Το νέο σκάφος των Αμφίβιων Καταδρομέων VIKING Norsafe Munin S1200 με ταχύτητα που αγγίζει τους 67 κόμβους αλλάζει τα δεδομένα στο Αιγαίο.
Τα αξιόπιστα φουσκωτά Magna 960 RIB των Αμφίβιων Καταδρομέων του Στρατού βγαίνουν στην σύνταξη, οι αντικαταστάτες δεν είναι φουσκωτά, είναι οι «βίκινγκς» με ελληνικό DNA. Πρόκειται για τα νορβηγικά σκάφη VIKING Norsafe Munin S1200, τα οποία όμως θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα. Η εταιρεία κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό των Ενόπλων Δυνάμεων, έχοντας σκληρό ανταγωνισμό και τώρα ετοιμάζεται να ξεκινήσει το κομμάτι της παραγωγής.
Νορβηγική Norsafe διαθέτει 7 εγκαταστάσεις παραγωγής παγκοσμίως, η μία εκ των οποίων βρίσκεται στην Ελλάδα, με έδρα την Θήβα, έχοντας επιδείξει μεγάλο έργο με αξιοζήλευτα αποτελέσματα.
Πρόκειται για το VIKING Norsafe Munin S1200 το οποίο επελέγη τελικά μεταξύ αρκετών ακόμη υποψηφίων σκαφών Ειδικών Επιχειρήσεων. Ο διαγωνισμός της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων αφορά λοιπόν την απόκτηση συνολικά 41 σκαφών με κόστος που φτάνει τα 16,02 εκ ευρώ για τις ανάγκες των Αμφίβιων Καταδρομέων στα ακριτικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Τα τεχνικά στοιχεία του σκάφους που επιλέχθηκε να αποτελέσει το κύριο πλωτό μέσο των Αμφίβιων Καταδρομέων εντυπωσιάζουν. Με ταχύτητα που φτάνει τους 67 κόμβους σε πραγματικές συνθήκες όπως έχουν μετρήσει οι κατασκευαστές αλλά και η τεχνική επιτροπή ελέγχου -κινείται από τρεις 400αρες μηχανές – αποτελεί από τα ταχύτερα σκάφη Ειδικών Επιχειρήσεων που έχουν κατασκευαστεί ποτέ σύμφωνα με το δημοσίευμα του newpost.gr. Ενδεικτικό είναι ότι το Magna 960 σε κατάσταση θαλάσσης 4 αναπτύσσει ταχύτητα έως 48 κόμβους.
Σύμφωνα με τα στελέχη της ΓΔΑΕΕ και των Ειδικών Δυνάμεων που επέλεξαν το VIKING, το συγκεκριμένο ταχύπλοο διαθέτει μεγάλες δυνατότητες για το κόστος του ώστε να αποτελέσει το ‘’όπλο’’ των κομάντος της θάλασσας στο εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον του Αιγαίου. Μπορεί να μεταφέρει συνολικά 17 άτομα, 3 πίσω από όργανα και χειριστήρια (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης και navigator), 6 σε ειδικά αντικραδασμικά καθίσματα και ακόμη 8 σε άλλες θέσεις πάνω στο σκάφος. Είναι μακρύτερο από το Magna με το μήκος του να φτάνει τα 12 μέτρα, διαθέτει δεξαμενή καυσίμων 1050 λίτρων και μεγάλη αυτονομία, μεταφορική ικανότητα 2,5 τόνων και μπορεί να μετακινηθεί κρεμασμένο από ελικόπτερο με ειδικά άγκιστρα.
Όσον αφορά τον οπλισμό του, το VIKING θα φέρει μπροστά βαρύ πολυβόλο 12,7mm, το γνωστό αποτελεσματικό ‘’πενηντάρι’’ και στο πίσω μέρος δύο μικρότερα ελαφρά πολυβόλα διαμετρήματος 7,62mm. Το νέο ταχύπλοο σκάφος που επιλέχθηκε για τις Ειδικές Δυνάμεις διαθέτει σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας, προηγμένα ηλεκτρονικά,Radar και θερμική κάμερα Flir για αποστολές επιτήρησης και έρευνας.
Εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια οι Ειδικές Δυνάμεις είχαν αρχίσει να αναζητούν τον ‘’διάδοχο’’ του Magna 960 το οποίο χρησιμοποιούν για περισσότερο από 20 χρόνια οι Μοίρες Αμφίβιων Καταδρομέων στα ακριτικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Έχοντας ως αποστολή να επιτηρούν ημέρα και νύχτα μεγάλες θαλάσσιες περιοχές και εκατοντάδες μικρά νησιά, νησίδες και βραχονησίδες τα ταχύπλοα αποτελεί χωρίς αμφιβολία το πλέον σημαντικό μέσο για τα στελέχη και τους εφέδρους που επανδρώνουν αυτές τις κρίσιμες για την Εθνική Ασφάλεια Μονάδες.
Το ΓΕΕΘΑ αναβαθμίζει συνεχώς τις Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων αλλά και όλες τις Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων με νέο οπλισμό, υλικά ατομικής προστασίας αλλά και μέσα που δίνουν τη δυνατότητα στα στελέχη αλλά και στους έφεδρους να επιχειρούν με επιτυχία στο σύγχρονο περιβάλλον.
Με δεδομένο το πολύπλοκο γεωγραφικό ανάγλυφο του Αιγαίου αλλά και τις απειλές των γειτόνων που αμφισβητούν ακόμα και ακριτικά νησιά η ενίσχυση των Αμφίβιων Καταδρομέων αποτελεί μονόδρομο για το Ελληνικό επιτελείο. Άλλωστε ο «πρασινοσκούφης» Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος έχει ήδη αποφασίσει την συγκρότηση της Διοικήσεως Ειδικού Πολέμου η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων αλλά και Ειδικών Δυνάμεων και των τριών κλάδων μεταξύ των οποίων θα βρίσκονται και οι Μοίρες Αμφίβιων Καταδρομέων που εδρεύουν στα νησιά του Αιγαίου. Η συγκρότηση της ΔΕΠ έχει ήδη ‘’περάσει’’ από το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων.
Πηγή: newpost.gr