Πρόκειται για ένα πλοίο, το οποίο φέρει την ονομασία «Alta» και εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του. Όμως εκείνο, συνέχισε το ταξίδι του. Ένα μοναχικό ταξίδι, το οποίο το οδήγησε μέσω του Ατλαντικού Ωκεανού στην Ιρλανδία.
Το φορτηγό πλοίο ταξίδεψε για περισσότερο από ένα χρόνο στον Ατλαντικό. Μάλιστα, το έπραξε χωρίς να βυθιστεί, ενώ η κατάληξή του ήταν να προσαράξει στις ακτές της Ιρλανδίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο σταμάτησε το ταξίδι του στο Μπάλικοττον, το οποίο είναι ένα ψαροχώρι.
Άμεσα πραγματοποιήθηκε συμβούλιο στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι του τοπικού συμβουλίου, της ιρλανδικής ακτοφυλακής και της επιτροπής ναυαγίων στο οποίο συζητήθηκε το πώς οι Αρχές θα διαχειριστούν το ζήτημα. «Το συμβούλιο της κομητείας του Κορκ ζητάει από τους πολίτες να μείνουν μακριά από το ναυάγιο καθώς αυτό βρίσκεται σε ένα επικίνδυνο και δυσπρόσιτο τμήμα της ακτογραμμής ενώ είναι σε ασταθή κατάσταση», αναφέρεται σε δήλωση.
Παράλληλα ομάδα της ακτοφυλακής προσέγγισε το Alta με ελικόπτερο ενώ, καθώς η κακοκαιρία Ντένις υποχωρεί, μία άλλη ομάδα θα επιθεωρήσει το πλοίο στο βραχώδες σημείο που βρίσκεται. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για διαρροή καυσίμων.
Η ρυμούλκηση του φορτηγού πλοίου «Alta»
Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί το 1976 και φέρει σημαία Τανζανίας. Αποκτήθηκε από τον τελευταίο του ιδιοκτήτη το 2017 και ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι τον Σεπτέμβριο του 2018 από την Ελλάδα για την Αϊτή. Ωστόσο υπέστη βλάβη περίπου 1.380 ναυτικά μίλια (2.220 χιλιόμετρα) νοτιοδυτικά από τις Βερμούδες. Το δεκαμελές πλήρωμά του δεν κατάφερε να επιδιορθώσει τη βλάβη. Διασώθηκαν από την ακτοφυλακή των ΗΠΑ και μεταφέρθηκαν στο Πουέρτο Ρίκο.
Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ επικοινώνησε με τον πλοιοκτήτη του Alta για τη ρυμούλκησή του. Το πλοίο ρυμουλκήθηκε ως την Γουιάνα και τίποτα δεν ήταν γνωστό για την τύχη του μέχρι τον Αύγουστο του 2019 όταν το HMS Protector, ένα πλοίο το Βασιλικού Ναυτικού το εντόπισε να πλέει – προφανώς χωρίς πλήρωμα – στη μέση του Ατλαντικού. Πιστεύεται ότι παρασύρθηκε ως τις ακτές της Αφρικής πριν ξεκινήσει το ταξίδι προς τον βορρά και καταλήξει τελικά στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας.
Στις θαλασσινές δοξασίες η ιστορία του «Ιπτάμενου Ολλανδού», ενός πλοίο φαντάσματος, χρονολογείται από το 1700. Στον αντίποδα η ιστορία του «Μαίρη Σελέστ» είναι αληθινή. Το αμερικανικό εμπορικό βριγαντίνο βρέθηκε να πλέει προς το στενό του Γιβραλτάρ το 1872 χωρίς τα μέλη του πληρώματός του.
Πιο πρόσφατα το τάνκερ “Jian Seng” εντοπίστηκε στην ακτή του Κουίνσλαντ χωρίς πλήρωμα ενώ ασαφής ήταν και η ταυτότητα της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Το 2016 ένα πλωτό ξύλινο σπίτι βρέθηκε στις ακτές της Ιρλανδίας. Αποδείχθηκε ότι είχε κατασκευαστεί από έναν καναδό ακτιβιστή, τον Ρικ Σμολ, ο οποίος το είχε δώσει και δεν είχε καμία ιδέα πώς βρέθηκε να ταξιδεύει στον ωκεανό.
Το καράβι αυτό έχει περάσει και από την Ελλάδα
Το μήκους 77 μέτρων φορτηγό πλοίο κατασκευάστηκε το 1976 στη Νορβηγία. Μέχρι το 1993 άλλαξε τρία ονόματα: «Tanager», «Pomor Murman», «Polar Trader». Στην Ελλάδα φαίνεται πως φτάνει στις αρχές του 2000, ως απόκτημα της εταιρείας Avantis του Αντώνη Αγραφιώτη (ο οποίος απεβίωσε το 2017), με έδρα τη Χαλκίδα. Το πλοίο βαφτίστηκε αρχικά «Avantis II» και έπειτα από χρόνια μετονομάστηκε σε «Avantis I». Έφερε, τότε, ελληνική σημαία. «Τα πλοία που απαρτίζουν τον στόλο της εταιρείας είναι όλα καινούργια, τύπου Pallet Carrier Three Decks, εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά μηχανήματα και επανδρωμένα με έμπειρα και ικανά στελέχη, αξιωματικούς και πλήρωμα», έγραφε η –ανενεργή σήμερα– ιστοσελίδα της ομώνυμης ελληνικής εταιρείας. Στην Χαλκίδα ήταν «παλετάδικο», το καλύτερο όπως λέγεται στην μεταφορά παλέτας στα νησιά. (Πηγή: George Polihronakis)
Πηγή: enimerotiko.gr