμού σκάφη.
Yamaha Helm Master EX Single outboard joystick…plus so much more.
Το Helm Master EX δεν έχει μόνο πλεονεκτήματα για τον πελάτη, αλλά και για τους συνεργάτες Yamaha, όπως και για τους κατασκευαστές σκαφών οι οποίοι προ – τοποθετούν τα χειριστήρια και τα όργανα, πριν την πώληση του σκάφους.
Τι είναι το Helm Master EX της Yamaha
Το νέο Helm Master EX της YAMAHA, είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα διεύθυνσης – ελέγχου σκάφους, νέας γενιάς. Ταιριάζει με μονή έως και τετραπλή εγκατάσταση και είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού.
Τα νέας σχεδίασης χειριστήρια, μαζί με το ηλεκτρονικό τιμόνι, δίνουν την απαραίτητη αυτοπεποίθηση και αίσθηση ασφαλείας όταν χειρίζονται το σκάφος. Επίσης προσφέρουν όλα τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου συστήματος Helm Master, αλλά και νέα, που μέχρι σήμερα δεν ήταν διαθέσιμα στις εξωλέμβιες!
Για του συνεργάτες μας και τους κατασκευαστές σκαφών, το σύστημα Helm Master EX έχει πολλά επιπλέον πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τα υπάρχοντα συστήματα. Τα νέα χειριστήρια έχουν ξεχωριστά την ηλεκτρονική, πράγμα το οποίο διευκολύνει στην τοποθέτηση, απαιτώντας ελάχιστο χώρο πίσω από την κονσόλα. Επιπλέον, το πλήρως ηλεκτρονικό τιμόνι, είναι ευκολότερο στην εγκατάσταση, χωρίς την ύπαρξη σωληνώσεων υδραυλικού λαδιού. Και πολύ πιο αξιόπιστο από ένα υδραυλικό τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση.
Χαρακτηριστικά κορυφαίας τεχνολογίας του Helm Master EX
Το εργονομικό χειριστήριο Joystick Helm Master EX επιτρέπει ακόμα καλύτερο έλεγχο των ελιγμών, ιδίως σε περιορισμένους χώρους όπως οι μαρίνες, ενώ διευκολύνει επίσης τη λεπτομερή ρύθμιση της λειτουργίας Aυτόματου Πιλότου και προσαρμογές ακριβείας στην ηλεκτρονική άγκυρα SetPoint. Το παρεχόμενο λογισμικό είναι ολοκαίνουργιο, ενώ τα κουμπιά μονής λειτουργίας καθιστούν εύκολη τη χρήση για όλα τα επίπεδα εμπειρίας.
Επίσης, με το Helm Master EX, είναι πλέον διαθέσιμες οι προηγμένες δυνατότητες χαμηλής ταχύτητας του joystick και για μονές εγκαταστάσεις εξωλέμβιων Yamaha με ηλεκτρονικά χειριστήρια DEC, και το οποίο σε συνδυασμό με μια σειρά λειτουργιών του SetPoint σε πολλαπλές εγκαταστάσεις, προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση στις εξορμήσεις σας για ψάρεμα.
Όταν βρίσκεστε στη θάλασσα, η νέα λειτουργία Αυτόματου Πιλότου της Yamaha εξασφαλίζει ανεξαρτησία και απαλλάσσει τους χρήστες από κάθε έγνοια – ανησυχία χάρη στο GPS ακριβείας και τη μονάδα ελέγχου. Ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη, η λειτουργία Αυτόματου Πιλότου μπορεί να είναι πλήρως αυτόνομη και να ακολουθεί μια καθορισμένη πορεία ή να χρησιμοποιηθεί για να σας κατευθύνει προς τη σωστή πορεία.
Για πρώτη φορά, το Helm Master EX επιτρέπει την προσθήκη του εξελιγμένου συστήματος ψηφιακού ηλεκτρικού τιμονιού (DES) σε οποιονδήποτε κινητήρα με ηλεκτρονικά χειριστήρια, για εφαρμογές από έναν έως τέσσερις κινητήρες. Το συγκεκριμένο προϊόν συμπεριλαμβάνεται στην πλήρη σειρά εξωλέμβιων κινητήρων XTO της Yamaha.
Οι κύλινδροι του ηλεκτρικού τιμονιού λειτουργούν αθόρυβα, γρήγορα και ομαλά, βελτιώνοντας παράλληλα την απόδοση και καταναλώνοντας λιγότερη ισχύ μπαταρίας από εκείνη των συμβατικών ηλεκτρουδραυλικών συστημάτων διεύθυνσης. Ο τακτοποιημένος χώρος στη γέφυρα είναι ιδιαίτερης σημασίας καθώς συνεισφέρει στην απόλαυση κάθε θαλάσσιας εμπειρίας και το σύστημα DES της Yamaha διαμορφώνει ένα πιο ευρύχωρο και ελκυστικό περιβάλλον καθώς δεν περιλαμβάνει αντλίες, σωλήνες ή καλωδιώσεις.
Ενισχύοντας αυτήν τη μοντέρνα εμπειρία, το νέο χειριστήριο 6X9 DBW όρθιας τοποθέτησης παρέχει ακόμα περισσότερη άνεση και διάφορες νέες δυνατότητες, ενώ επίσης λειτουργεί σε μονές και πολλαπλές εγκαταστάσεις. Το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων Pattern Shift επιτρέπει την ομαλή οδήγηση υψηλής απόκρισης, ακόμα και κάτω από την συνηθισμένη ταχύτητα ψαρέματος, ενώ η αυτόματη Υποβοήθηση ρύθμισης κλίσης εξασφαλίζει τέλεια ισορροπία, μεγιστοποιώντας την απόδοση και την εξοικονόμηση καυσίμου. Επιπλέον, η δυνατότητα αύξησης των στροφών διασφαλίζει ότι ο εξωλέμβιος κινητήρας σας δεν θα σβήσει και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση των μπαταριών επί του σκάφους ενώ το σκάφος κινείται με ταχύτητα στο ρελαντί.
Εστιάζοντας στην εξοικονόμηση χώρου, οι ηλεκτρονικοί διακόπτες με κλειδί και οι ολοκαίνουργιοι πίνακες διακοπτών οπίσθιου φωτισμού διαθέτουν λεπτή σχεδίαση με κουμπιά και κομψούς πίνακες που ταιριάζουν άριστα στις μοντέρνες γραμμές των σκαφών. Το επιπλέον κλειδί επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν το σκάφος τους από απόσταση με το πάτημα ενός κουμπιού, αλλά και να το ενεργοποιούν μέσω λειτουργίας hands-free όταν πλησιάζουν σε αυτό, καθώς επίσης είναι αδιάβροχο σε βύθιση έως 10 εκ. για έως και πέντε λεπτά. Σε περίπτωση απώλειας, υπάρχει διαθέσιμος ένας κωδικός διπλής ασφάλειας.
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις απαιτήσεις που έχει ο πελάτης σχετικά με τη διαμόρφωση του κινητήρα, και υπάρχουν διαθέσιμα εξυπηρετώντας μια ευρεία ποικιλία εξωλέμβιων κινητήρων Yamaha. Σε αυτήν περιλαμβάνονται οι περισσότεροι κινητήρες υψηλής ισχύος: οι XF425, XF375, F300B, F250D και F225F καθώς και οι F200G, F175C και F150G από τα μοντέλα μέσης ισχύος.
Περιεχόμενα νέου συστήματος Helm Master EX
Το νέο σύστημα Helm Master EX θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με το καθένα να έχει τα δικά του πλεονέκτημα για το χειριστή, τον συνεργάτη ακόμα και το κατασκευαστή σκαφών που προ-εγκαθιστά τα χειριστήρια στο σκάφος του.
Τα τρία επίπεδα εξοπλισμού είναι τα ακόλουθα:
1ο Επίπεδο: Νέα χειριστήρια και σύστημα ηλεκτρονικού κλειδιού-EKS, και έπονται δυο επίπεδα αναβάθμισης
2ο Επίπεδο: Σύστημα ηλεκτρονικού τιμονιού (δεν υπάρχει υδραυλικό κομμάτι) και τέλος
3ο Επίπεδο: Joystick με αυτόματο πιλότο
ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Επίπεδο 1: Νέα χειριστήρια, διακόπτες και ηλεκτρονικό κλειδί EKS Αποτελείται από νέο (μονό η πολλαπλών τοποθετήσεων) ηλεκτρονικό χειριστήριο, νέα ψηφιακή touch πολυοθόνη, πίνακα διακοπτών και ηλεκτρονικού κλειδιού EKS. Το προαιρετικό, ηλεκτρονικό κλειδί που επιπλέει, δίνει την δυνατότητα εκκίνησης του κινητήρα χωρίς την χρήση συμβατικού κλειδιού.
Το βασικό αυτό επίπεδο εξοπλισμού, παρέχει πολλά πλεονεκτήματα στον χρήστη. Εκτός του νέου μοντέρνου και εργονομικού σχεδιασμού, προσφέρει έλεγχο στροφών μέσω διακόπτη, προεπιλογή σύμπλεξης και αποσύμπλεξης ταχύτητας για επίτευξη χαμηλής ταχύτητας ψαρέματος, ρυθμιζόμενη φωτεινότητα, ρύθμιση τριβής μοχλού και πολλά άλλα. Επίσης το σύστημα ”υποβοήθησης ρύθμισης trim” είναι μία νέα λειτουργία που θα ενθουσιάσει!
Για εσάς, ο ενσωματωμένος ακροδέκτης του διαγνωστικού YDIS στο χειριστήριο, κάνει ακόμα πιο εύκολη την διάγνωση και το “διάβασμα” της ηλεκτρονικής και του συστήματος των χειριστηρίων. Οι κατασκευαστές σκαφών, θα ενθουσιαστούν με το μικρότερο αποτύπωμα αυτών στις κονσόλες, το ελάχιστο απαιτούμενο χώρο εσωτερικά στις κονσόλες, όπως επίσης και την πολύ εύκολη εγκατάσταση. Επίσης μπορεί να εγκατασταθεί δεύτερος σταθμός διακυβέρνησης, χωρίς δεύτερη ηλεκτρονική ECU.
Επίπεδο 2: Σύστημα Ηλεκτρονικού Τιμονιού (DES) Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα τιμονιού DES (διαθέσιμο μέχρι σήμερα στην ναυαρχίδα των εξωλέμβιων μας XTO) εκτοξεύει τα επίπεδα άνεσης και ευκολίας για τον χειριστή, ξεκινώντας από την F150G .
Το σύστημα του ηλεκτρονικού τιμονιού – DES, προσφέρει στους πελάτες καλύτερο χειρισμό του σκάφους, μηδενική καθυστέρηση σχετικά με συμβατικά συστήματα και ρυθμίσεις σκληρότητας ανάλογα τις στροφές του
κινητήρα. Η ελάχιστη κατανάλωση ρεύματος σε σχέση με τα παραδοσιακά ηλεκτρουδραυλικά συστήματα, έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών.
Εσείς, όπως και οι κατασκευαστές σκαφών, θα εκτιμήσετέ την ευκολότερη και καθαρότερη (απουσία υδραυλικού λαδιού) διαδικασία εγκατάστασης, όπως και την απαίτηση για μικρότερους στεγανούς χώρους στην κονσόλα αλλά και στα πίσω ταμπούκια.
Επίπεδο 3: Αυτόματος πιλότος και Joystick (Πλήρης αναβάθμιση) Για τους πελάτες που τα θέλουν όλα, η YAMAHA με το Helm Master EX σύστημα, προσφέρει την δυνατότητα για αυτόματο πιλότο μαζί με χρήση Joystick, συνδυάζοντας μία πλήρη σειρά λειτουργιών για ευκολότερη πρόσδεση και όχι μόνο.
Το joystick είναι πλέον διαθέσιμο και σε μονή εγκατάσταση, προσδίδοντάς νέα επίπεδα λειτουργικότητας και χειρισμού στα σκάφη εντός μαρίνας. Φυσικά και η πλάγια κίνηση δεν μπορεί να επιτευχθεί, μιας και απαιτείται πολλαπλή εγκατάσταση κινητήρων για αυτήν την κίνηση.
Αυτό το 3ο επίπεδο εξοπλισμού του Helm Master EX, προσφέρει όλες τις δυνατότητες του αυτόματου πιλότου, όπως πορεία μέσω προκαθορισμένων στιγμάτων από τον πελάτη μέσω της πολυοθόνης ή του GPS, και μείωση ταχύτητας και σταμάτημα του σκάφους όταν φτάσουμε στον προορισμό μας. Επιπρόσθετα υπάρχουν πολλές ακόμα δυνατότητες, όπως την διατήρηση της πορείας ανεξάρτητος κυματισμού και ρευμάτων, κάνοντας αυτόματα τις απαραίτητες διορθώσεις. Διατήρηση κατεύθυνσης μόνο, και βέβαια λειτουργία ηλεκτρονικής αγκύρας (όχι σε μονές εγκαταστάσεις).
Νέες μονάδες επικοινωνίας με οθόνες MFD (Multi Function Display)
Η νέα ψηφιακή οθόνη αφής, είναι μικρή σε διαστάσεις, αλλά με πολλές δυνατότητες. Εύκολη στην τοποθέτηση, ενώ ο μοντέρνος σχεδιασμός, εξασφαλίζει την αισθητική αρμονία με τις κονσόλες των νέων σκαφών. Το μικρό μέγεθος της, επιτρέπει την εγκατάσταση και άλλων περιφερειακών στην κονσόλα. Η οθόνη CL5 είναι πλήρως συμβατή με όλα τα προηγούμενα χειριστήρια, ηλεκτρονικά και μηχανικά από την F20 και πάνω.
H YAMAHA επίσης παρουσιάζει 2 νέες μονάδες επικοινωνίας (προαιρετικός εξοπλισμός) με οθόνες MFD τρίτων κατασκευαστών:
• MFD Interface 1: Επιτρέπει την άμεση συνδεσιμότητά μεταφέροντας όλες τις πληροφορίες του συστήματος, σε διάφορα μοντέλα πολυοθόνων της Garmin® .
• MFD Interface 2: Επιτρέπει την συνδεσιμότητά και μεταφορά όλων των πληροφοριών, σε διάφορες συμβατές οθόνες τρίτων κατασκευαστών MFD. Ο χειρισμός επιτυγχάνεται με ένα ελαφρύ και “επιπλέων” χειριστήριο το οποίο συνοδεύει την μονάδα.
Νέα μονάδα NMEA 2000: Αν και δεν είναι απαραίτητο εξάρτημα του Helm master EX , o αντάπτορας αυτός έχει αναβαθμιστεί για να στέλνει τα δεδομένα λειτουργίας του κινητήρα, στο σύστημα NMEA 2K.
Αναβάθμιση – Η νέα προσέγγιση σχεδιασμού
Τα νέα αυτά συστήματα, σχεδιάστηκαν με σκοπό να είναι εύκολα αναβαθμίσιμα. Ο σχεδιασμός αυτός, επιτρέπει σε εσάς και τους κατασκευαστές σκαφών, να βελτιώσετε την παρεχόμενη ‘εμπειρία’ των πελατών σας.
Με αυτό το σκεπτικό το σύστημα μπορεί να αναβαθμιστεί οποιαδήποτε στιγμή, ώστε να ικανοποιηθούν οι επιθυμίες των πελατών σας ακόμα και μετά την πώληση.
Πότε και πως θα παρουσιαστούν τα νέα εξαρτήματα.
• Η πρώτη επίσημη ζωντανή παρουσίαση των εξαρτημάτων θα γίνει στο ναυτικό σαλόνι του Όσλο, ξεκινώντας την 3η Σεπτεμβρίου 2020.
• Θα διοργανωθεί επίσημη παρουσίαση στο ναυτικό σαλόνι των Καννών αναλόγως των συνθηκών.
• Η διαθεσιμότητα θα ξεκινήσει μέσω του τμήματος ανταλλακτικών τον Σεπτέμβριο 2020.
• Σε συνεννόηση με κατασκευαστές σκαφών, και ανάλογα με την διαθεσιμότητα, υπάρχει η δυνατότητα να διατεθούν νωρίτερα, ώστε να τα συμπεριληφθούν στους νέους τους καταλόγους για το 2021
Το παραπάνω χρονοδιάγραμμα, θα εξαρτηθεί από την πορεία του COVID 19 στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Περισσότερες πληροφορίες: https://www.yamaha-motor.eu/gr/el/marine/helm-master-ex/